Gå til innhold

Fjerne Windows 8 for Windows 7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har du win 7 på dvd så er det vel bare å sette pc til å starte opp fra dvd, restarte maskin slik at den starter opp fra dvd, velge å formatere og installere som om det var en harddisk.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har en .iso fil. Har desverre ingen optisk enhet i PC-en..

Pakket ut innholdet til .iso-en innpå en USB og prøvde slik, men jeg fikk en beskjed at det manglet driver eller noe slikt. Det var etter at jeg hadde valgt hvilket språk og tastaturoppsett jeg ville ha vel og merke.

Lenke til kommentar

Skal prøve ut metoden i lenken du sendte.

Jeg har ett spørsmål til; hva skjer med den "System reserved" partisjonen på SSD-en? Blir den borte av seg selv når jeg formaterer hovedpartisjonen?

EDIT: Her er meldingen jeg får:

"A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD or USB flash drive, please insert it now.

Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step."

EDIT 2: Googlet litt mer og fant dette. Jeg brukte USB 3.0 portene da det det virker som om jeg har koblet 2.0-ene i kabinettet feil så de virker ikke.

Jeg skal prøve USB 2.0 pluggene som går direkte ut ifra hovedkortet. Akkurat nå har jeg hodepine etter å ha drevet med dette i snart åtte timer :/

Lurer likevel på det med partisjonen.

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Alright!

Nå har jeg fått innpå Windows 7 og drivere og alt som trengs!

En liten ting: Da jeg installerte Windows 7 slettet jeg "System Reserved" partisjonen, og nå sitter jeg igjen med ca 350 mb med uallokert plass som jeg ikke får slått sammen med alt det andre.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...