Gå til innhold

Erstatte Apple TV (og kanskje også NAS)

Anbefalte innlegg

Mitt oppsett består for tiden av en Synology NAS (arm) som server media, og en jailbreaket Apple TV2 med xbmc. Dette har fungert ganske bra, men noen ting gjør at jeg vil bytte den ut.

1. Jeg vil kjøre Plex media server, og må derfor ha en kraftigere server. Det finnes en app til NASen min, men den er uhorvelig treg, og transkoding støttes ikke på arm.

2. Jeg er lei av grensesnittet til ATV2, og at jeg ikke kan få den til å starte xbmc som default.

3. Ved noen tilfeller har jeg slitt med å få hastigheten jeg trenger ut av den relativt svake NASen min. Når jeg prøvde å streame Avatar 3D fra NAS til Samsung-TV ble den helt fra seg og måtte rebootes.

Jeg hadde aller helst sett at jeg kunne erstatte ATV2 og NAS med en enkelt duppeditt, men det kan vel kanskje bli vanskelig i og med at NASen kjører RAID5 og fungerer som disk for Time Machine på macen også?

Hva er å anbefale på htpc-fronten i disse dager? Ser det er mange alternativer til ATV2 som ligner (boxee, wdtv, popcorn, osv.), men det lokker litt med en ordentlig boks som kjører linux og som gir meg litt mer muligheter.

Ser det også som en mulighet å kjøpe meg en Mac Mini og kjøre Time Machine backup til en annen disk av et eller annet slag. Bortsett fra digitalbilder og andre private dokumenter er det ikke mye jeg trenger redundant lagring på.

Det var mye rabling og lite konkret, men hvis noen av dere klarer å gi tips basert på det så blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, jeg tror jammen meg du har rett jeg. Er egentlig fornøyd med NASen jeg har, så kanskje løsningen rett og slett er å oppgradere til en mye kraftigere en. Jeg har DS411j i dag. Noen som vet om jeg da bare kan flytte de fire diskene mine over til den nye?

Takk for tips.

Edit: det kan man (selvsagt) ikke, og det var ganske enkelt å finne http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=484.

Endret av Ayabara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...