Goby Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hei Har kjøpt en ny Airport extreme for noen uker siden da den gamle trådløse ruteren bestemte seg for å dø. Kjøpte Airporten fordi vi stort sett har Appleutstyr i huset, IMac, iPhones og IPads og alt dette fungerer jo som en drøm, raskere enn tidligere, og uten brudd slik vi opplevde i tide og utide med den gamle ruteren. Imidlertid er jeg i ferd med å gå tom for tiltak på hvordan vi skal få min sønns 3 år gamle laptop med windows til å komme inn på nettet. Har forsøkt: Oppgradere fra Vista til Win 7, ingen endring. Har forsøkt å sette adresse 1 i airport istedet for automatisk uten endring. Har sett om jeg kan velge WEP, men finner ikke dette i airporten, kun WPA/WPA2 eller WPA Personal eller Enterprise uten positivt resultat. PCen ser nettverket, hva det heter og respektive WPA innstilling, men det kan ikke koble til og melding er: "Nettverksinnstillingene som er lagret på denne datamaskin oppfyller ikke kravene som stilles av nettverket." Har søkt her inne og diverse andre steder, men finner ingen åpenbare forklaringer, så nå satser jeg på at dere guruer her inne har noen gode tips. Målet er altså å få PC på nettverket og ikke samtidig behøve å redusere på sikkerhet... På forhånd takk for hjelpen. Endret 31. oktober 2012 av Goby Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Problemene ser jo ut til å være knyttet til netttverksinstillingene. For å gjøre det enkelt, hadde jeg hentet ned siste driver til nettverkskortet eller pluggen og avinstallert den som lå inne og lagt inn ny driver. Da legges den vel inn med default verdier. Alternativt hadde jeg sjekket om det lå noe i sikkerhetsprogrammene (brannmur eller antivirus) som blokkerte, dvs om det er lagt inn noe som blokkerer for å bytte nettverk. Regner med pcen støtter den krypteringen som det er satt til, og regner også med at routeren ikke er satt opp til max x pcer tilkoblet på en gang. Lenke til kommentar
Goby Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Problemene ser jo ut til å være knyttet til netttverksinstillingene. For å gjøre det enkelt, hadde jeg hentet ned siste driver til nettverkskortet eller pluggen og avinstallert den som lå inne og lagt inn ny driver. Da legges den vel inn med default verdier. Alternativt hadde jeg sjekket om det lå noe i sikkerhetsprogrammene (brannmur eller antivirus) som blokkerte, dvs om det er lagt inn noe som blokkerer for å bytte nettverk. Regner med pcen støtter den krypteringen som det er satt til, og regner også med at routeren ikke er satt opp til max x pcer tilkoblet på en gang. Aha, mer var det ikke som skulle til, avinstallerte driver til trådløst nettverkskort og dermed ble airportnettverket tilgjengelig. Da med default setting vil jeg anta. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Sett tråden din som løst (trykk på knappen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå