PROuser Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Finner ikke info om det går å bruke oppgraderingspakken fra win xp pro 64 bit til Win 8 pro norsk.. Noen som vet om det er mulig? Står win XP med sp 3.. Men det er vel bare kommet SP 2 til den modellen.. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem? Iflg ekspertene kan man oppgradere også fra pirat-W7, og til og med fikse en setting i registeret slik at man kan 'oppgradere' fra ingenting, dvs an tom maskin. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Oppgradering i at du faktisk beholder programmer, filer og innstillinger går jo kun fra Windows 7. Men å starte Win8 setup fra XP for å så gjøre en "clean install" skal fungere helt fint. I verste fall kan du starte direkte opp fra .iso filen (brenne den ut først) og så gjøre en "clean install" derfra. Da legger den Windows XP i Windows.old mappen. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Har du prøvd å laste ned Windows 8 Upgrade Assistant (bare trykk på den grønne knappen) og sett hva den foreslår? Evt. så kan du laste ned på en annen maskin. Assistenten lar deg lage ISO (som du kan brenne ut på DVD) eller en minnepenn (USB). Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Har du prøvd å laste ned Windows 8 Upgrade Assistant (bare trykk på den grønne knappen) og sett hva den foreslår? Evt. så kan du laste ned på en annen maskin. Assistenten lar deg lage ISO (som du kan brenne ut på DVD) eller en minnepenn (USB). Får ikke kjørt den, varsel om feil platorm.. Men har kjørt coreinfo og sjekket at cpu støtter "PAE, NX og SSE2". Får nok bare installere på en tom maskin, og endre registeret etterpå.. Mulig å kjøre dualboot om jeg setter inn den gamle disken og etter installeringen? Endret 2. november 2012 av PROuser Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hvis du ønsker Microsoft sin dual boot meny, så må disken med Windows XP 64-bit være tilkoblet under installasjonen av Windows 8. Du velger hvilken disk/partisjon du skal installere på. Selv har jeg kun disken jeg skal installere på tilkoblet. Så bruker jeg hovedkortets bootmeny (F12 på Gigabyte) for å velge disk under oppstart. 1 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Så da kan jeg bare installere win 8 på en ledig partisjon? Får jeg spørsmål om jeg skal kunne velge hvilken som starter opp? eller må jeg gjøre noe spesielt for å aktivere det? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Default er at Windows 8 starter automatisk etter 30 sek, men dette kan endres. CNET: How to dual-boot Windows 7 with Windows 8 Endret 2. november 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå