Blåklokke1 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Her er et utdrag fra boken Integrering av Cora Alexa Døving, en mann fra Bangladesh, som blant annet har eid en restaurant og har en vanlig jobb, han har dette å si om norsk integreringspolitikk: "Hvis jeg var sjefen i Norge, ville jeg først laget lavere pensjonsalder for førstegenerasjons innvandrere. Folk fra fattige land har kortere liv og dårligere helse enn nordmenn. Jeg synes altså at pensjonssalderen skal bli lavere for denne gruppen istedenfor at de havner i uføre. Det andre problemet mange sliter med, er boliglån. Mange betaler månedlige bidrag til sine foreldre i hjemlandet. Vi har dobbelt forsørgerplikt som gjør at vi ikke kan spare penger. I banken må du ha egenfinansierering på et visst beløp når du skal kjøpe bolig. Jeg mener at så lenge vi kan vise til at vi kan betjene en husleie som ofte er høyere enn rentene på lån, bør vi få fullfinansiert boliglån . Integreringspolitikk for meg er bedre lånevilkår for førstegangsinnvandrere. Husk at vi ikke har noen å arve fra, og at vi er for gamle for etableringslån. Vår generasjon er en tragisk generasjon....I Bangladesh er jeg en rik emigrant...og i Norge er jeg en fattig immigrant." Merker jeg blir provosert når en person kan mene at dette skal gjelde alle som er førstegangsinnvandrere og at de skal ha særregler resten av livet. Men så stemmer jeg også FRP. Lurer på hva andre synes. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 okei folk fra fattige land har dårligere helse og lever kortere vil ikke den delen utgå når de da kommer til norge å får det de ikke har fått der de kom fra for resten av livet? Jeg stiller spørsmål til dette med månedlig bidrag til foreldrene, er dette noe de må gjøre eller gjør dem det for at dem selv vil? Inngangen for boligkjøp er hard den men det er da ikke bare dem som har det problemet, er heller ikke alle i norge som har foreldre de kan arve noe av så den delen henger ikke i hopen. Han kan jo drite i foreldrene bo i et kott i et par år å spinke å spare å dra til Bangladesh igjen å være rik mann resten av livet der nede om det så skulle være ønsket hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå