gol Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har 2 pcer, men bare den ene er på nett. Hvordan skal jeg overføre data mellom de to pcene? Med nettverkskabel? Har nettvekskort i begge. Er det mulig med usb kabel? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 har du nettverkskort i begge og kabel, så er det bare å sette opp et lan mellom maskinene. og overføre via windows-fildeling, eller enda bedre, ftp. Lenke til kommentar
gol Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Trenger jeg router eller lignende? Hvor finner jeg windows fildeling? Jeg har win98 på den ene(gammel treg maskin) og xp home på min nye, går det bra? Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Trenger ikke noe router nei. Holder med nettverkskort i begge PCene og krysset tp kabel eller en hub/switch. Men dersom du bare skal overføre data en gang er det rimeligere med en krysset tp kabel. Windows fildeling finner du under egenskaper for nettverk (sånn ikon som normalt sett ligger på skrivebordet når du har installert nettverkskort) på win98. I XP må du inn på "Network and Dial-up Connections" eller liknende og videre inn på egenskaper for nettverkstilkoplingen (ofte kallt Local Area Connection). Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Horskap! Jeg trykka bare en gang jo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå