Gå til innhold

Kortleser - Funker ikke i XP

oya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste kortlesere er kompatible med 'USB MassStorage' som betyr at det ikke skal være nødvendig med drivere så lenge operativsystemet støtter standarden. Windows XP gjør dette.

Vil anbefale deg å prøve ulike USB-porter og/eller en annen maskin. Virker det ikke heller da er den nok defekt.

Lenke til kommentar

USB 2.0 Multi-Card Reader

-Sikker på at du har usb versjon 2.0?

-Har du aktivert usb i bios?

-Tror det er slik at man må legge inn sp1 (winxp) for å få støtte for usb v2 (hvis du har hardwarestøtte)

...Hvis du får leseren til å fungere, kan du da si litt om hvordan den er i bruk? Leter selv etter en god "multi-card" leser.

Lenke til kommentar

funker ikke, hva mener du med det? se om det står noe i enhetsbehandling. hvis det ligger noe under Andre enheter så slett disse å start pc`en din på nytt. da vil den søke etter ny maskinvare. eller så kan du installere Service Packen for XP, denne bruker å hjelpe ganske bra egentlig. hadde problemer både i XP og 2000 når det gjaldt kortleseren min. når jeg installerte service pack på begge 2 så var problemet løst.

å til dere som sier at Service Pack til XP gjør at pc`en går treigere så er vel ikke dette helt rett. ikke her iallefall, XP min går som en klokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...