Fylling Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! Eg sitter her og vil ha ei database oppe og gå, men eg får ein stygg error. Executing SQL script in server ERROR: Error 1005: Can't create table 'kjemiguiden_net.f_topics' (errno: 150) CREATE TABLE IF NOT EXISTS `kjemiguiden_net`.`f_topics` ( `topic_id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `topic_tittel` VARCHAR(245) NOT NULL , `topic_innhald` TEXT NOT NULL , `topic_dato` DATE NOT NULL , `topic_tid` TIME NOT NULL , `f_kategori_kategori_id` INT UNSIGNED NOT NULL , `brukar_id` INT(11) UNSIGNED NOT NULL , PRIMARY KEY (`topic_id`, `f_kategori_kategori_id`, `brukar_id`) , INDEX `fk_f_topics_f_kategori1_idx` (`f_kategori_kategori_id` ASC) , INDEX `fk_f_topics_brukar1_idx` (`brukar_id` ASC) , CONSTRAINT `fk_f_topics_f_kategori1` FOREIGN KEY (`f_kategori_kategori_id` ) REFERENCES `kjemiguiden_net`.`f_kategori` (`kategori_id` ) ON DELETE NO ACTION ON UPDATE NO ACTION, CONSTRAINT `fk_f_topics_brukar1` FOREIGN KEY (`brukar_id` ) REFERENCES `kjemiguiden_net`.`brukar` (`id` ) ON DELETE NO ACTION ON UPDATE NO ACTION) ENGINE = InnoDB SQL script execution finished: statements: 28 succeeded, 1 failed Er det nokon som ser feilen? =O Lenke til kommentar
Djn Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Lagde du tabellene i riktig rekkefølge? (Altså at du lagde denne etter de den referencer?) Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Lagde du tabellene i riktig rekkefølge? (Altså at du lagde denne etter de den referencer?) Uhm, det er ikkje noko eg har tatt i betraktning. Så eg slettet alle foregin keys, og gjor dem på nytt, tok først alle dei som skulle innehalde fleire tabellar først. (om det gir meining? ) Og da fungerte fint, takker! =) Lenke til kommentar
Djn Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Den er god. Du kan enten sortere tabellene i riktig rekkefølge, eller eventuelt vente med å lage foreign keys til etter at du har opprettet alle tabellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå