FredBus Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei, Har et lite problem med BlueScreen, og håper noen av dere litt-glupere-enn-meg personer kan hjelpe meg (: Stort sett hver gang jeg starter PC'en (utenom Safe Mode), så ender jeg opp med BlueScreen. Og attpåtil, så hender det regelmessig at PC'en starter opp av seg selv etter jeg har skrudd den av. Kan dette være av/på-knappen som herjer? Eller er det noe mer? BlueScreen'en sier "Page fault in nonpaged area", og jeg laster opp filene jeg fikk etter BSOD. Basic info: HK:Gigabyte GA-890GPA-UD3H CPU: AMD Phenom 2 X4 965 Black Edition @ 3,40GHz GPU: AMD Radeon HD6970 Kabinett: Antec 902 BSOD-SystemData WER-207169-0.sysdata.xml Fikk ikke lov av forumet til å laste opp dmp-filen. Om noen kan hjelpe meg med dette, så har dere reddet uken min! Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/page-fault-in-non-paged-area-error/ Virker som en dårlig ram brikke? Det at pc starter plutselig, kan være alt fra antivirus som kjører skanner til faste tider, til at musa har beveget seg og vekket pcen til tusen andre ting. Lenke til kommentar
FredBus Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Takk, skal prøve å sjekke RAM'en når jeg kommer hjem på søndag Lenke til kommentar
FredBus Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Vel, har en stor Noctua-kjøler, en NH-D14, så alle RAM-brikkene dekkes av denne. Så før jeg røsker ut hovedkort og hele pakka, kan det være at jeg har satt av for mye virtuelt minne? Husker jeg satte av noen ekstreme mengder ettersom de 8GB jeg har ikke var nok til en diger Photoshop-fil. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Før du røsker ut alt, kan du prøve å kjøre Memtest86 som vil sjekke all RAM som du har, Last det ned, brenn til en CD og boot fra CD'en. Finner den feil, må du nok regne med å skifte RAM brikker. Lenke til kommentar
FredBus Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Kjører en MemTest Pro nå, ser ut som det kan ta en stund. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Wake on LAN, Power-On LAN kan avogtil starte maskinen når den ikke skal når den er av. Sjekk bios å se om de er slått på. De skal da ikke være grunen til BSOD da. Lenke til kommentar
FredBus Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 (endret) RAM testet 100%, ingen feil funnet. At den starter automatisk kan fikses lett, slår bare av PSU'en. Sier ifra om den BSOD'er igjen, ser ut som om verdens eldste verktøy fungerer fortsatt; la maskinen samle støv i en uke, prøv igjen. EDIT: Takk for alle svar Endret 10. november 2012 av FredBus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå