IcedInsanity Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Heisann. Sitter her å fyller ut bestillingsskjema for fiberbredbånd og en av mulighetene eg har der er om eg vil ha fast IP addresse. Kan noen forklare meg evt fordeler/ulemper dette bringer med seg, mtp online spilling på PS3 osv osv. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det er først og fremst en fordel om du kjører en eller flere tjenester som du eller andre skal ha tilgang til via Internett. Egentlig er det vel ingen store bakdeler, annet enn at det vil være litt lettere å følge aktiviteten din på nett siden du alltid har samme adresse. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Okay. Nå er det kun eg som skal ha denne linjen så blir isåfall bare eg som er på linjen med PS3 og PC. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Da vil det trolig være ganske så likegyldig for deg. Men slik loven er i dag, så må Telenor senest etter 3 uker slette informasjon om hvem som disponerte hvilken dynamisk IP-adresse. Har du en statisk adresse, så er det ganske åpenbart hvilken adresse du brukte for 4 uker siden. Endret 31. oktober 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Da har du i realiteten ingen særlige fordeler, jeg regner med at du må betale ekstra pr måned for fast IP (er det normale). Fast IP har hensikt om man kjører nettsider (webserver), har egen mailserver og andre tjenester som man ønsker å nå utenfra. For spilling, surfing etc gjør det ingen forskjell. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja, koster vel 10kr ekstra i mnd. Men da tror eg at eg dropper det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ønsker du en "fast adresse", så kan du uansett bruke No-ip eller lignende tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå