Gå til innhold

- Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode

Anbefalte innlegg

Tror ikke dette er det helt store hinderet for de fleste med litt gangsyn og perspektiv....mulig de tenkte i de baner før de signerte bindingstid med telenor eller sats eller aftenposten? Med tanke på det antallet kunder vi da snakker om tilsier det at ikke alle er LIVREDDE for bindingstid.

iPhone kundene hadde heller ikke så store problemer med å binde seg? De fleste bryr seg nok ikke fullt så mye om dette som enkelte liker å tro

Noen vil nok ikke mene det er et stort problem med å binde seg, men jeg tror du kanskje har misforstått dette med binding, spesielt mht det norske markedet. Som du sier, binder mange seg til abbonement til andre ting. Men det som er forskjellen er at de bindingstidene er fordi man lokkes av 'noe ekstra'. Redusert pris, billigere eller gratis mobil, osv. Med HBO er det snakk om at vi får akkurat det de har tidligere beskrevet, og til samme pris. Men nå må vi garantere 12 måneders betaling. Ingen gulrot her, kun forpliktelse.

Derfor mener jeg at de har bommet, og som du ser av de diskusjonene som har oppstått, gir de aller fleste tegn på at de ikke godtar dette. Vi får se hva som skjer, men om HBO ikke ombestemmer seg og tilbyr vanlig løpende abbonement, er jeg redd de kommer til å få et mye dårligere resultat. Og det blir synd, for produktet virket ellers veldig lovende.

Endret av joebush
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se de nye episodene direkte etter premieren i USA.

Det aller, aller, aller vikrigeste med alle slike tjenester. Flott. Jeg hadde jo foretrukket at det ikke var noen bindingsperiode, slik at jeg kunne stoppe abonomentet dersom det skulle oppstå problemer.

Men jeg binder meg like greit til HBO.

Jeg kunne selvsagt brukt netflix med VNP, men HBO er fremdels de som sitter på de seriene jeg har mest lyst å se.

Litt dumt, men de har nesten lov å være så selvgode.. nesten..

Er jo bare og vente til det kommer ut, så kommer det nokk "reviews" av dette, hvor bra utvlaget er osv. Så kan dere jo bare bestemme dere der og da?

Blir jo ikke akkurat ranet av 8-900kr..

Enig. Kommer selvsagt til å vente til det kommer ut. Haster ikke så voldsomt at man må ha det på lanseringsdagen(?).

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

men også på desktop uten å installere annet enn silverlight*

Litt off topic, men:

Hva faen? Bruker Netflix Silverlight? o.O

Hadde håpet det idiotiet det skulle dø ut, uten å bli brukt til stort annet enn på "Hjelp"-sidene til MS Office...

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar
men også på desktop uten å installere annet enn silverlight*
Litt off topic, men:Hva faen? Bruker Netflix Silverlight? o.OHadde håpet det idiotiet det skulle dø ut, uten å bli brukt til stort annet enn på "Hjelp"-sidene til MS Office...

Silverlight er overraskende bra på streaming av video.

Lenke til kommentar

@SajberSå du mener at man bare skal akseptere slike arrogante holdninger fra firmaer som leverer en eller annen form for tjeneste - for betaling?

Fiolk har akseptert bindingstid på telefoner, abonnementer og treningssenter i årevis. Helt vanlig og ganske utbredt

Hva er nytt?

Det nye er at dette ikke er normalt innen medievaner. Bindingstid på Spotify? Nei. På konkurrenter som Viaplay og Netflix? Nei. Det er enkelte TV-kanaler som tilbyr bindingstid, men aldri uten at de også tilbyr alternativ uten bindingstid. Selv papiravisabonnement kan gjøres på månedlig basis. Det er litt som om VG skulle kreve 12 måneders binding for nettsiden sin - det ville vært ganske så nytt ;)

HBO Nordic går med det veldig imot etablerte medievaner om dette viser seg å stemme. Dette er nytt og de velger å være mindre brukervennlig enn andre lignende tjenester.

Jeg både håper og tror det vil ende opp i at HBO tilbyr et produkt med 12 måneders binding til en billigere månedspris, men også en med 1 måneds binding. Noe annet vil være en tabbe slik konkurransesituasjonen

og etablerte medievaner er.

HVilke etablerte vaner er det du snakker om?

Dette er såpass nytt at det neppe er snakk om noen etablerte normer

Når og hvordan mener du disse "vanene" er etablert?

.. og hvordan skulle det påvirke bindingstid eller ikke?

Bindingstid på tjenester er jo et etablert konsept

Ingenting har bindingstid idag. Det finnes et hav av tjenester uten bindingstid

Lenke til kommentar
Det kan også bety at du faktisk IKKE er representant for resten av markedet. Tenkt på det?
OK?

"innholdsleverandører som ikke lytter til kundene"

..Hvilke kunder? De som mener det samme som deg?

Det er vel neppe alle kundene.

Kan du slutte å sutre Sajber? Jeg skjønner ikke hva er problemet ditt. Vi er allerede klar over at du er prinnsippløst menneske, og hverken bryr deg hvordan du blir behandlet som kunde. Ikke alle er enige med deg. Slutt å mass

Hvem gjorde deg til sjef her inne?

Hvis du ikke tåler å høre hva andre mener, pell deg hjem til mamma....

Behandlet som kunde?? Hva i huleste skal det bety?

Arrogant eller ikke, fyren har rett.

Du veit jævlig godt hva du har å forholde deg til dersom du ønsker å betale for tjenesten.

Ikke noe unormalt med bindingstid. De aller fleste aksepter den forpliktelsen i en rekke andre sammenhenger. Nå er det plutselig et SÅÅÅÅÅÅ jævla stort problem?

...og for ikke og snakke om en arrogant sjef....ja la oss slutte å kjøpe tjhenester fra folk som er arrogante.

hva prinsipper angår tipper jeg du har brutt dine "bindingstids-prinsipper" nok av ganger.

Å sutre over at en leverandoøs krever bindingstid og/eller er frekk, sier ikke så reint lite om dine prioriteringer. Jeg boikotter mer enn gjerne et firma som bruker barnearbeid, men jeg sliter litt med å sidestille det med dine synspunkter om HBO/underholdning...men jeg ser jo at du har sterke prinsipper hva bindingstid angår.

Ikke bland in mødre i debatten.Få ting har bindingstid per idag. Jeg tåler ikke din barnslige måten du prater på.Hvor ser du jeg har nevnt meg selv til sjef her. Jeg bare tåler ikke driten du slenger rundt her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Se de nye episodene direkte etter premieren i USA.

Det aller, aller, aller vikrigeste med alle slike tjenester. Flott. Jeg hadde jo foretrukket at det ikke var noen bindingsperiode, slik at jeg kunne stoppe abonomentet dersom det skulle oppstå problemer.

Men jeg binder meg like greit til HBO.

Jeg kunne selvsagt brukt netflix med VNP, men HBO er fremdels de som sitter på de seriene jeg har mest lyst å se.

Litt dumt, men de har nesten lov å være så selvgode.. nesten..

Er jo bare og vente til det kommer ut, så kommer det nokk "reviews" av dette, hvor bra utvlaget er osv. Så kan dere jo bare bestemme dere der og da?

Blir jo ikke akkurat ranet av 8-900kr..

Enig. Kommer selvsagt til å vente til det kommer ut. Haster ikke så voldsomt at man må ha det på lanseringsdagen(?).

Som jeg har forstått det, blir det visning innenfor 24t. Ikke direkte etter premieren

Lenke til kommentar

som i kjent stil fra amerikanske selskaper vil man ha 0 rettigheter. Om man ikke er fornøyd med tjenesten, vil man ha en BINDING på et år.Man vil ikke kunne komme seg ut av avtalen om man ikke er fornøyd. Jeg vil ikke betale for en tjeneste jeg ikke vil ha ettter testing. Det samme gjelder uansett hvilke varer og tjenester jeg har noen gang kjøpt.Bredbånd, hardware, Netflix, mobil abonnemen, trening. Ingen av de tjenestene tvinger meg til å BEHOLDE DEM om jeg ikke er fornøyd. Dette vil man kalle å gi frihet til kunden. Denne friheten har man i NORGE. Denne friheten vil jeg ha. Om hva du synes bryr jeg meg ikke Sajber, så slutt med din nedlatende tone og sign opp hos HBO. De vil trenge folk som deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det burde ikke være noe problem i det hele tatt å tilby en uke gratis, men da gjerne med begrenset utvalg. La de 2-3 første episodene av alle serier være tilgjengelig den uken. På den måten får alle testet hvordan tjeneste fungerer, hva de tilbyr og om det dekker deres behov.

I tillegg vil mange bli hektet og ønske å se mer av seriene de alt har startet på, og på den måten bli faste kunder videre.

Fremfor 12 måneder binding som eneste valg kunne de hatt flere alternativer. 3, 6 og 12 måneder, men bedre priser hvor lengre bindingstid en velger.

Det er mange måter de kunne valgt å gjøre dette på, men de har helt klart valgt den desidert dårligste. Når de i tillegg fremstår med en arrogant og ufordragelig holdning så ødelegger de bare for seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det burde ikke være noe problem i det hele tatt å tilby en uke gratis, men da gjerne med begrenset utvalg. La de 2-3 første episodene av alle serier være tilgjengelig den uken. På den måten får alle testet hvordan tjeneste fungerer, hva de tilbyr og om det dekker deres behov.

I tillegg vil mange bli hektet og ønske å se mer av seriene de alt har startet på, og på den måten bli faste kunder videre.

Fremfor 12 måneder binding som eneste valg kunne de hatt flere alternativer. 3, 6 og 12 måneder, men bedre priser hvor lengre bindingstid en velger.

Det er mange måter de kunne valgt å gjøre dette på, men de har helt klart valgt den desidert dårligste. Når de i tillegg fremstår med en arrogant og ufordragelig holdning så ødelegger de bare for seg selv.

Enig! 1 mnd til 79,- mnd f.eks., 3 til 69,- i mnd, 6 til 59,- i mnd og 12 til 499,- eller noe i den duren.... :p Løpende abb. ala Spotify.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Deilig å lese alle negative reaksjonene, både her, på Facebook og prat venner i mellom. Alt tyder på at så og si alle som har en mening om denne saken, er imot bindingen (og såklart den arrogante holdningen).

Håper at det er så få som bruker tjenesten, at de blir å se seg nødt til å endre (helst fjerne) bindingen. Nator kommer med en fin løsning, enkeltmåneder til 79 kr, og eventuelle bindinger utover dette til en redusert månedspris. Jeg (og såklart mange andre) ser ikke på noen av seriene som HBO tilbyr, og jeg ser på en god del serier og filmer! Når jeg hørte de skulle lansere sin tjeneste var jeg åpen for å prøve, og kanskje starte på flere av seriene de har. Nå har de (så lenge de har vilkårene) mistet meg (og sikkert flere) som kunde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det gjør det ikke bedre at Hbc Danmark sier det bare er 6 måneders Bindingstid.

Så jeg lurer jeg. 12 mnd i norge og 6 i Danmark? Hallo?? hva er dette for noe piss. Nei, jeg nekter å bruke penger på det her

78kr mnd'n er ikke mye. Men, av prinsipp så gjør jeg ikke sånt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...