ray001 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Noen som vet / har link på hvilke filmer dem kommer til å legge ut. Er det bra utvalg, og ikke mist nye filmer? Og så var det med kvaliteten da, er den bra? Lyd og bilde? Streaming? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du ikke liker tjenesten: La vær. Og heri ligger problemet. Hvordan vet man om man liker det uten å prøve det? Programutvalget er vel ingen hemmelighet. Hva er programutvalget på tjenesten?AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Kjære vene.. 12 måneder er 948,- kroner. Ingen stor risiko det.. eller 869 om man får en måned gratis... Det er bare en tur på byen det inkl vorspiel og taxi hjem. Dine utsvevende utelivsvaner får du stå for på egen hånd. Tviler på snittbruken for en tur på byen er nærmere 1000 kroner. Og hvorfor skal alle sammenlikne alt mot "en tur på byen" hele tiden? Det er ikke det som er konkurrenten. Jeg sitter ikke å ser på HBO eller drar en tur på byen, HBO konkurrere med andre kulturtilbud.AtW 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Malvado Skrevet 31. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2012 Tusen hjertlig takk for å være ærlige HBO! Jeg lover å være like ærlig og holde meg unna en dårlig avtale og 12 måneders bindingstid! 13 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det kan også bety at du faktisk IKKE er representant for resten av markedet. Tenkt på det? OK? "innholdsleverandører som ikke lytter til kundene" ..Hvilke kunder? De som mener det samme som deg? Det er vel neppe alle kundene. Kan du slutte å sutre Sajber? Jeg skjønner ikke hva er problemet ditt. Vi er allerede klar over at du er prinnsippløst menneske, og hverken bryr deg hvordan du blir behandlet som kunde. Ikke alle er enige med deg. Slutt å mass 5 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Og vi er deres Levebrød, HBO, og gjett hva? Vi trenger dere ikke, vi har TBP! 2 Lenke til kommentar
'jonny' Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Holder meg unna 12 måneders bindingstid. Netflix takk. 1 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 En gigantisk selvmotsigelse det mannen sier, og det sier han like kjepphøy i hatten som Titanic-kapteinen (eller eventuelt ingeniørene som designet skipet) var før avgang.. Dersom HBO hadde vært så superfantastisk bra som han sier, så hadde jo alle som testet det ut en måned for moro skyld blitt kunder for resten av livet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Og vi er deres Levebrød, HBO, og gjett hva? Vi trenger dere ikke, vi har TBP! The Bay Pirate 2 Lenke til kommentar
kak Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg må si at jeg har blitt rimelig provosert over at HBO Nordic ikke gir noe som helst gratis her, som vi på forhånd trodde. Her forlanger de at vi skal binde oss i 12 måneder før vi i det hele tatt har hatt anledning til å teste ut tjensten! Og den ene måneden vi skulle få gratis, den får vi IKKE uten at vi binder oss i 12 månder! Jeg har skrevet et ganske irritert innlegg om det her: http://blog.kak.net/2012/10/31/hbo-nordic-krever-12-maneder-bindingstid/ 1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 @SajberSå du mener at man bare skal akseptere slike arrogante holdninger fra firmaer som leverer en eller annen form for tjeneste - for betaling? Fiolk har akseptert bindingstid på telefoner, abonnementer og treningssenter i årevis. Helt vanlig og ganske utbredt Hva er nytt? Det nye er at dette ikke er normalt innen medievaner. Bindingstid på Spotify? Nei. På konkurrenter som Viaplay og Netflix? Nei. Det er enkelte TV-kanaler som tilbyr bindingstid, men aldri uten at de også tilbyr alternativ uten bindingstid. Selv papiravisabonnement kan gjøres på månedlig basis. Det er litt som om VG skulle kreve 12 måneders binding for nettsiden sin - det ville vært ganske så nytt HBO Nordic går med det veldig imot etablerte medievaner om dette viser seg å stemme. Dette er nytt og de velger å være mindre brukervennlig enn andre lignende tjenester. Jeg både håper og tror det vil ende opp i at HBO tilbyr et produkt med 12 måneders binding til en billigere månedspris, men også en med 1 måneds binding. Noe annet vil være en tabbe slik konkurransesituasjonen og etablerte medievaner er. 3 Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Bli med å boikott HBO her: http://www.facebook.com/BoikottHboNordic Lik siden og del den! 1 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Vet ikke hva folk som poster over her ser i netflix. Jeg har jo større utvalg lagret lokalt enn de har på siden sin. Når det er sagt så hadde jeg tenkt å bruke den ene måneden jeg fikk gratis til å vurdere bildekvaliteten på HBO før jeg skrev meg på videre. Men det ble vist litt vansklig nå.... Får heller se hva folk som bestiller sier om kvaliteten en måned etter lansering. Innholdskvaliteten kjenner jeg og er ikke noe hinder for min VISA. Kjenner du noen som har planer om å bestille altså ? Når jeg meldte meg ut av HBO Nordic siden på Facebook nå nettopp, så hadde antallet "likes" falt under 99.000 ... Og ett lite stykke nede på siden der, sto det svarte skrytebrevet fra CEO'en der det sto hvitt på svart at de hadde bikket 150.000 medlemmer på Facebook Kan ikke si jeg kjenner noen nei. Men er da nok folk rundt på nettet som kommer til å prøve. Gjelder bare å sile ut de som egentilig ikke bryr seg om bilde og lyd. Så en episode som kom fra HBO Go. Var ikke imponert av den. Men vi får nå se. Kanskje jeg gir faen og bestiller med en gang også. Ikke noe beløp som blakker noen. Men jeg ser jo prinsippet i saken. Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Det kan også bety at du faktisk IKKE er representant for resten av markedet. Tenkt på det? OK? "innholdsleverandører som ikke lytter til kundene" ..Hvilke kunder? De som mener det samme som deg? Det er vel neppe alle kundene. Kan du slutte å sutre Sajber? Jeg skjønner ikke hva er problemet ditt. Vi er allerede klar over at du er prinnsippløst menneske, og hverken bryr deg hvordan du blir behandlet som kunde. Ikke alle er enige med deg. Slutt å mass Hvem gjorde deg til sjef her inne? Hvis du ikke tåler å høre hva andre mener, pell deg hjem til mamma.... Behandlet som kunde?? Hva i huleste skal det bety? Arrogant eller ikke, fyren har rett. Du veit jævlig godt hva du har å forholde deg til dersom du ønsker å betale for tjenesten. Ikke noe unormalt med bindingstid. De aller fleste aksepter den forpliktelsen i en rekke andre sammenhenger. Nå er det plutselig et SÅÅÅÅÅÅ jævla stort problem? ...og for ikke og snakke om en arrogant sjef....ja la oss slutte å kjøpe tjhenester fra folk som er arrogante. hva prinsipper angår tipper jeg du har brutt dine "bindingstids-prinsipper" nok av ganger. Å sutre over at en leverandoøs krever bindingstid og/eller er frekk, sier ikke så reint lite om dine prioriteringer. Jeg boikotter mer enn gjerne et firma som bruker barnearbeid, men jeg sliter litt med å sidestille det med dine synspunkter om HBO/underholdning...men jeg ser jo at du har sterke prinsipper hva bindingstid angår. Endret 31. oktober 2012 av Sajber Lenke til kommentar
joebush Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg må si meg skuffet. Det er en ganske arrogant holdning han viser her, og de har fullstendig misforstått det norske markedet. Dette er å skyte seg selv i foten. Forbrukerne vil ikke godta å låse seg til en streaming tjeneste. Forbrukerne vil også beholde muligheten til å si opp abbonementet i perioder, eksempelvis sommermåneden. Dette 'grådighetstrekket' som HBO kommer med vil få nokså store konsekvenser for deres ønskede resultat. Tar de bort folks frihet vil folk svare med å ikke slippe sine penger. Vi får bare håpe at HBO leser innleggene som har kommet, og vurderer på nytt hva de har tenkt. Og geniet som fødte denne ideen bør nok slippes fri. Endret 31. oktober 2012 av joebush 2 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ser for meg at man binder seg for 12 mnd, begynner å se på en serie, HBO fjerner serien av en eller annen grunn. Hurra. Netflix har allerede begynt å fjerne innhold fra den norske tjenesten Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 @SajberSå du mener at man bare skal akseptere slike arrogante holdninger fra firmaer som leverer en eller annen form for tjeneste - for betaling? Fiolk har akseptert bindingstid på telefoner, abonnementer og treningssenter i årevis. Helt vanlig og ganske utbredt Hva er nytt? Det nye er at dette ikke er normalt innen medievaner. Bindingstid på Spotify? Nei. På konkurrenter som Viaplay og Netflix? Nei. Det er enkelte TV-kanaler som tilbyr bindingstid, men aldri uten at de også tilbyr alternativ uten bindingstid. Selv papiravisabonnement kan gjøres på månedlig basis. Det er litt som om VG skulle kreve 12 måneders binding for nettsiden sin - det ville vært ganske så nytt HBO Nordic går med det veldig imot etablerte medievaner om dette viser seg å stemme. Dette er nytt og de velger å være mindre brukervennlig enn andre lignende tjenester. Jeg både håper og tror det vil ende opp i at HBO tilbyr et produkt med 12 måneders binding til en billigere månedspris, men også en med 1 måneds binding. Noe annet vil være en tabbe slik konkurransesituasjonen og etablerte medievaner er. HVilke etablerte vaner er det du snakker om? Dette er såpass nytt at det neppe er snakk om noen etablerte normer Når og hvordan mener du disse "vanene" er etablert? .. og hvordan skulle det påvirke bindingstid eller ikke? Bindingstid på tjenester er jo et etablert konsept Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvem gjorde deg til sjef her inne? Hvis du ikke tåler å høre hva andre mener, pell deg hjem til mamma.... Behandlet som kunde?? Hva i huleste skal det bety? Arrogant eller ikke, fyren har rett. Du veit jævlig godt hva du har å forholde deg til dersom du ønsker å betale for tjenesten. Ikke noe unormalt med bindingstid. De aller fleste aksepter den forpliktelsen i en rekke andre sammenhenger. Nå er det plutselig et SÅÅÅÅÅÅ jævla stort problem? ...og for ikke og snakke om en arrogant sjef....ja la oss slutte å kjøpe tjhenester fra folk som er arrogante. hva prinsipper angår tipper jeg du har brutt dine "bindingstids-prinsipper" nok av ganger. Å sutre over at en leverandoøs krever bindingstid og/eller er frekk, sier ikke så reint lite om dine prioriteringer. Jeg boikotter mer enn gjerne et firma som bruker barnearbeid, men jeg sliter litt med å sidestille det med dine synspunkter om HBO/underholdning...men jeg ser jo at du har sterke prinsipper hva bindingstid angår. Pell deg hjem til mamma? Haha, dette blir for dumt. Det er vel stort sett kun unger som står der og aksepterer alt de får slengt mot seg. Jeg skulle likt å se samfunnet der alle bare aksepterte absolutt alt som selgere og konsern kom med. Ja, man aksepterer bindetid andre steder fordi man er inneforstått med hva man får. Eksempelet med telefoner er tafatt fordi det finnes alternativer uten bindetid, og man velger som oftest bindetid fordi det gir telefonen langt billigere i utgangspunktet enn uten. Treningssenter vet man også hva man går til og _samtlige_ tilbyr prøvetimer slik at man kjenner produktet man investerer i. Fyren har rett? Fyren tar feil og i tillegg argumenterer mot sin egen logikk. Han mener 1: At folk vet hva de får. Som er feil, siden ingen vet hvordan tjenesten fungerer, og ikke har noen mulighet til å teste den uten å binde seg for 1 år. Han mener 2: At brukerene uansett vil binde seg lengere enn 12 måneder, hva er da vitsen med å tvinge på de de første 12 månedene? Det gir ikke mening. Hadde det vært tilfellet hadde de ikke trengt bindetid. 7 Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Er ikke noe for binding på noen ting, jeg.... men... han har ett poeng og det er at de er HBO og alle som er fan av serier m.m. vet hva de står for både av innhold og kvalitet... Om ikke gratis prøveperiode så burde de i hvert fall hatt mulighet for månedsabonnement slik at man kunne betalt for en måned også eventuelt tegnet ett årsab. 1 Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hadde gledet med til HBO kom til Norge. Men nå ble det for min del avlyst... Liker å se på film / serier når jeg er ute å reiser på jobb. Når jeg er hjemme har jeg andre ting å gjøre. Så med 12 måneders binding sparket HBO beinene unna seg selv for min del. Godt det finnes alternativer! Arogant holdning i tillegg hjelper ikke. Er kjøpers marked nå, så selgere bør være litt mere ydmyke. Dette blir jo som å kjøpe bruktbil uten å prøve den først. Regner med at HBO Nordic ikke er spesiellt bære kraftige økonomisk sett siden de prøver å ta seg betalt før en vare er solgt og levert. Ser for meg en snarlig konkurs om de ikke endrer holdning... Synd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå