Eriond Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Anbefaler alle som har trykt liker på FB siden til HBO Nordic til å gjøre om dette dersom de misliker bindingstiden. Tar kun ett halvt minutt. På den måten kan vi gi ett signal om at dette ikke er no vi vil godta uten videre. Jeg var også veldig positiv til dette tilbudet, men det er mest sannsynlig ikke aktuellt å bli kunde. Ikke vil jeg anbefale det til venner og familie heller. Så lenge HBO ikke tilbyr noen rabatt eller annen godtgjøring for å binde seg tror jeg nok de kommer til å slite. Skulle gjerne visst hvor han duden har hentet inn informasjonen om at fansen ikke bryr seg om det er binding eller ikke. Jeg er registrert på nyhetsbrevet for lenge siden, og jeg har ikke fått tilbud om å være med på noen kundeundersøkelse. Dersom de har spurt noen få blodfans er ikke det særlig representativt for hele kundemassen. 5 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Argh, jeg hater denne utrolig hovne innstillingen mot kundene; "Vi vet hva kundene vil ha" Var akkurat som Riks-TV til å begynne med, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke vil være kunde hos dem. Barnehagementalitet ftw.. Jeg tipper man da også må betale for 12 mnd på første faktura.. ? De er jo HBO, de trenger tydeligvis ikke kunder heller. De får ihvertfall ikke meg som kunde. Ikke kunder, "fans"! Syns dette er en veldig kjedelig utvikling. Om dette prosjektet feiler pga. bindingstid og arrogante holdninger taper alle på det i form av dårligere tilbud og dårligere priser. Ellers så er ikke bindingstiden et SÅ stort problem for min del, det er mer det at man ikke engang får en liten prøveperiode først. Kan godt være tidsbegrenset slik at ingen kan kunne se hele serier slik at HBO taper potensielle kunder, men bare så jeg får testet selve streamingtjenesten. Inneholdet vet vi er bra. Endret 31. oktober 2012 av Occi 3 Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Da gikk det eneste "garanterte" kjøpet innholdsbransjen ville fått fra meg, til helvette. Jeg satt bare å ventet på å trykke meg inn på siden og registrere meg, men nå er det eneste jeg tenker at www.thepiratebay.org får seg litt mer trafikk. 3 Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ser ikke det store problemet. Storm i vannglass og sutrende, bortskjemte normenn.Sutrende bortskjemte innholdsleverandører? Det er de som må ha kunder for å overleve, ikke motsatt, da får de ta hensyn til det.AtW Tror ikke dette er det helt store hinderet for de fleste med litt gangsyn og perspektiv....mulig de tenkte i de baner før de signerte bindingstid med telenor eller sats eller aftenposten? Med tanke på det antallet kunder vi da snakker om tilsier det at ikke alle er LIVREDDE for bindingstid. iPhone kundene hadde heller ikke så store problemer med å binde seg? De fleste bryr seg nok ikke fullt så mye om dette som enkelte liker å tro Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Betyr lite for min del dersom HBO har seriane eg er interessert i. Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Dette er jo hål i huet...Min tanke var å bruke gratis måneden til å bestemme meg for om dette er noe jeg vil ha. Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å bruke det eller ikke :pEllers ville jeg bare ha betalt akkurat når Game of Thrones går.Men nå.... Usikker på om jeg er villig til å betale i det hele tatt nå. Rissikabelt å binde seg for 12 måneder og så innser jeg etter 2 at jeg så vidt bruker dette Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende. Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Nå er det ikke prisen folk reager på heller, men hva om Spotify, Wimp, Netflix og andre hadde fulgt samme modell? Da kan du ikke finne det som passer best for deg uten å kaste bort tusenvis av kroner. Endret 31. oktober 2012 av Kleivis 3 Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du ikke liker tjenesten: La vær. Og heri ligger problemet. Hvordan vet man om man liker det uten å prøve det? Programutvalget er vel ingen hemmelighet. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Siden HBO er så skråsikre på innholdet sitt bør de la det tale for seg selv, og la være å kreve 12-måneders abonnement uten prøveperiode. Dersom de faktisk ønsker at folk skal betale for innhold, bør de tilby det på en slik måte at det fremstår som et BEDRE alternativ enn piratkopier, ikke dårligere. En introduksjonspris på 12*79 kr er en særdeles dårlig start. 8 Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du ikke liker tjenesten: La vær. Og heri ligger problemet. Hvordan vet man om man liker det uten å prøve det? Programutvalget er vel ingen hemmelighet. Det er vel ingen som har sagt at de tviler på utvalget og kvaliteten på det HBO produserer. Det folk er usikre på er hviklen kvalitet HBO klarer å levere på streamingen. Er det fleksibelt nok for brukerne, er kvaliteten bra nok, struper HBO utvalget i forhold til andre land. Alt for mange ubesvarte spørsmål til at jeg orker å bruke kroner på HBO. Og med den arrogansen HBO idag viser så frister det ikke å bli betalende kunde. 6 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Programutvalget er vel ingen hemmelighet. Utvalget nei. Hvordan løsningen er i bruk er noe helt annet. Det aner man ikke før man prøver. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg ancient_scars Skrevet 31. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2012 @SajberSå du mener at man bare skal akseptere slike arrogante holdninger fra firmaer som leverer en eller annen form for tjeneste - for betaling? Fiolk har akseptert bindingstid på telefoner, abonnementer og treningssenter i årevis. Helt vanlig og ganske utbredt Hva er nytt? Ingen som skreik om boikott av telenor eller SATS.. Ser ikke så mange som sutrer over bindingstid på andre abonnementer. Som sagt: Storm i vannglass og sutrende, bortskjemte nordmenn(unger). - Bindingstid på mobilabonnement er noe helt annet fordi du får mobilen til tapspris og abonnementet står for inntjeningen av tapet. - Bindingstid på treningssenter gjelder for det meste i tilfeller der det er en eller annen form for rabatt. F.eks. ingen innmeldingsavgift eller at du får en måned gratis. I tillegg er det en fysisk tjeneste der alle vet hva de får og i de fleste tilfeller får man en gratis prøvetime eller enkelttimer. Det at du kaller kommentarer på åpenbar arroganse fra en sjef i HBO Nordic for sutring viser at du ikke akkurat har en god forståelse av kunde/tilbyder forhold. 11 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det kan også bety at du faktisk IKKE er representant for resten av markedet. Tenkt på det? OK? "innholdsleverandører som ikke lytter til kundene" ..Hvilke kunder? De som mener det samme som deg? Det er vel neppe alle kundene. Hans påstand er akkurat like gyldig som HBO sin påstand om at alle i kundegruppen deres aksepterer binding. Jeg kan ikke se at HBO har lagt frem noen reelle data på dette. 3 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende. Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare. 900 kroner er kanskje ikke mye for deg Sajber, men det er veldig mange i HBO sin kundemasse som er studenter. Om man angrer på en telefon kan man levere den tilbake via reklamasjon. Og til sist: Jeg lurer på hva du har imot at noen ikke vil betale 968 kroner for denne tjenesten? Er det det at man bruker penger på så mye annet tull allerede at dette ikke har noe å si? Er ikke det bare enda et argument for hvorfor bindingstiden er håpløs og dårlig planlagt? I mitt hode er det det. For om man bruker så mye penger på tull ellers, hvorfor skal man bruke enda mer på dette? 79 kroner i måneden uten binding ville sikret HBO de samme kundene som nå blir avskrekket av bindingstiden. De sier selv at kundene uansett ville betale for tjenesten i over et år, så hvorfor frastøte seg en hel haug av dem ved å gjøre dette? Ja, prisen blir den samme, men det er særdeles dårlig planlegging av et selskap som nå fremstår som utrolig arrogante fremfor kundene sine. "Dere elsker oss og dere skal betale på forskudd. That's the deal". Nei, jeg tror rett og slett at dette er HBO som er ute etter å cashe inn sin nye tjeneste fortest mulig. Jeg ser ingen andre svar på dette som gir mening, og jeg kan ikke skjønne hvorfor de gjør det. Som de selv sier så var jo folk klare til å kaste penger på dem. 5 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Blir nok ikke HBO Nordic for min del, dessverre, HBO.. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja jeg skjønner at den store risikoen på hele 900.- er fryktelig avskrekende. Det får meg til å tenke på den totale galskapen vi ser når folk kjøper seg ny telefon. Herregud...ikke har de fått prøvd den skikkelig. Tenk om de angrer. ...og allikevel kjøper folk telefoner med bindingstid som om det var ferskvare. 900 kroner er kanskje ikke mye for deg Sajber, men det er veldig mange i HBO sin kundemasse som er studenter. Studenter som lett svir av 900kr på fyll og fanteri minst èn gang i uka 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Vil ikke angreretten gjelde her da? Interessant spørsmål. Ut i fra det jeg leser hos Forbrukerrådet får jeg ikke noe entydig svar i og med at det ikke står noe om streaming-tjenester. Men jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne kalle HBO Nordic for fjernsyn når de markedsfører seg selv som det. http://www.forbruker...r-jeg-angrerett Noen som tør å satse 950,- kr på å teste det ut? Dersom denne tjenesten ikke inngår under unntakene i loven (tror ikke den gjør det) så har man i utgangspungtet 14 dagers angrerett fra bestilling av tjenesten uavhengig av når denne leveres.På produkter (som dette ikke er) gjelder angreretten fra leveransedato. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Studenter som lett svir av 900kr på fyll og fanteri minst èn gang i uka Kjenner flere som ikke har rørt alkohol på flere år og som ikke har noe veldig mye bedre råd av den grunn. Men ja, jeg ser poenget ditt, og det er nettopp derfor jeg ikke skjønner HBO sin avgjørelse. Endret 31. oktober 2012 av Lakus Lenke til kommentar
klikks Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 De må vel forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov iallefall, den sier jo ganske klart at man har 14 dagers angrefrist ved netthandel. får man ikke beskjed (skjema) om dette utvides fristen til 1 mnd tror jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå