Gå til innhold

- Vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode


Anbefalte innlegg

Om man angrer på en telefon kan man levere den tilbake via reklamasjon.

Om du går på Elkjöp og kjöper en telefon som er bundet til Telenor i 12 måneder, nei, du kan ikke angre på reklamasjon. Heller ikke på angrefrist eller Elkjöps frivillige åpent kjöp ordning.

 

Som jeg har forstått det, blir det visning innenfor 24t. Ikke direkte etter premieren

Nöyaktig samme tilbud som de aller fleste andre streamingtjenester da.

 

Vi er kunder. Vi tilgir ikke. Vi glemmer ikke.

Så og si alle undersökelser som er gjort på området viser dessverre at du tar feil. Vi er kunder, vi skriker höyt, så kjöper vi allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HBO Go i statene har jo også fått noe pepper på kvalitet og begrenset utvalg av enheter det fungerer på. Nå er det jo ikke HBO Go som kommer hit men vil tippe rammeverket med tanke på streaming etc blir ganske likt. HBO Go er vel ikke tilgjengelig på AppleTV eller PS3. De har nevnt at en Xbox 360 app er noen måneder unna til HBO Nordic så vil tippe det bare blir noen Samsung produkter, PC og eventuelt bærbare iOS enheter som er klare til lansering.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Jeg er prinsipielt mot bindinger, og unngår dem om jeg kan.

 

Om HBO hadde vært så sikker på at kundene blir fornøyde, burde de ikke ha behov for å en gang tenke på slikt.

 

Jeg vet ikke hva jeg ville fått der, og er egentlig ikke så higen etter serier, så med den hoverende holdningen og betingelsene er de helt uaktuelle for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at bindingstiden ble innført fordi man ønsket en viss forutsigbarhet i økonomien til HBO Nordic. Hvis man vet at alle som melder seg på i begynnelsen av året også er medlemmer ved utgangen kan man planlegge fremover på en helt annen måte enn hvis det fantes en potensiell risiko for at man mistet halvparten underveis. Jeg er ganske sikker på at HBO vet at bindingstid er upopulært og at de ville miste kunder på det, men at de har såpass tro på produktene sine at de tror at mange nok vil binde seg til at man taper mindre på å ha bindingstid enn ved å la kundene hoppe av underveis. De har antageligvis tidligere erfaringer og statistikker på dette.

 

For forbrukerne er det mindre komplisert; liker du ikke tilbudet så styrer du unna. Hvis bindingsmodellen ikke lønner seg vil HBO og lignende selskaper gå bort fra den etterhvert. Dette er forbrukernes makt til å forme tilbudene de får ved å holde tilbake pengene sine, noe som er langt mer effektivt enn å klage. Hvis man derimot klager men kjøper allikevel så hadde HBO rett i den skråsikre uttalelsen om at produktene deres er så gode at de ikke trenger prøvetid, og denne modellen vil vedvare og kanskje bli mer utbredt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er også skeptisk til 12 måneders binding, men på den andre side kan man jo se på testene som de ulike mediene og nettstedene ( Tek inkludert? ) kommer til å utføre, og dermed kan man jo som potensiell kunde til en viss grad se an om HBO er bra eller ikke.

 

Spartapus har nok også rett i at dette er et trekk fra HBO for å gjøre økonomien i selskapet mer forutsigbar.

 

Men NetFlix og Viaplay har ikke binding, så det er også mulig at dette trekket fra HBO vil bidra til flere kunder til de 2 førstnevnte.

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar

En sesong varer vel en par-tre måneder nå til dags, og på den tiden kan en "dårlig kunde" lett rekke å få med seg alt annet HBO-materiale han skulle finne interessant også. Så hopper han av. Det vil de nok unngå.

 

Jeg er ikke så interessert i resten av biblioteket deres, men skulle gjerne fulgt neste sesong av GOT. Jeg kunne forsåvidt betalt en god del mer enn 79,- i måneden for denne muligheten også.

 

Slik det er nå fremstår løsningen som et trekk for å kunne si "hva var det vi sa", når folk utvilsomt fortsetter å laste ned ulovlig. HBO har tydeligvis ikke skjønt det viktigste med den nye digitale verdensordenen: Nå er det vi som bestemmer, og vi får det vi vil ha før eller senere uansett. Det de bør spørre seg er om de vil ha penger av oss likevel. Det er nemlig fullt mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at de satser på å kun få inn HBO kundene som vet hva de får og fokusere kundeservice mot de som faktisk betaler. Når salget så dabber av går jeg ut i fra de åpner for en måned gratis prøve periode siden disse potensielle kunder er mindre viktig i starten når du har en kjent platform. Smart tekning HBO, kudos!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk tilogmed nesten lyst til å slutte å lese game of thrones etter den uttalelsen #YOLO

 

HBO er ikke kjempesmarte med denne taktikken, har veldig liten tro på at hovedsegmentet deres er familier med god økonomi. Det er nok oss studenter, som i tilegg er dødsredde bindingstid, og vil se hva vi kjøper.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netflix blir sagt opp om de ikke fikser EULA'n sin slik at den følger norsk lov. Regner med at med den hovne holdningen så kommer HBO's EULA til å være like ræva og jeg fortsetter å bruke mitt eksisterende tilbud som gir meg alt jeg vil ha for ca en 50 lapp/mnd (+ noen lapper i HW da ..).

 

Hadde HBO hadde en EULA som tilfredstiller norsk kjøpslov + mulighet til å teste en mnd så hadde de (såfremt tjenesten var bra) fått meg som kunde, faktisk selv _med_ bindingstid etter første prøvemåneden. Jeg hadde selvsagt synes det var enda bedre uten bindingstid. Bindingstid UTEN prøve først = svært lite sannsynlig jeg blir kunde, men som sagt tipper EULA'n gjør det helt uaktuelt uansett.

Lenke til kommentar
For å gjøre et større poeng ut av hvor populære de allerede er, nevner Payan at nesten de allerede har 100 000 registrerte fans på Facebook-gruppen sin. Til sammenligning har Netflix i Norge "bare" 13 000 fans.
Vel, jeg har Netflix og vurderer sterkt å fortsette med det etter prøveperioden (hvis det stemmer at forbedringer kommer), men jeg har fortsatt ikke "likt" Netflix på Facebook selv om! Jeg vet om flere som har Netflix, men som ikke "liker" dem på Facebook. Har han tenkt på at kanskje folk bare vil få HBO-nyheter opp på veggen sin (eller hva det kalles)? Det er enda ikke lansert, og jeg vurderte selv å "like" HBO for å få opp nyheter, men så har jeg jo signert på nyhetsbrev på e-post, som jeg sjekker oftere enn Facebook...

 

Jeg skal rett inn å "like" Netflix!

 

HBO skyter seg selv i foten, de får flere kunder med månedspris uten bindingstid på et år! Høres ut som sjefen prøver å si det vi vil høre, og egentlig bare er ute etter debetkortene våre uten å bry seg om hva kundene vil ha!

 

Enten er de redde for at kundene ikke blir, eller så er de bare dumme og selvsikre fordi de er dumme.

 

Either way, f**k you, HBO... :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hvordan forholder slikt salg seg til angrerett? Etter det jeg leser her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/brev/utvalgte-brev/2009/barne--og-likestillingsdepartementets-ge.html?id=544705

 

ser det ut som vi i det minste har angrerett, og hvis vi ikke får angrerettsskjema har vi 3 mnd. Det vil jo si at vi faktisk kan teste ut tjenesten og så angre. Det da gjennom norsk lov, og ikke gjennom rettigheter en får fra HBO, men likevel.

Lenke til kommentar

Vurderte å ha både Netflix og HBO, men når man må binde seg til HBO i 12 måneder uten å teste produktet først(!) er det helt uaktuelt for min del.

 

HBO har sære krav, fremstår arrogante og alt for selvsikre i media. Det blir for dumt når dem skal konkurrere mot mye bedre tilbud; altså piratkopiering, Netflix m.m.

 

Netflix all the way! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...