Gå til innhold

Kjøpe Samsung S3 nå, eller vente til etter nyttår?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en Samsung Galaxy S3, men vurderer å vente til etter nyttår, da jeg tenker at prisen vil synke. Hva tror dere? Pleier prisen på mobiler o.l. synke etter jul og nyttår? Eller kan jeg likesågodt kjøpe den nå? Jeg regner jo med at den vil synke litt, som alt gjør over tid, men jeg tenker på om det er noe spesielt med nyttår.

Takk,

Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Man har jo januarsalg, men vil tippe at butikkene heller tømmer lagre av S2 og eldre mobiler enn å kjøre salg på de siste utgavene. Butikkene har også avtaler med leverandørene så tviler på det vil komme de store salgene. Det er mulig at man kjører kampanjer nå i forbindelse med at konkurrentene lanserte ip5 og WP8, men om du trenger en så kjøp. Kan dfu vente, vil jo ikke mobilen stige i pris og plutselig dukekr S4 opp

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ja, tviler også på dette med at de kjører noe særlig tilbud på S3 i nærmeste fremtid. Ser at den ligger på 3999 på Prisguide.no. Du har nok også rett i at de vil kjøre ut S2 først.

Men tror du S4 vil dukke om innen januar? Note 2 har jo akkurat kommet. Jeg vet ikke, jeg følger ikke så mye med.

Kanskje jeg like godt kan gå for et kjøp nå?

Om jeg skal vente på noe, så er det et "drastisk" prisfall, ikke bare 200-.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Aner ikke. Tenkte bare på at HTC slapp sin X+ for å erstatte X, og Iphone 5 har kommet, så S3 er ikke lenger like suveren som den var når den kom. Galaxy serien trenger vel strengt tatt bare litt mer futt, dvs noen ekstra mhz og litt mer byte for å være suverent i tet igjen, og nye versjoner kommer tettere og tetter. 2013 modell høres også mye artigere ut enn fjorårets 2012 modell, som det vil hete i januar.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at Galaxy S3 med JB trenger mer futt. Alt fungerer utrolig glatt, telefonen er svært rask uansett hvilke programmer jeg bruker. Jeg har kjør orginal JB i over en måned nå, telefonen fungerer mye bedre med JB enn den gjorde med ICS. Virker som om memory management har fått store forbedringer.

Jeg foretrekker klart TouchWiz slik som det fungerer på S3 med JB over Vanilla eller hva interfacet på en Nexus heter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det handler ikke om hva den trenger, men om å være ALLER kraftigst. S3 solgte mye på at den i sin tid var det aller råeste man fikk tak i, og det er kulere å si at man har den aller heftigste isteden for en av de heftigste.

Med de korte intervallene man har nå før det spys ut nye modeller med litt bedre ytelse for å ta tilbake tronen, og med tanke på at designet på galaxy serien er ganske likt, så regner jeg med det dukker opp en S4 etterhvert bare for å ta tilbake tronen som den aller heftigste mobilen på markedet.

Tenker også på kampen mellom htc sin x/x+ og s3, som går i strupen på hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...