AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg falt og slo kneet i asfalten. Gjorde ikke så veldig vondt med en gang, bare ubehagelig, litt dunking + at jeg måtte halte resten av veien. Jeg ble etter noen minutter helt hvit i ansiktet, skalv, følelsen av å ikke få puste ordentlig og litt ør i hodet. Dette gikk over etter ca. 10 minutter.(Slo kun det ene kneet, det andre kneet så vindt og skrapa ene håndflata. Ikke hodet eller noe.) På nederste del av kneskåla og litt under ble det en stor bløt kul, på størrelse med en halv (stor) mandarin, pluss en liten sånn kul oppå kneskåla. Og blå/rødmerker. Når jeg leer lett på kneskåla fra venstre tii høyre kjenner jeg en liten "klikkelyd". Det jeg lurer på er om jeg kan bruke beinet som vanlig uten at det gjør det noe verre? Med vrre mener jeg ikke smerter, men at jeg ikke gjør noe som skader kneet permanent. Jeg klarer å gå på det nå, men kjenner at det er "tjukt" rundt kneet, og en følelse av litt varme og dunking. Også bittelitt verking litt under. Det gjør vondt å stå oppreist å bøye kneet bakover (ta tak i ankelen som når man tøyer låret.) Da føles det som om jeg strekker noe som ikke skal strekkes så mye. Kan jeg i morgen gå vanlig på beinet uten at det gjør noe? Jeg er avhengig av beina for å komme på jobb som jeg skal, og jeg har for vane å gå raskt. Tror jo dette går raskt over. Prøvde å søke på nettet, men står så mye om idrettsskader osv at jeg ble ikke noe klokere. For sikkerhetsskyld spør jeg her i tilfelle noen vet. Jeg lurer også på hvorfor jeg ble fysisk uvel som beskrevet over her av å slå kneet. Takk for eventuelle svar. Anonym poster: 784385f164981461511f540513ea6461 Anonym poster: 784385f164981461511f540513ea6461 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Gå til legen! Hva i ALLE DAGER får deg til å tro at et internettforum kan hjelpe deg med dette??? 1 Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Du kan vente til i morgen og se om det har blitt bedre. Endret 31. oktober 2012 av th1nk Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Problemet er at vi ikke har noen medisinsk utdannelse til å kunne besvare spørsmålet ditt. Dunking og "varme" i et område tyder på en eller annen form for skade (f.eks forstuelse), men for alt vi vet kan det være et lite brudd, eller brist i kneskåla, eller lignende. Derfor anbefales det at du tar kontakt med legen, da ingen av oss har kompetanse eller mulighet til å sjekke hvorvidt du faktisk lider av noe alvorlig eller om det bare er en filleting. Det er uansett ikke farlig å dra til legen. Det er faktisk høyst anbefalt. Spesielt med den fysiske reaksjonen du hadde i etterkant. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Vent litt, la meg bare stikke hendene inn gjennom pc'en, så over nettet og ut av pc'en din for å kjenne på kneet ditt.. Det tar litt tid, da nettet er litt dårlig egnet for å overføre hender.. Legevakt. Nå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Takk for responsen deres. Jeg hadde jo tenkt ja, å vente til i morgen og se om det går over eller er bedre. Jeg tenkte også på etter det skjedde om jeg burde gått til legen, men fant ut at med mindre det ble verre så kunne jeg droppe det. Det er jo sant som du sier at her er ikke forum hvor folk har medisink utdannelse, og sånn sett forventet jeg ikke noe faglig svar. Heller om noen hadde slått kneet sitt på lignende måte og kunne fortelle hvordan det gikk. Jeg tar til meg rådene. I morgen kan jeg jo ta en telefon til legen for å høre. Anonym poster: 784385f164981461511f540513ea6461 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå