Gå til innhold

En liten utfordring til flinke forum-kokker!

Anbefalte innlegg

Jeg var for en liten stund siden i Alba, Piemonte på Fiero del Tartufo Bianco (Trøffel-festival)! Selvfølgelig kjøpte jeg noen gram med hvitt gull. Så da lurer jeg egentlig på om noen har en god framgangsmåte på å lage pasta med Trøffel. Jeg har fått servert litt forskjellige varianter i Italia, men de er stort sett veldig enkle og har trøffelen i fokus. Ofte bare spaghetti (har et annet navn i Alba) med fløte eller smør og trøffel. Jeg har altså en hviss idé om hvordan jeg skal lage det, men aner ikke fremgangsmåten for å få mye smak ut av trøffelen min. Takk for all hjelp!

post-117466-0-62397600-1351690200_thumb.jpgpost-117466-0-49649800-1351690130_thumb.jpg

post-117466-0-12555500-1351690181_thumb.jpgpost-117466-0-70281700-1351690295_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt.

I en stor kjele så har du i litt vann og smør og lar det bli en emulsjon. Så har du i pastaen (som ikke skal være ferdigkokt -- den skal kokes ferdig i sausen), en stor neve kvalitetsparmesan og revet trøffel.

Rør det hele rundt. Ha gjerne i litt av pastavannet for å få litt mer saus -- selv om det vannet primært er fordi pastaen suger til seg all fukten du har i panna veldig raskt. Om du vil ha en ekstra kremet saus så kan du ha oppi et par eggeplommer, men pass på at panna ikke er for varm da, ellers får du eggerørepasta.

Server med ekstra revet trøffel. ;)

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...