Alt-Ctrl Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei, prøvde på et par nye skulderøvelser for et par måneder siden. Etter det har høyre skulder vært vond, kjennes ut som betennelse men er ikke sikker. Har nå gått i to uker med betennelsesdempende piller uten at det er blitt bedre, det er faktisk blitt vondere. Usikker på hvem jeg burde oppsøke, om jeg burde gå til legen på nytt eller om jeg burde oppsøke fysioterapeut eller hva. Skulderen gjør at jeg ikke får trent skikkelig lenger (har kuttet ut armøvelser helt de siste ukene), og det går ut over jobben min, utrolig frustrerende. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
ENY Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Oppsøk lege. Han/hun vil ta en profesjonell undersøkelse og avgjøre hva som er best for deg. Endret 31. oktober 2012 av ENY Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja, bestilte faktisk time tidligere i dag, men det blir ikke før 19. november. Føler det blir litt lenge til i og med at den er blitt verre nå siste uka. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Du kan vurdere å oppsøke noen som kan sjekke dette fysiologisk eller helst via røntgen eller ultralyd sånn at du er helt sikker på hva det er før man begynner å manipulere. Kan vel være utfordrene å finne noen som kan gjøre dette på kort varsel, men det er vel bare å ringe rundt til ulike kiropraktorer og naturterapeuter i nærheten. Noen av dem har dette utstyret. En god reduksjon av skuldersmerter kan du få til med å stimulere akupunkturpunkter. Du kan også vurdere fysioterapi og naprapati. Naprapari som mange ikke har hørt om er en kombinasjon av kiropraktikk og fysioterapi satt sammen av en som kunne begge deler. http://nhi.no/livsstil/helsetjenesten/alternativ-komplementer-medisin/naprapati-25177.html Lenke til kommentar
Dare Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Prøv naprapat. Har selv hatt problemer med begge skuldre i over flere år. Lege og fysioterapeut hjalp meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det er vel et lite økonomiaspekt har og. Går du til lege og får en henvisning betaler du vel bare en egenandel for behandlingen som er langt lavere enn fullpris. Når det er sagt så hadde jeg selv ikke ventet 2 uker på legetimen, men heller betalt for behandlingen selv. Det valget kommer vel an på økonomi og hvor akutt det er. Selv tror jeg jeg ville gått til naprapat. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Ja, burde kanskje oppsøke noen så fort som mulig. Spesielt siden trening er veldig lite aktuelt pga skulderen. Naprapat, hva er det og hvor finner jeg dette? Bor i Valdres om det hjelper Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Google is your friend: https://www.google.no/search?q=valrdes+naprapat&oq=valrdes+naprapat&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå