Birken4 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Finnes det noen der ute som har tid til å hjelpe meg litt med denne? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, jeg fikser det med bare 1 spenningskilde , men hvordan blir det med 3 ? Super takknemelig for svar! http://img221.images...0/captureir.jpg A Lenke til kommentar
Andreas345 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hørt om maskestrøm metoden? Lenke til kommentar
Birken4 Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Ja, men jeg får det ikke til å bli riktig.. Har simulert i multi sim , og får ikke de samme verdiene. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Post hvilke verdier du har fått under simulering. Denne oppgaven løser du bare ved Kirchoffs regler: "Summen av alle spenninger rundt en lukket sløyfe er lik null" og "summen av alle strømmer inn og ut av et grenledd er null". Med disse reglene så lager du antall likninger lik ukjente. Det er dog viktig at likningene ikke er like Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå