Gå til innhold

Beste sync program som sync`er til Synology server?

ray001

Anbefalte innlegg

Hvilke program bør jeg se på?

Jeg har en PC, der jeg ønsker å sync`e til min Synology server.

Filer som jeg ønsker skal sync`e er filmer, software, dokumenter og bilder.

Dvs når jeg har fått inn nytt dokument, bilde osv på PCen(W7) så ønsker jeg at den skal bli syncket til min Synology server.

Det skal ikke være et back up program, som legger all backup/sync til en mappe, men sync`e til bestemte mapper, som dokumenter(på W7) skal synkes til dokument mappen på synology serveren.

Og bilde mappe på W7 til bilde mappe på synology serveren.

Ønskes også at den sync`er bare nye ting som kommer inn hele tiden, og ikke sync`er det som er "gammelt" og er sync`et fra før.

Så Hvilke program bør jeg se på?

Endret av Ray001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins vel flere, men jeg syns

Microsoft Synctoy

er grei hvis du ikke krever et komplisert setup.

Det jeg ikke liker er at hvis jeg endrer navn på fil eller mappe på kilden så vil Synctoy ta dette som ny fil/mappe og kopiere dem (gammel versjon blir også liggende).

Ellers har programmet kjørt fjellstøtt her ... automatisk - hver natt ... i flere år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det fins vel flere, men jeg syns

Microsoft Synctoy

er grei hvis du ikke krever et komplisert setup.

Det jeg ikke liker er at hvis jeg endrer navn på fil eller mappe på kilden så vil Synctoy ta dette som ny fil/mappe og kopiere dem (gammel versjon blir også liggende).

Ellers har programmet kjørt fjellstøtt her ... automatisk - hver natt ... i flere år.

Takker

Hvor mange syncroniseringer kan man ha på denne?

Jeg har flere hdd/mapper som ligger på PCen(W7), som skal sync`es til Synology serveren. Ikke problem å sette opp flere syncroniseringer?

Og skjer dette automatisk? Med tanke på syncingen

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Hvor mange syncroniseringer kan man ha på denne?

Vet ikke om det er noen begrensninger. Du spesifiserer disker/mapper du ønsker å ha med i sync (source) og hvor du ønsker å legge filene (disk/mappe). Dette kalles Folder Pairs. Du kan ha flere slike.

Jeg har flere hdd/mapper som ligger på PCen(W7), som skal sync`es til Synology serveren. Ikke problem å sette opp flere syncroniseringer?

Nix. Det er nøyaktig det jeg gjør her.

Og skjer dette automatisk? Med tanke på syncingen

Du setter opp en jobb i Task Scheduler når du vil kjøre sync (jeg kjører hver natt)

Du kan lese mer her:

Synchronize Folders Between Computers and Drives with SyncToy 2.1

Lenke til kommentar

Har du prøvd løsningen som følger med da?

Synology Data Replicator 3

Sync: Click this button to have Data Replicator perform the backup task and keep monitoring the source folders on your PC. Any changes within the source folders will be synced to DiskStation right away. Click Stop Sync to stop Data Replicator from monitoring and syncing the source folders to your DiskStation

What backup software does Synology Product support?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen begrensninger. Du spesifiserer disker/mapper du ønsker å ha med i sync (source) og hvor du ønsker å legge filene (disk/mappe). Dette kalles Folder Pairs. Du kan ha flere slike.

Nix. Det er nøyaktig det jeg gjør her.

Du setter opp en jobb i Task Scheduler når du vil kjøre sync (jeg kjører hver natt)

Du kan lese mer her:

Synchronize Folders Between Computers and Drives with SyncToy 2.1

Takker så mye.

Holder på å teste ut dette programet. Har vel ca 10Tb med data og sync`e. Så har ikke fått testet alt enda, bl.a. om den syncer kun det som er forrandret, eller om den tar kopi av alt igjen. Mne har satt den på sync, så får jeg teste ut etterhvert. Ser bra ut ihvertfall :-)

Har du prøvd løsningen som følger med da?

Synology Data Replicator 3

What backup software does Synology Product support?

Ja, det er testet ut, og det er vel kun et backup program, som jeg ikke trenger. Det er et sync program som jeg trenger, og som sync`er kun det som er forrandret på den windows pcen min.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...