Hardrocktarzan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Heisann alle sammen : ) Hvordan går jeg fram for å flytte ut hjemmefra som 17 åring. Jeg har ikke kapital til å leie hybel. Jobbe greier jeg ikke fordi jeg er underernært. Er avhening av støtte for å bo. Skolen min ligger i byen, og jeg greier ikke å finne en hybel som ligger 40 km unna adressen min og er i rimlighetens grenser i nærheten av skolen. Grunnen til jeg vil flytte er at jeg har kommet til samme konklusjon som faren min. Min mor er en uforbedlig idiot. Hun spiller vekk penger tidlig i måneden og vi sulter(går i energiunderskudd) i slutten av måneden. Hun er også regelrett dum(mer begrunnelse gidder jeg ikke gi). Endret 31. oktober 2012 av Hardrocktarzan Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) DP Endret 31. oktober 2012 av Hardrocktarzan Lenke til kommentar
Araho Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Bor faren din og moren din fortsatt sammen? Hvis ikke kan du jo kanskje flytte til din far? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Flytte til far eller barnevernet er kanskje en mulighet. Usikker på hvordan barnevernet tar seg av slike saker, garantert noen her inne med litt kunnskap derfra. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ta kontakt med barnevernet. De vil mest sannsynlig ikke omplassere deg, men opplære din mor og/eller få henne til å gå i behandling. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Prøvd å snakke med moren din om det her? Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Snakke med henne har jeg gjort mange ganger. Hun sier bare at hun skal spille litt for å vinne så vi klarer oss resten av måneden. Som nevt hun er en udiskutabel uforbederlig idiot. Flytte til faren min er ikke mulig. Fyller 18 om under to måneder barneværnet er vell strengt tatt utelukket da. Omplassering er en dårlig idee. Behovet for privatliv og stillhet er stort hos meg. Skulle ønske jeg bodde alene med kun mat, toalett og studiebøkene mine. Fengsel hadde vært et ypperlig sted, den luksusen er derimot forbehold kriminelle noe jeg ikke akter å bli. At på til legger hun skylden på meg, at jeg er en utgift. En utgift som betaler alt av maten sin via stipend og sørger for at hun får barnepensjon som hun kan spille vekk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 BV kan hjelpe med masse. De har noe som heter ettervern, hvor du er i deres ''varetekt'' til du blir 21 år gammel. I denne perioden så vil målet deres være å hjelpe deg med å bli selvstendig, mest sannsynlig vil du få hybel bekostet av dem eller få komme i ett eller annet program, som BoEnheten. Jeg var med i Boenheten selv og bodde helt alene i en egen liten, søt leilighet hvor jeg hadde alt jeg trengte, fikk opplæring i hva som kreves når man bor alene for å klare seg selv og fikk tonnevis av hjelp fra voksne som var til stede i bygget 24/7. http://www.boenheten.no/ps/BoEnheten.aspx?id=5 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Tusen takk for svar. Ved neste semester skal jeg egentlig opp mot nord og studere men, vet ikke om jeg kan vente helt til da for mitt eget ved og vell. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ta kontakt med ditt lokale barnevernkontor. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Du klarer kanskje å holde ut fram til du skal opp til nord? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Barnevernet er nok beste mulighet. Så kan du evt ringe spillehjelpfolk (vet ikke om det finnes / hva det heter i norge) og få dem til å hjelpe deg. hvorfor er det ikke mulig å flytte til din far? Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Du greier ikke å jobbe fordi du er underernært? Hvordan klarer du skolen da? Ikke for å rakke ned på deg eller noe, men hvis du virkelig vil flytte ut så burde det være mulig og finne en jobb som du klarer. Lenke til kommentar
liv87 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Tror nok det skal gå bra uansett. Jeg flyttet hjemmefra som 17åring. 2 mil fra skolen. Jeg klarte meg selv, fikk ingen hjelp, for jeg visste rett og slett ikke om hva jeg hadde krav på (som barnetrygden + barnebidrag frem til jeg var ferdig med videregående, bortebo-stipend, bostøtte, sosial etc etc) Jeg tok studielån og stipend, fullførte videregående, la min lysende sportskarriere på hylla og jobbet kveld ved siden av studiene. Her har du fått mange råd og tips, så tror du til og med skal greie deg uten å jobbe. Kjenner det er veldig irriterende og sitte her nå og pådratt meg unødig studiegjeld, når jeg kunne fått div støtter som andre får. Men jeg har i det minste blitt veldig selvstendig og fått mye god erfaring. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Tror nok det skal gå bra uansett. Jeg flyttet hjemmefra som 17åring. 2 mil fra skolen. Jeg klarte meg selv, fikk ingen hjelp, for jeg visste rett og slett ikke om hva jeg hadde krav på (som barnetrygden + barnebidrag frem til jeg var ferdig med videregående, bortebo-stipend, bostøtte, sosial etc etc) Jeg tok studielån og stipend, fullførte videregående, la min lysende sportskarriere på hylla og jobbet kveld ved siden av studiene. Her har du fått mange råd og tips, så tror du til og med skal greie deg uten å jobbe. Kjenner det er veldig irriterende og sitte her nå og pådratt meg unødig studiegjeld, når jeg kunne fått div støtter som andre får. Men jeg har i det minste blitt veldig selvstendig og fått mye god erfaring. Kan du ikke få ettergitt ihvertfall barnebidraget? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå