Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte ut som 17 åring

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen : )

Hvordan går jeg fram for å flytte ut hjemmefra som 17 åring. Jeg har ikke kapital til å leie hybel. Jobbe greier jeg ikke fordi jeg er underernært. Er avhening av støtte for å bo. Skolen min ligger i byen, og jeg greier ikke å finne en hybel som ligger 40 km unna adressen min og er i rimlighetens grenser i nærheten av skolen.

Grunnen til jeg vil flytte er at jeg har kommet til samme konklusjon som faren min. Min mor er en uforbedlig idiot. Hun spiller vekk penger tidlig i måneden og vi sulter(går i energiunderskudd) i slutten av måneden. Hun er også regelrett dum(mer begrunnelse gidder jeg ikke gi).

Endret av Hardrocktarzan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakke med henne har jeg gjort mange ganger. Hun sier bare at hun skal spille litt for å vinne så vi klarer oss resten av måneden. Som nevt hun er en udiskutabel uforbederlig idiot. Flytte til faren min er ikke mulig.

Fyller 18 om under to måneder barneværnet er vell strengt tatt utelukket da. Omplassering er en dårlig idee. Behovet for privatliv og stillhet er stort hos meg. Skulle ønske jeg bodde alene med kun mat, toalett og studiebøkene mine. Fengsel hadde vært et ypperlig sted, den luksusen er derimot forbehold kriminelle noe jeg ikke akter å bli.

At på til legger hun skylden på meg, at jeg er en utgift. En utgift som betaler alt av maten sin via stipend og sørger for at hun får barnepensjon som hun kan spille vekk.

Lenke til kommentar

BV kan hjelpe med masse. De har noe som heter ettervern, hvor du er i deres ''varetekt'' til du blir 21 år gammel. I denne perioden så vil målet deres være å hjelpe deg med å bli selvstendig, mest sannsynlig vil du få hybel bekostet av dem eller få komme i ett eller annet program, som BoEnheten. Jeg var med i Boenheten selv og bodde helt alene i en egen liten, søt leilighet hvor jeg hadde alt jeg trengte, fikk opplæring i hva som kreves når man bor alene for å klare seg selv og fikk tonnevis av hjelp fra voksne som var til stede i bygget 24/7.

http://www.boenheten.no/ps/BoEnheten.aspx?id=5

Lenke til kommentar

Tror nok det skal gå bra uansett. Jeg flyttet hjemmefra som 17åring. 2 mil fra skolen. Jeg klarte meg selv, fikk ingen hjelp, for jeg visste rett og slett ikke om hva jeg hadde krav på (som barnetrygden + barnebidrag frem til jeg var ferdig med videregående, bortebo-stipend, bostøtte, sosial etc etc) Jeg tok studielån og stipend, fullførte videregående, la min lysende sportskarriere på hylla og jobbet kveld ved siden av studiene.

Her har du fått mange råd og tips, så tror du til og med skal greie deg uten å jobbe.

Kjenner det er veldig irriterende og sitte her nå og pådratt meg unødig studiegjeld, når jeg kunne fått div støtter som andre får. Men jeg har i det minste blitt veldig selvstendig og fått mye god erfaring.

Lenke til kommentar

Tror nok det skal gå bra uansett. Jeg flyttet hjemmefra som 17åring. 2 mil fra skolen. Jeg klarte meg selv, fikk ingen hjelp, for jeg visste rett og slett ikke om hva jeg hadde krav på (som barnetrygden + barnebidrag frem til jeg var ferdig med videregående, bortebo-stipend, bostøtte, sosial etc etc) Jeg tok studielån og stipend, fullførte videregående, la min lysende sportskarriere på hylla og jobbet kveld ved siden av studiene.

Her har du fått mange råd og tips, så tror du til og med skal greie deg uten å jobbe.

Kjenner det er veldig irriterende og sitte her nå og pådratt meg unødig studiegjeld, når jeg kunne fått div støtter som andre får. Men jeg har i det minste blitt veldig selvstendig og fått mye god erfaring.

Kan du ikke få ettergitt ihvertfall barnebidraget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...