ancient_scars Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Så logikken til de fleste her er at man gladelig ville betalt i 12 måneder, men ikke når man må betale i 12 måneder? Dersom dere gjennom 12 måneder laster ned HBO-serier for å se på dem, hva er problemet med å betale til HBO? Det virker nesten som at HBO bare ga veldig mange den ekstremt tynne unskyldningen de trengte for å fortsette med nedlasting uansett. Du bommer/troller så det griner her. Dette er en streaming tjeneste. Det betyr at det er umulig for brukeren å vite hvordan brukeropplevelsen blir. Hvor stabil er linja? Hvor stabil er tjenesten fra HBO sin side? Dersom man flytter og ikke får mulighet for god nok hastighet til å benytte tjenesten, hva skjer da? Dette dreier seg ikke om penger, men at de krever binding på noe som egentlig er i startfasen og som faktisk er uprøvd. Jeg kunne forstå det dersom de kjørte med 79,- NOK/mnd uten binding og 69,- NOK/mnd med binding. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Så logikken til de fleste her er at man gladelig ville betalt i 12 måneder, men ikke når man må betale i 12 måneder? Dersom dere gjennom 12 måneder laster ned HBO-serier for å se på dem, hva er problemet med å betale til HBO? Det virker nesten som at HBO bare ga veldig mange den ekstremt tynne unskyldningen de trengte for å fortsette med nedlasting uansett. Korrekt, det er logikken. Folk betaler gladelig litt og litt over tid for en god tjeneste. Folk vegrer seg mer for å legge masse penger på bordet umiddelbart for en tjeneste de ikke kjenner kvaliteten til. AtW 4 Lenke til kommentar
lain Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg betaler med glede for spotify premium, fordi jeg vet at den dagen jeg ikke føler jeg får hva jeg ønsker av tjenesten, da kan jeg avbestille og slutte å betale. Det å ligge 12 måneder i forkant er heller lite aktuelt. Selv om som så mange sier, det hadde mest sannsynlig blitt aktuelt å betale måned per måned i flere år fremover. Det at han fjotten i HBO viser den arrogante holdningen hjelper heller ikke på betalingsviljen. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Alle her vet vel hva HBO står for og hvilke serier de har? Skal man se "gamle serier som har gått på TV3", så kjøp Nettflix til samme pris. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Fordelen med Netflix er jo at man kan ha det i en måned eller to, se gjennom en raus med ting man har lyst å se og så kansellere det. 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Nettflix er jo forskjellig sånn fra HBO. HBO kommer jo stadig med splitter nye episoder og det vil være mer naturlig å abonnere så lenge man følger serier. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Og HBO vil ha deg til å abonnere også de månedene det ikke kommer ut nye episoder. 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Og HBO vil ha deg til å abonnere også de månedene det ikke kommer ut nye episoder. Vært greit om Telenor vil ha deg til å abonere også de månedene abonentet ditt ikke fungerer. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Dette er bare tull, synes HBO virker veldig arrogante. "Vi er HBO"... Netflix er ihvertfall åpne og villige til å jobbe med kundene. Jeg hopper ikke på en bindingstid på noe jeg ikke vet hva er. Hadde det ikke vært for at du kan se innhold på PS3 via Netflix, så hadde jeg ikke vurdert det. Jeg er allerede skeptisk til å se ting i nettleseren. Gi meg MPC-HC-plugin, god bildekvalitet og redusert pris så skal jeg vurdere bindingstiden, ellers kan de drite å dra. Månedspris uten bindingstid? Ingen problem, prøver gjerne en måned! Det har visst kommet facebook-gruppe mot HBO også nå, kan ikke huske Netflix fikk en sånn. Kan det kanskje ha noe med hvordan Netflix forholder seg til kundene iforhold til HBO? Hmm, nei, kan umulig være det... Utrolig at de klarer svi maten før de i det hele tatt har satt den i ovnen... Til dere som er uenige i kritikken, HBO tilbyr en tjeneste vi ikke vet hvordan fungerer, som vi ikke har prøvd. Så forventer de at vi skal signere opp for et år helt uten videre. En måneds prøveperiode er vanlig, slik er det med ting fra nettjenester til fotballtreninger osv., slik er det også når du kjøper noe i butikk. Du får se hva du kjøper. Er ikke for mye å forvente å kunne prøve tjenesten, sånt at du vet hva du får. For alt du vet er du ikke fornøyd, men må alikevel betale for noe du ikke vet hva er. Virker ikke som de bryr seg om hva kundene ønsker uansett, så hvorfor skulle de gidde å endre på noe om folk er misfornøyd? Jeg er egentlig negativ til slike tjenester pga. avspillingskvaliteten og implementeringen. Nettleser er uaktuelt. Ikke bare videokvaliteten, men avspilleren. Vanligvis ser jeg video i MPC-HC, jeg får bitstreaming, kvalitets-CPU-dekoding, selvvalgt teksting og rett og slett mye mer innstillingsmuligheter og fleksibilitet. Og nei, trenger ikke å være ulovlig for å kunne dette. Og hva om jeg ikke kan bruke tjenesten hver måned, har de tenkt på det? Finnes folk som jobber borte i 2-4-rotasjon, og av og til 4-2 (ekstraturer), noen reiser mye. Og jeg vet om flere som ikke ser noe særlig på TV og film om sommeren. Uansett hva grunnen skulle være så er det en prinsippsak, og de skyter bare seg selv i foten. Jeg tviler ikke et sekund på at de allerede har mistet mange kunder, også de som før ikke var interesserte men som nå satt på gjerdet. Jeg vil kunne ha et valg selv. Prisen er langt verre enn Netflix, som både tilbyr mer, er mer fleksible og har månedspris. HBO har nå årspris, noe annet kan ikke påstås! Er bare tull å sammenligne betalingsmodellen med Netflix. Prøv igjen neste gang HBO, eller gi ballen til Netflix som er et hestehode foran på foretningsmodellen og som faktisk hører på kundene. Det har jeg ingen garranti for at HBO bryr seg om en gang. Endret 1. november 2012 av Stian Aarskaug 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Endret 1. november 2012 av Kron Lenke til kommentar
Mandrengen Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg var ingen HBO fanboy før dette, så det var med et frydefullt smil jeg avskrev hele HBO Nordic etter dette Om bare fanatikerne kunne skjønne at om de også boikotter, MÅ HBO komme med et bedre tilbud. Enten ved månedsabonnement eller at seriene kommer fortere til Norge. Endret 1. november 2012 av KampFanten 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Teorien er fin, men har du forsøkt å ombestemme deg på slike abbonementer etter 14. dager? (med unntak av de med såkalt "gratis prøvetid") Endret 1. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Teorien er fin, men har du forsøkt å ombestemme deg på slike abbonementer etter 14. dager? (med unntak av de med såkalt "gratis prøvetid") Derfor bruker du kredittkort, og mottar du ikke angrefrist skjema kan du faktisk når som helst i løpet av året angre deg og gå fra avtalen. Og med den arrogante holdningen til Herve/HBO er det vel faktisk mulig at slike skjemaer ikke sendes ut. Da er det bare å sperre kortet for videre utbetaling, og henvise til norsk kjøpslov hvis det skulle ende opp med purringer. Så blir det oppslag i avisene med at HBO ikke forholder seg til norsk lov, og vips så er de purringene borte. (Dette da i teorien, det kan hende at HBO faktisk hensynstar norsk lov.) Og selv om de med en eller annen bedriten EULA prøver å avskaffe norske forbrukerrettigheter, går ikke det. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 andre tar eit skritt frem og HBO går 3 tilbake ... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Teorien er fin, men har du forsøkt å ombestemme deg på slike abbonementer etter 14. dager? (med unntak av de med såkalt "gratis prøvetid") Ser ut som andre har tenkt det samme. Dessuten er det ikke noe HBO kan gjøre om jeg kontakter banken å sier at de skal sperre HBO ut av kortet mitt. http://www.hardware....ed-loven/114052 Endret 1. november 2012 av Kron Lenke til kommentar
LightningBolt07 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Uaktuelt med 12mnd binding om de ikke har 30 dgr gratis testing. 30 dagers gratis "testing" if you know what I mean Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Teorien er fin, men har du forsøkt å ombestemme deg på slike abbonementer etter 14. dager? (med unntak av de med såkalt "gratis prøvetid") Derfor bruker du kredittkort, og mottar du ikke angrefrist skjema kan du faktisk når som helst i løpet av året angre deg og gå fra avtalen. Og med den arrogante holdningen til Herve/HBO er det vel faktisk mulig at slike skjemaer ikke sendes ut. Da er det bare å sperre kortet for videre utbetaling, og henvise til norsk kjøpslov hvis det skulle ende opp med purringer. Så blir det oppslag i avisene med at HBO ikke forholder seg til norsk lov, og vips så er de purringene borte. (Dette da i teorien, det kan hende at HBO faktisk hensynstar norsk lov.) Og selv om de med en eller annen bedriten EULA prøver å avskaffe norske forbrukerrettigheter, går ikke det. Og poenget mitt mellom linjene var, hvem vil bruke tid på slikt? Endret 1. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Vil ikke en 12 måneders bindingstid med HBO bli dekket av angrefristloven? Isåfall kan du prøve i 14 dager før du bestemmer deg. Har forresten HBO GO bindingstid? Teorien er fin, men har du forsøkt å ombestemme deg på slike abbonementer etter 14. dager? (med unntak av de med såkalt "gratis prøvetid") Derfor bruker du kredittkort, og mottar du ikke angrefrist skjema kan du faktisk når som helst i løpet av året angre deg og gå fra avtalen. Og med den arrogante holdningen til Herve/HBO er det vel faktisk mulig at slike skjemaer ikke sendes ut. Da er det bare å sperre kortet for videre utbetaling, og henvise til norsk kjøpslov hvis det skulle ende opp med purringer. Så blir det oppslag i avisene med at HBO ikke forholder seg til norsk lov, og vips så er de purringene borte. (Dette da i teorien, det kan hende at HBO faktisk hensynstar norsk lov.) Og selv om de med en eller annen bedriten EULA prøver å avskaffe norske forbrukerrettigheter, går ikke det. Og poenget mitt mellom linjene var, hvem vil bruke tid på slikt? Jeg!, blant andre. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Den såkalte "gratismåneden" til HBO var jo bare en stor spøk. Det var ikke noen gratis prøveperiode men kun 79kr prisavslag på 12 måneders bindingsperioden. For en vits. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Kron: Og saken igjen er da at nok kun fåtallet vil bruke så mye tid på en slik bagatell og derfor unngår heller de fleste situasjonen. Endret 2. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå