Kurt Lekanger Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 NSB, Jernbaneverket og operatørene klarer ikke å samarbeide. Derfor har du dårlig dekning på toget Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Mobildekningen på toget er kanskje dårlig, men NSB's "løsning" fungerer ikke idet hele tatt - i alle fall ikke på Sørlandsbanen. Noen bør få sparken for å ha sølt vekk forprosjekt-penger. 1 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Reiser ikke så mye med tog, men for 14 dager siden fungerte det utmerket å bruke Netflix på toget fra Tønsberg til Gardermoen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 På toget er en router fra Ice. På sørlandsbanen kan man prøve å laste en nettside. Man kan trykke febrilsk på F5. Men det er sjelden at den klarer å laste noe. Om du endelig klarer å laste noe, vil du oppleve at sider som YouTube er sperret pga at de bruker så stor båndbredde. Og hvorfor er nettet ombord i toget passordbeskyttet? Man må oppgi mobilnummer for å få tilgang, selv om det er gratis. Hvis det er gratis, hva skal de da med mobilnummeret? Jeg håper det kommer en løsning som involverer bedre dekning langs linja, uten bruk av pålogging og sperrer på utstyr ombord i toget. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Mobildekningen på toget er kanskje dårlig, men NSB's "løsning" fungerer ikke idet hele tatt - i alle fall ikke på Sørlandsbanen. Noen bør få sparken for å ha sølt vekk forprosjekt-penger. Enig. Veldig tungvint for brukeren. Ender ofte opp med å kun bruke 3G om jeg kun skal sjekke Facebook eller Epost. (Men det er kanskje det som er det skjulte formålet med innloggingen?) Sliter også ofte med å koble meg til, selv når toget står ved stasjon i Bergen. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Takk for at dere tar opp denne problemstillingen! Ut fra Oslo S og de neste 15 minuttene er det stort sett Edge. Av og til hopper den opp på HSDPA / H+, som står og blinker uten at den klarer å motta data, før den enten timer ut eller hopper tilbake til edge. Om jeg i det hele tatt får opp nettsider eller er helt random. Endret 31. oktober 2012 av Millmax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg