Gå til innhold

Kloning av Mountain Lion og Win7 Bootcamp til SSD


Knopfix

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har Mountain Lion og WIn7 bootcamp installert pá en MAC med en 500 GB snurredisk.

Ønsker á klone denne disken over til en 256 GB SSD med en sak jeg ikke husker navnet pá. Dvs. en slik enhet man setter 2 stk. disker pá, trykker pá en knapp, og innholdet fra den ene kopieres til den andre.

Spørsmálet er da, vil jeg fá problemer med partisjonsstørrelsene da disken som det kopieres i fra er pá 500 GB, mens disken som det kopieres til er pá 256 GB, til tross for at det maks 100 GB med data pá disken med 500 GB ?

Siden det ikke er en ren installasjon hvordan vil dette pávirke ytelsen ?

Macintosh partisjonen er pá 219 GB og WIn7 partisjone er pá 137 GB til info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på Sandberg Disk Cloner? Den kan kun klone disker med samme eller større kapasitet dessverre.

 

Utdrag fra testen:

 

Ettersom kloningen gjøres «offline», uten en eneste kabel koblet til datamaskinen, er harddisken som skal kopieres til nødt å være større eller like stor som den du kloner. Er den ikke det vil ikke prosessen starte. Vi oppdaget dette da vi puttet to harddisker med en oppgitt kapasitet på 500 GB hver, men de ville ikke starte. Antageligvis var de ikke nøyaktig like store, og siden den mottakende harddisken må ha hatt bittelitt mindre kapasitet, ville ikke kloningen starte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Da ser det ut til at jeg må gå den tunge veien med å starte en reinstallsjon da 512 GB SSD fortsatt har en drøy pris.

Kjenner ikke så godt til Mountain Lion da jeg er fersk på OSX. Skal se om jeg finner et verktøy som kan klone kun MAC OSX til SSD via USB, så ta Bootcamp installasjonen manuelt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...