Gå til innhold

Star Wars Episode 7 bekreftet.

Jarik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Disney har vel egentlig laget flere gode filmer enn de får cred for. Problemet er vel at folk flest tenker på alle tegnefilmene - og selv mange av disse var gode, selv for voksne, og spesiellt da, Disney Channel når de tenker på Disney. Ikke merkelig inntrykket blir negativt da ;)

Lenke til kommentar

Pirates of the Caribbean 1 er en god film, men det er ikke mye Disney har laget som er med ekte folk. Og så og si de eneste gode tegnefilmene (i nyere dato) er laget av Pixar.. For min del så ligger SW 7-9 og vipper mellom god og dårlig film. Jeg håper på at de kan klare å få til nye fett, ala Clone Wars (serien) Ikkenoe basert på 7-åringer.

Lenke til kommentar

Pirates er ikke Disney, det er Jerry Bruckheimer Productions og PUIBLISERT av Disney, det er mest sansynelig derfor det er så voldelig, fordi det IKKE er disney.

Så dere burde forstå hvorfor jeg er liiiitte granne skeptisk til Disney og SW.

Vil Disney fjerne det kule med star wars (vold og mørke) eller stay true?

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Det er samarbeid mellom begge studioene, og Disney har gjort mer enn å bare publisere filmen. Grunnen til at det også er Jerry Bruckheimer Productions er fordi det er Jerry som har regissert filmen.

Uansett, listen over filmer som Disney har produsert selv, eller i samarbeid med, er lang. Pirates of the Caribbean er basert på en attraksjon i Disneyland, og jeg antar at Disney eier alle rettighetene. De vil så hente inn regissør og partnere for å produsere filmen. Det vil nok bli det samme med Star Wars. De eier nå rettighetene og vil produsere filmene, men de har hentet inn J.J. Abrams og mest sannsynlig personer eller firmaer med tilknytning til han, som står for størstedelen av produksjonen.

Det faktum at Disney har en finger med i spillet må ikke ha veldig mye å si for kvaliteten. Disney har laget svært mange filmer, som har vært oscarvinnere og komplette flopper. Vi får se hvor Star Wars ender opp.

Lenke til kommentar

Men jeg vil aldri i verden gi Disney kredit for Ratatouille, Toy Story, WALL-E og alle de andre fantastiske Pixar filmer. Reine Disneyfilmer har jeg ikke hatt noe sans for. Men jeg er enig i deg med at det faktum at Disney har en finger med i spillet på alle de forige nevnte titlene her så bør ikke SW bli dårlig. Vi får se hva J.J Abrams får til. Jeg likte svært godt Super 8. Ikke så godt lost.

Lenke til kommentar

JJ hadde veldig lite å gjøre med Lost etter sesong 3. Han regissert sesongstarten i sesong 3 av serien, og det var hans siste rolle med å skrive manus eller regissere serien. Alt siden det har vært Damon Lindelof & Cartlon Cuse og deres lag med produsenter. JJ bidro bare med tips og sånt i etter det.

u

JJ gjorde Star Trek ganske så grei. Folk var jævla skeptiske der, men Star Trek ble en kinosuksess selv i land som aldri hadde vært noe stor fan av Star Trek-filmer tidligere.

Cloverfield var grei, men Super 8 var bedre. MI3 var bedre enn MI2, men ikke så langt bedre enn første fimen.

Jeg ville heller gitt jobben til Abrams enn Zack Snyder, ihvertfall når det kom til første filmen i en ny trilogi til Star Wars.

Lenke til kommentar

Marvel er ble kjøpt (og er eid) av Disney i 2009, og såvidt jeg kan se er det de som fortsatt har produsert filmene (I følge wikipedia har Marvel Studios produsert Iron Man 1 og 2, The Avengers, Thor, og helt sikkert de fleste nyere filmene fra Marvel-universet). Dette mener jeg kan sammenlignes med det som skjer nå. Disney kjøper Lucasfilm, og Lucasfilm produserer filmer under Disney. Disney blir distributøren av filmene, som med Marvel-filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...