Gå til innhold

Star Wars Episode 7 bekreftet.

Jarik

Anbefalte innlegg

Det er en dvd-utgave og en blu-ray-utgave. Er det ikke det med andre filmer også da? Jeg var blant fansene som maste om blu-ray i flere år, og var glad når den endelig kom.

Det tøvet med at "jo mindre Lucas er involvert jo bedre" anser jeg som en moderne vandrehistorie fra internett. Uten særlig hold i virkeligheten. Det er greit han ikke har regissert alle filmene. Men husk at han både har vært manusforfatter og produsent til alle seks filmene. Det er to roller. Og hvis du tror han ikke var tilstede på innspillingen av alle seks filmene. Vel - lol på deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderne vandrehistorie? Jeg vil anbefale deg å titte på hvem som har vært involvert i de beste Star Wars filmene, la oss si de slik, hverken manus eller regi står Lucas ansvarlig på i Empire Strikes Back. Under de første filmene var det et team som arbeidet sammen, med større maktfordeling, hvor Lucas naturligvis i større grad ble utfordret.

Se på katastrofen han klarte å utrette med prequelsa, der han hadde full kreativ kontroll og regi. Det var noe av det mest platte, usammenhengende tøvet som har blitt skapt innenfor Star Wars-franchisen.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Du snakker om en katastrofe, det er din subjektive oppfatning, ikke et faktum. Både Episode 1 og Episode 3 fikk faktisk gjevnt gode anmeldelser her i landet. Så det motbeviser oppfatningen din.

Har ikke George Lucas noe med Empire Strikes Back? Tøv:

Directed by

Irvin Kershner

Writing credits

Leigh Brackett (screenplay) and

Lawrence Kasdan (screenplay)

George Lucas (story)

Produced by

Jim Bloom .... associate producer (as James Bloom)

Gary Kurtz .... producer

George Lucas .... executive producer

Rick McCallum .... producer (1997 special edition)

Robert Watts .... associate producer

Film Editing by

T.M. Christopher (1997 special edition)

Paul Hirsch

George Lucas (uncredited)

Marcia Lucas (uncredited)

George Lucas har altså skrevet historien. Lagt siste hånden på verket, og klippet filmen. Jeg nekter ikke for at andre også har deltatt. Men dette motbeviser utsagnet ditt om at Lucas ikke står for manus, eller har hatt noe med filmen å gjøre.

Lenke til kommentar

Åhnei, mener du at VG-anmelderen gav den god kritikk? Da må den jo være god.

Her setter du opp en stråmann jeg aldri har kommet med, jeg har ikke påstått at Lucas ikke hadde noe med Empire å gjøre, men han var ikke ansvarlig for manus og regi, han hadde heller ikke hovedansvar for klipping. Og resultatet var en mye mye mye bedre film enn der han hadde direkte kontroll.

Du kan sitte med en så god historie som bare det, er manus, regi og klipping dårlig, blir filmen dårlig. At Lucas har kommet med innspill både under klipping og under produksjon av filmen, beviser bare det jeg sier. Når Lucas kan komme med kreative innspill og mer kompetente filmlagere kan velge og vrake i de innspillene, blir resultatet bedre. Når han har full kreativ kontroll, blir resultatet på det beste middelmådig.

Han har forøvig garantert ikke lagt siste hånd på verket eller klippet filmen, når han er uncreditet som klipper så har han vært involvert i noen scener, gitt innspill og kanskje til og med bidratt til en scene eller to. Christopher og Hirsch står nok for den absolutte majoritet av klippingen.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
hverken manus eller regi står Lucas ansvarlig på i Empire Strikes Back

Ja jeg snakker blant annet om VG, som har anmeldere som kan langt mer om film enn deg. Og Aftenposten, Dagbladet, Dagsavisen og mer.

Alt det andre våset ditt er bare din egen oppfatning og antagelser uten grunnlag og dokumentasjon.

Hah, ja, helt sikkert.

Det andre våset mitt? Se litt dokumentarer (behind the scenes) om produksjonen, men enkelt og greit. Se hvem som står ansvarlig for screenplay på Empire og se resultatet versus de flaue prequelsa.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Har Lucas Arts noen sinne nevnt noe om en episode 7? Jeg var 99% sikker på at det aldri ble å komme flere offisielle Star Wars episoder etter episode 3. Episode 7 betyr nesten at den må ha en sammenheng med de tidligere episodene, og jeg ser ikke helt for meg hvordan dette skal gjøres. Som tidligere nevnt kan neppe de samme skuespillerne brukes til de nyere episodene.

Lenke til kommentar

Haha, den er grei. Jeg skjønte egentlig hvor det bar når du forhøyer George Lucas til gudestatus.

Hvis du er fan av Star Wars, er det bare rent hykleri å snakke nedsettende om George Lucas. Du hadde aldri, aldri, ALDRI fått Star Wars uten han. Det er han som eier Star Wars, og har laget hele universet. Jeg er fan av Star Wars, og jeg er evig takknemlig til George Lucas for at han ga oss filmene.

Lenke til kommentar

Haha, den er grei. Jeg skjønte egentlig hvor det bar når du forhøyer George Lucas til gudestatus.

Hvis du er fan av Star Wars, er det bare rent hykleri å snakke nedsettende om George Lucas. Du hadde aldri, aldri, ALDRI fått Star Wars uten han. Det er han som eier Star Wars, og har laget hele universet. Jeg er fan av Star Wars, og jeg er evig takknemlig til George Lucas for at han ga oss filmene.

Hahaha, hykleri? Er han immun for kritikk fordi han skapte et fantastisk univers som har vært bakgrunn for noen svært gode filmer og en herlig spillfranchise, som også har ekstremt svake elementer? Dummeste jeg har hørt og er #1 på fanboy-lista over kroniske sykdommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig trenger ikke historien å være koblet til de gamle filmene. Det er fullt mulig å lage det innenfor Star Wars-universet uten at det trenger å settes i samme epoke eller med samme karakterer, mvh. beste Star Wars-franchisehistorie ever (Knights of the Old Republic).

Det er sant, men hvor godt tror du det slår ann? Det er alt laget en animert film og animerte episoder såvel som tegneserier og spill som foregår mellom de forskjellige av spillefilmene. Tror du ikke folk vil se noe annet i en spillefilm?

Skjønt, det går feks. ann å lage noe som foregår i Luke Skywalkers oppvekst. I film nr. 3 (av de nye) blir han gitt til tanten og onklen som baby og i film nr. 4 (av de gamle) er han ung voksen.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at Disney skal lage helt nye Star Wars-filmer etter 7,8,9. De sier at etter dem er "planen å gi ut en Star Wars-film hvert 2-3 år". Og det er greit at de kan handle om noe annet.

Jeg tror faktisk dette kan være en god ide. Så lenge de setter kvaliteten i fokus, kan det bli en ny serie alá James Bond. Med masse gode og uavhengige filmer.

Men når de skal lage en oppfølgende trilogi til de forrige. Da må de faen meg passe seg.

Lenke til kommentar

Har Lucas Arts noen sinne nevnt noe om en episode 7? Jeg var 99% sikker på at det aldri ble å komme flere offisielle Star Wars episoder etter episode 3. Episode 7 betyr nesten at den må ha en sammenheng med de tidligere episodene, og jeg ser ikke helt for meg hvordan dette skal gjøres. Som tidligere nevnt kan neppe de samme skuespillerne brukes til de nyere episodene.

Lucasfilm, ikke LucasArt. ;) Og nei, George Lucas har avkreftet episode 7 til 9 mange ganger av flere grunner. Men nå er han som kjent pensjonert, så han har fint lite han skulle sagt. Episode 7 - whatever er bekreftet av Disney.

Nei, det er Disney som eier Star Wars nå, ikke George Lucas. ;) Når det gjelder hvem som har laget universet kan det diskuteres. Lucas lagde historien (og dermed universet rundt) til den første filmen, men han fikk nok god hjelp til både den og alle de andre filmene. Husk han var ganske ukjent da han ville lage Episode 4, og ingen hadde noe særlig tro på ham i starten. Det sier seg selv at han hadde en visjon om hva han ville lage, men investorene og filmstudioene kunne ikke gi ham frie tøyler helt fra start. I ettertid har nok mange hatt en god del å gjøre med selve universet. Du kan si det ikke ville vært Star Wars uten George Lucas, men det ville slettes ikke ha vært det uten Mark Hamill, Harrison Ford og Carrie Fisher heller. De er minst ilke viktige i skapelsen av Star Wars som Lucas.

Lenke til kommentar

Lucasfilm, ikke LucasArt. ;) Og nei, George Lucas har avkreftet episode 7 til 9 mange ganger av flere grunner. Men nå er han som kjent pensjonert, så han har fint lite han skulle sagt. Episode 7 - whatever er bekreftet av Disney.

Nei, det er Disney som eier Star Wars nå, ikke George Lucas. ;) Når det gjelder hvem som har laget universet kan det diskuteres. Lucas lagde historien (og dermed universet rundt) til den første filmen, men han fikk nok god hjelp til både den og alle de andre filmene. Husk han var ganske ukjent da han ville lage Episode 4, og ingen hadde noe særlig tro på ham i starten. Det sier seg selv at han hadde en visjon om hva han ville lage, men investorene og filmstudioene kunne ikke gi ham frie tøyler helt fra start. I ettertid har nok mange hatt en god del å gjøre med selve universet. Du kan si det ikke ville vært Star Wars uten George Lucas, men det ville slettes ikke ha vært det uten Mark Hamill, Harrison Ford og Carrie Fisher heller. De er minst ilke viktige i skapelsen av Star Wars som Lucas.

Hvis George Lucas ikke ønsker flere episoder er det idiotisk av han å selge selskapet sitt til noen som vil fortsette å melke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...