Gå til innhold

Star Wars Episode 7 bekreftet.

Jarik

Anbefalte innlegg

George Lucas ER Star Wars. Ikke noe av det ville eksistert uten han. Så jeg syns det er kjempedumt at han bare gir fra seg alt til Disney og pensjonerer seg. Det tolker jeg nesten som feighet.

Det er greit at han ikke behøver å regissere. Men Revenge of the Sith var en av de beste Star Wars-filmene av dem alle.

Men han bør skrive manus. Det har han gjort for alle filmene, og det bør han fortsette å gjøre. Det blir ikke autentisk nok uten han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser egentlig ikke problemet. Om Disney ender opp med å lage dårlig Star Wars trenger man ikke se filmene. Jeg trodde aldri det skulle komme flere offisielle Star Wars filmer etter episode 3, så jeg er i bunn og grunn glad for at jeg i det hele tatt får muligheten til å oppleve mer. Om episode 7 blir elendig, vel.... Da lever de gode minnene fra Lucas Arts sine beste dager fremdeles med meg.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke problemet. Om Disney ender opp med å lage dårlig Star Wars trenger man ikke se filmene.

Du ser kanskje ikke problemet med at fans av fotballklubber blir sure når de taper? Det er akkurat det samme prinsippet her. Folk er glad i Star Wars-filmene, og er kritiske til om nye oppfølgere klarer å opprettholde kvaliteten de forventer. Det er det gode grunner til:

Skurken er død: Både Darth Vader og den onde keiseren, som har vært hovedpersonene og skurkene gjennom seks filmer, er begge døde. Sagaen handlet om dem, og karakterenes historie konkluderte i den siste filmen.

Mark Hamill er for gammel: I likhet med Harrison Ford og de andre. Derfor vil det muligens kreve nye skuespillere til å overta rollene, og det vil svekke kontuiniteten og familiariteten. Men jeg er nysjerrig på hvorvidt disse skuespillerne kan brukes om igjen.

Filmenes far har frasagt seg ansvaret: Det er bred uenighet om hvor flink filmens skaper George Lucas er til det ene og det andre. Men en ting er sikkert; Star Wars ville ikke vært uten ham. Og han har skrevet historien til alle seks filmene. Og regissert noen av dem selv. Nå vil han derimot la andre gjøre dette, og det kan føre til at de nye filmene ikke føles like godt "vevd inn" i sagaen som forgjengerne.

Lenke til kommentar

Star Wars var min religion da jeg var liten. Så kom den nye trilogien, og alt jeg har sett er episode 1 og et kvarter inn i episode to. Så orket jeg ikke mer. For min del kan det bare gå oppover. Jeg tror mye av grunnen til at de første (to) filmene er så bra er teamet i sin helhet som sto bak, langt ifra bare George Lucas, som er i overkant geniforklart. Nå har vi sett hva som skjer når han får for mye kontroll.

Lenke til kommentar

George Lucas ER Star Wars. Ikke noe av det ville eksistert uten han. Så jeg syns det er kjempedumt at han bare gir fra seg alt til Disney og pensjonerer seg. Det tolker jeg nesten som feighet.

Det er greit at han ikke behøver å regissere. Men Revenge of the Sith var en av de beste Star Wars-filmene av dem alle.

Men han bør skrive manus. Det har han gjort for alle filmene, og det bør han fortsette å gjøre. Det blir ikke autentisk nok uten han.

Her er jeg dessverre uenig. Til tross for et enormt arbeid, mistet han "touchen" sin etterhvert. Noen mener det skjedde allerede ved Episode VII, andre mener det skjedde med Episode I. Uansett vil jeg si han har feilet mye på manusarbeidet på, ihvertfall, Episode I og II. Alt fra et svakt plot om handelsføderasjonen, flate og uinteressante karakterer (i motsetning til de fargerike individene vi fikk i original-trilogien) til detaljer som at Anakin bygget C-3PO til å hjelpe moren i hjemmet.

Stort sett mener kritikere at "Empire Strikes Back" er den beste. Og den skrev han ikke manus på (historien er hans, dog) og han regisserte den heller ikke.

Det er det at Star Wars sin far er borte som er bra. Det var jo ingen som stod i mot George Lucas da han laget sine prequels rett og slett fordi det var "hans". Som om jeg skulle gå bort til en annen familie og be dem oppdra sin sønn på en måte jeg mener er bedre. Han fikk gjøre akkurat som han ville. Det er her prequelsene feilet.

George Lucas lager filmene som de tilfredstiller ham.

Andre regissører vil trolig lage de filmene så de tilfredstiller publikummet og resten av fansen.

Lenke til kommentar

Har du sett Star Wars noen gang? De fire siste filmene er jo fullt opp av bompibjørner og langbeiner.

Har sett alt av spillefilmer og animasjon. Ikke tegnefilmer. Den eneste som ødelegger spillefilmene er Jar Jar Binks. Men de hadde tydeligvis lyst på en barnefigur.

Måten å lage film på samt film generelt har jo forandret seg kraftig fra de originale filmene om STAR WARS kom til de nye.

Lenke til kommentar

Mener mange at Jar Jar Binks er en av hovedårsakene til at de siste filmene var så dårlige?

En av flere grunner i følge meg. Vi hadde allerede en fin comic-relief. Samholdet mellom C-3PO og R2D2 fungerte veldig bra i den originale trilogien som en komisk duo. Jar Jar er altfor masete.

En scene fra "The Phantom Menace":

JAR JAR : Dis is nusen.

OBI-WAN : Master, why do you keep dragging these pathetic life forms along

with us?...Here, take over.

JAR JAR : Hey, ho? Where wesa goen??

QUI-GON : You're the navigator.

JAR JAR : Yo dreamen mesa hopen...,br

QUI-GON : Just relax, the Force will guide us...

JAR JAR : Ooooh, maxibig..."da Force"...Wellen, dat smells stinkowiff.

OBI-WAN : Why were you banished, Jar Jar?

JAR JAR : Tis a long tale, buta small part wawdabe

mesa...ooooh...aaaa.....clumsy.

OBI-WAN : They banished you because you're clumsy?

JAR JAR : Mesa cause-ed mabee one or duey lettal bitty axadentes...yud-say

boom da gasser, un crash Der Bosses heyblibber...den banished.

Jeg blir bare sliten bare av å lese det.

Andre grunner er:

- Sjelløse karakterer. Slik som analysen til RedLetterMedia påpeker er karakterene fra originaltrilogien mye mer fargerike. Du kan beskrive deres personligheter veldig godt. Karakterene i den nye serien er veldig kjedelige. Allerede i løpet av den første halvtimen kan du identifisere deg med Luke Skywalker. Du blir introdusert for han veldig tidlig, hva slags drømmer og en aning om at noe spennende kommer rett rundt hjørnet for denne karen. Forholdene mellom karakterene i prequelene er ikke like gode. Dette blir heldigvis rettet på i "Revenge of the Sith" hvor du faktisk føler noe for Anakin, Padme og Obi-Wan. Dette burde vi fått allerede i Episode I og II.

Vi blir kvittet med mye Jar Jar i Episode II, men Hayden Christensen overbeviser oss ikke i Episode II i det hele tatt.

- Handling: Handlingen har flere rare momenter. Hvorfor bygger Anakin en protokolldroid som allerede masseproduseres og som finnes hos Watoo til sin mor for å hjelpe til i huset. C-3PO er en tolk, ikke en hushjelp. Så klossete som han er tror jeg han hadde tullet med oppvasken (armene hans kan jo heller ikke bøyes). Hvorfor tar Qui-Gon med seg R2D2 og Jar Jar til Watto? Hvorfor leier en leiemorder en enda en leiemorder i "Attack of the Clones"?

Jeg er veldig enig i mange punkter som Plinkett tar for seg i RedLetterMedias analyse av "The Phantom Menace". Han har også tatt for seg de andre filmene.

http://www.youtube.com/watch?v=FxKtZmQgxrI

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Disney får med seg hva folk frykter. 95% av tilbakemeldingen om at Disney overtar Star Wars omhandler frykt for at Disney skal rote det hele til ved å gjøre sagaen småbarnsvennlig.

Det frykter ikke jeg. Men jeg frykter at de kanskje lager episode 7-9 uten å ta hensyn til å om det er grunnlag til det.

Hvis de skal skrive en fullstendig ny historie, vil mange oppleve det som et overgrep å knytte det inn mot de eksisterende filmene.

Jeg mistenker at de lager nye Star Wars-filmer fordi det er garantert suksess uansett hva det handler om. Ikke fordi de vil utvikle historien. Og husk, George Lucas lagde hver enste film for å utvikle historien, ikke for å melke serien. Seks filmer på 30 år er LITE. Bare tenk at vi har fått nesten 20 James Bond-filmer i samme tidsrom.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Hahaha, huff. Ja, Lucas prøver virkelig ikke å melke historien. Hvor mange DVD-er og BLU-RAY-utgaver er der ute? Med mindre CGI-edits og "new new behind the scenes"? I tillegg til franchising og figurer og leker og alt mulig rart. It's a joke. Det er den store melkekua hans, og om han virkelig bryr seg om det lengere kan man egentlig lure på. Grunnen til at den originale trilogien ble bra, var fordi Lucas ble kontrollert av en stor gjeng. Jo mindre Lucas som er involvert, desto bedre.

Forøvrig trenger ikke historien å være koblet til de gamle filmene. Det er fullt mulig å lage det innenfor Star Wars-universet uten at det trenger å settes i samme epoke eller med samme karakterer, mvh. beste Star Wars-franchisehistorie ever (Knights of the Old Republic).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...