Delvis Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det annonseres at det kommer en ny Star Wars film i 2015 Ja det var vel opprinnelig planlagt 9 kapitler, men vet ikke om de har tenkt å følge det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Javel... Som om det ikkje allereie var tre filmar for mykje. Disney og Star Wars? Skeptisk. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja det var vel opprinnelig planlagt 9 kapitler, men vet ikke om de har tenkt å følge det. Når var 'opprinnelig'? Lucas har planlagt mye forskjellig opp gjennom årene. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Ja ettersom jeg husker, ble det framstilt sånn i forbindelse med den første. At den var den 4 av 9. Så kom de to neste, og så de tre første senere, og så skulle det komme 3 siste kapitler ( 7, 8 og 9) senere der igjen. Eller roter jeg nå? Så da trodde jeg kanskje denn nr 7 er den første av de 3 siste der. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Etter at den første filmen ble sluppet, uttalte Lucas at han så for seg en "uendelig" rekke filmer, laget av mange forskjellige regissører med forskjellige visjoner. Senere sa han at han ville ha 12 filmer. Det var først da manuset til Empire Strikes Back begynte å nærme seg ferdig, at Lucas bestemte seg for at dette skulle ble Episode V, og den første filmen Episode IV. Lucas hadde da begynt å tenke ut en ganske stor bakhistorie for det hele, som han ville at skulle bli en første trilogi. Han ville også lage en senere trilogi...så ja -- episode 7, 8 og 9. Da de tre første filmene var ferdig, ville han derimot ikke lage mer, og sa at han var ferdig med Star Wars-filmer...Før han igjen tok opp arbeidet med prequel-trilogien på 90-tallet. Sequel-trilogien var lite utviklet i forhold til bakhistorien, så et røft utkast er nok alt som er. Men, ja, de kommer nok til å bruke dette som utgangspunkt i de kommende filmene. Hvor mye av Lucas sine tanker som blir igjen til slutt er en annen sak. Jeg regner med at etter at historien har vært gjennom Disneys manusforfattere, er det lite av det originale som er igjen. Ikke at dette er noe negativt selvfølgelig. Lucas var først og fremst en idé-mann i forhold til det kreative i de første filmene. For min del er jeg litt nysgjerrig hva Disney gjør med Star Wars. Har ikke troen på at det blir veldig bra. Men kan ikke si jeg bryr meg så mye uansett hvordan det ender opp. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 GL har sagt mye rart. Sett ett intervju der han sier det ikke er noe verken tenkt på eller planlagt for en film 7-9. Samtidig vet jeg at Expanded Universe forfatterene fikk forbud fra å skrive om perioden 40 år etter ROTJ i tilfelle fremtidige filmer. Dvs tiden etter ca 44-45 år ABY ( After Battle of Yavin) Hvordan de hadde tenkt å håndtere alt som er skrevet i EU er jeg ikke sikker på, men jeg vil tro de bare driter i det i "offisiell canon". Selv ville jeg like å se filmer fra tiden, og med Grand Admiral Thrawn fra Expanded Universe. At GL fortsetter som "creative consultant" er bra, men enda bedre er det at andre regissører får prøve seg. Se bare på hvilke av de tre første filmene som regnes som de/den beste? Ikke den GL stod bak i alle fall. Jeg håper bare at det ikke blir for mye fokus på å gjøre det familievennlig ala disney. Ikke at Lucasfilm var mye bedre, SW er og blir en franchise rettet mot barn (merchandising anyone?). Faktisk så har jeg ett lite håp om at de klarer å gjøre dem mer voksenvennlige enn GL noensinne gjorde. Ikke alt Disney gjør er Hanna montana eller snøhvit og de syv dvergene, tross alt. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja ettersom jeg husker, ble det framstilt sånn i forbindelse med den første. At den var den 4 av 9. Så kom de to neste, og så de tre første senere, og så skulle det komme 3 siste kapitler ( 7, 8 og 9) senere der igjen. Eller roter jeg nå? Så da trodde jeg kanskje denn nr 7 er den første av de 3 siste der. Korrekt. Det var planlagt 9 i begynnelsen. Men som sagt av andre, Disney og Lucasarts blir tull. Jeg vil ha Star Wars krysset med The Dark Knight. Ett dystert og mørkt setting, ikke Hannah Montana Singalong With Chewbacca... Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg håper bare at det ikke blir for mye fokus på å gjøre det familievennlig ala disney. Ikke at Lucasfilm var mye bedre, SW er og blir en franchise rettet mot barn (merchandising anyone?). Faktisk så har jeg ett lite håp om at de klarer å gjøre dem mer voksenvennlige enn GL noensinne gjorde. Ikke alt Disney gjør er Hanna montana eller snøhvit og de syv dvergene, tross alt. Det samme, blir det for familievennelig (mer enn allerede) så blir det jo bare møl.. Hvis dere har sett Cartoon Network's Clone Wars, den er super, til å være beregnet for barn/ungdom så er denne relativt mørk. Masse folk som dauer, selv folk som har hatt en slags hovedrolle. Zombier og andre uttysker. tenk deg star wars med 18+!! Endret 1. november 2012 av Argoniel Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja, Clone wars er til tider mørkere enn GL noensinne har vært. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Pirates of the Stars: The curse of the Millennium Falcon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå