Gå til innhold

PCi-e 3.0 skjermkort på PCI-e 2.0 Hovedkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har et eldre Abit IP 35 PRO Hovedkort som jeg velger å beholde litt til og oppgradere med et nytt skjermkort som eventuelt kan bli med videre når hovedkortet etterhvert skal byttes ut.

Nå lurer jeg på om dette GeForce GTX 660 Superclocked http://prisguide.har...ce-2x-oc-167067

Som støtter grensesnittet PCI-e 3.0 kan brukes sammen med hovedkortet som tilbyr PCI-e 2.0?

Jeg finner ikke info om kortet er bakover kompatibelt med 2.0. Er det samme eller en annen kontakt som 3.0??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Pci-e 16x så er det nok ikke noe som helst problem nei. I SLI, trippel SLI og Quad-SLI derimot, så kan det raskt bli mangel når hovedkortet svitsjer over til PCI-e 8x og PCI-e 4X hastighet. :) Da kan det være en stor fordel med PCI-e 3.0

Skal du bare ha et skjermkort, og bruker det i en PCI-e 16x slot så er det ikke noe å tenke på engang. :)

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at selv et GTX 680 ikke klarer å bruke hele båndbredden på PCI-E 2.0

Med et kort? Nei

Med 4 kort i quad-SLI i ekstreme oppløsninger? Fullt mulig.

I CUDA- og OpenCL-scenarier der CPU konstant veksler data med GPU? Helt klart at PCIe 2.0 er en flaskehals.

Alt kommer an på bruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...