Gå til innhold

Canon EF 24-70 f/4L IS er på trappene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Canon 24-70 f/4 IS skal koste bortimot det samme som Tamron 24-70 f/2,8 VC så kan jeg ikke skjønne annet enn at den må bli tungsolgt. Jeg regner med prisen må godt under 6000 kr inkludert mva i Norge for å gjøre det noe særlig. Ellers så regner jeg med den kommer i kit med 6D til 3-4000 kr.

 

Ellers så må jeg bare ønske velkommen etter med stabilisering på 50mm f/1,4 og 35mm f/2. Det tok virkelig sin tid. (Ja, jeg klarte ikke å dy meg for å gni det inn ennå en gang :p )

Lenke til kommentar

35 f/2 IS ser spennende ut som allround objektiv. Har en 35mm fra før som brukes stort sett hele tiden men det er manuell fokus. Om Canon 35 f/2 IS ikke blir for dyr og tester viser den er bra optisk vil nok denne bli kjøpt inn og brukt de gangene jeg trenger AF.

Endret av ulfgre
Lenke til kommentar

De fleste nyere kamera, også Canon, har vel ristebrikker. Forskjellen går på om de gjør mer nytte enn å bare riste støvet av seg, og ikke minst pris. (Lurer fortsatt på når Canon/Nikon folket får sin stabiliserte butikknye 70-200 f/2,8 for 3700 NOK, slik jeg fikk for et par år siden.)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva 35 f/2 IS USM vil koste, og hvordan den yter. Blir nok en god del dyrere enn den gamle uten IS som bare koster 2000kr. Tipper minst 2-2.5 ganger den prisen.

 

Liker specs på EF 24-70 f/4 IS USM. Nærgrensen på 0.2m gjør det jo til rene macro objektivet (med 0.7x maks forstørrelse). Er forresten god nærgrense på gamle 24-105L f/4 IS USM også, og det står faktisk Macro på den selv om det selvsagt ikke er ekte (1:1) makro.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at den ikke kan konkurrere. Canon 50mm 1.4 er bedre enn Sigmas 50mm 1.4 på noen områder og dårligere på andre.

 

Feks.

Størrelse, vekt, filterdiameter, pris, hjørneskarphet, AF presisjon går til Canon.

Byggekvalitet, bokeh kvalitet og senterskarphet på store blendere går til Sigma.

 

Personlig syns jeg det eneste problemet med EF 50 mm f/1.4 er at AF'en ryker ved normal forsiktig bruk (testet ved egen erfaring).

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Det har du rett i, men denne koster jo i underkant av 15-lapper. En decent 50mm fra Canon uten L til rundt 5-6.000,- som knuser Sigma sin og erstatter dagens 50mm f/1.4 tror jeg ville blitt en slager.

Den må nok ned mot 4.500,- for å bli en slager. Ihvertfall så lenge Sigma sin koster såpass lite som den gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...