Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Smart Safety - sykkelforsikring

Tafsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette noko folk benytter seg av? Trenger man dette visst man allereie har innbo og/eller reiseforsikring?

Det kommer an på hva dine forsikringer dekker. Noen reiseforsikringer kan dekke tyveri så lenge det ikke skjer hjemme. Innbo tviler jeg vil dekke en sykkel.

Det beste du gjør er å kontakte selskapet du allerede har forsikring i. Kan hende du får en sånn totalkunde avtale som gjør hele greia billigere. Jeg for min del fikk 2000 mindre i året totalt ved å tegne livsforsikring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Å velge Smart Safety er noe av det klokeste du kan gjøre når du kjøper ny sykkel, eller vil registrere en gammel.

Jeg jobber selv i sportsbutikk, og jeg har fått opplyst av blant annet politi at dersom de ser en sykkel som ser stjålet ut og dersom den har et Smart Safety-merke på rammen, vil den bli sjekket. Eieren vil deretter bli kontaktet. Dersom det ikke er et merke på rammen, bryr de seg ikke. Da er det ikke noe å gjøre med den.

Velg Smart Safety. Det er en smart investering.

Endret av Kristifp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har jo tilsvarende med Falck Sykkelregister da, bare at når du registrerer deg i en sportsbutikk (feks intersport) med Smart Safety blir du oppringt utallige antall ganger av et selskap som ønsker å forlenge avtalen med deg til en "gustig" penge. Det du da får er at de stort sett dekker egenandelen din ved et eventuelt tyveri. Jeg synes ikke det er verdt utvidelsen og går heller for Falck sitt sykkelregister. De fleste forsikringsselskaper halverer egenandel om du har registrert sykkelen din der.

Lenke til kommentar

Å velge Smart Safety er noe av det klokeste du kan gjøre når du kjøper ny sykkel, eller vil registrere en gammel.

Jeg jobber selv i sportsbutikk, og jeg har fått opplyst av blant annet politi at dersom de ser en sykkel som ser stjålet ut og dersom den har et Smart Safety-merke på rammen, vil den bli sjekket. Eieren vil deretter bli kontaktet. Dersom det ikke er et merke på rammen, bryr de seg ikke. Da er det ikke noe å gjøre med den.

Velg Smart Safety. Det er en smart investering.

Høres ut som du har egeninteresse av å selge Smart Safety.

Så lenge politiet stopper en sykkel som har kjennemerke, Smart Safety eller noe annet så er problemet løst. Du får det til å høres ut som man er NØDT til å ha det for at politiet skal bry seg. Det er feil.

Hvordan ser forresten en stjålet sykkel ut?

Lenke til kommentar

Smart Safety er nå Falck sykkelregister:

http://smartsafety.se/no/produkter

Fordelen er selvfølgelig at rammenummeret kommer i en offentlig database. På den annen side så er mange av sykkeltyveriene bare lån for en kortere eller lenger tur.

Du får gjerne lavere egenandel hvis de er tilmeldt i Falck sykkelregister, hvor mye det utgjør må du høre med selskapet om. Vær obs på at man kommer inn under foreldrenes innboforsikring selv om man er over 18 år i mange selskap, dette burde også sjekkes ut nærmere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Høres ut som du har egeninteresse av å selge Smart Safety.

Så lenge politiet stopper en sykkel som har kjennemerke, Smart Safety eller noe annet så er problemet løst. Du får det til å høres ut som man er NØDT til å ha det for at politiet skal bry seg. Det er feil.

Hvordan ser forresten en stjålet sykkel ut?

Jeg snakker av egen erfaring, og når noen spør vil jeg anbefale dem på det sterkeste til å kjøpe det. Politiet har opplyst selv både muntlig og i aviser at de ikke ser noe grunn til å sjekke en mistenkelig sykkel uten det oblatet på ramma. Det er logisk i seg selv, ellers er det UMULIG å finne den rette eieren.

Om en sykkel ser stjålet ut eller ei er ikke opp til meg å finne ut av, men heller politiet. I hvert fall om den er meldt savnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...