Gå til innhold

Potetene forsvinner

Rolf_Aurskog

Anbefalte innlegg

GOD KVELD DETTE ER OSLO

Først vil jeg bare si at de av dere som kommer med useriøse og spydige svar, kan like gjerne

la vær å skrive.

HALLO

Er du enda der?

Dere tror sikker jeg er gal nå..og det tror jeg selv også. Men har de siste dagene eller

ukene hatt opplevelser som jeg ikke blir klok på. Vet ikke hvorfor.

Men..De gangene jeg koker poteter til middag sammen med annen mat, så opplever jeg at i det

stadiet hvor potetene er under koking,så skjer det noe merkelig..de koker og jeg sjekker

regelmessig til dem..og jeg vet hvor lenge potetene skal koke siden jeg tross alt er voksen

og har gjort dette siden jeg var liten.

Men det som er, er at når jeg har tatt tiden og kommer tilbake for å sjekke potetene, så er

de borte..alle sammen. Regner med du ler nå, og dette skjønner jeg?

Spørsmålet er vel heller hvor potetene blir av? For dette skal vel teknisk sett være umulig?

jeg legger oppi feks 3-4 poteter,og de koker..så kommer jeg tilbake senere,og potetene er

borte..det er kun det boblende vannet igen. Jeg vet jeg ikke er i ferd med å bli gal..

men

hva pokker er det som skjer her? Dette skjer så og si hver gang..

Har prøvd flere typer kaseroller og potettyper..uten noe særlig heller..kan det være

komfyren? Dumt spørsmål,men holder alde muligheter åpne..fordi jeg vet virkelig ikke hva

dette kommer av. Håper noen kan prøve å hjelpe til.

Noen andre som har opplevd lignende?

Kan man eventuelt klage noen steder på dette?

Hilsen Rolf Aurskog (Singel :p )

---------------------------------------------

Ingen risiko, nei ikke fått

post-276851-0-40128500-1351622502_thumb.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt dette problemet. Fant til slutt ut at det var kjøkkenviften som var problemet, den var rett og slett for sterk. Skulle rengjøre viften for fett, og der fant jeg en hel haug med gamle poteter. Løsningen er å bruke et tungt lokk, gjerne med en vekt på toppen, eller rett og slett ikke bruke viften.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Siden du bor litt landelig til kan det hende potetnissene er synderne, forsøk med rottefeller rundt den kokende kjelen. Fungerer ikke det kan du sette opp et bevegelsesfølsomt webkamera som overvåker komfyren din, deretter er det bare å sette seg ned med bildene som er tatt og betrakte de speilvendt og se om du ser noe kjent.

Da har du nok fakket synderen i løpet av én dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

GOD KVELD DETTE ER OSLO

Først vil jeg bare si at de av dere som kommer med useriøse og spydige svar, kan like gjerne

la vær å skrive.

HALLO

Er du enda der?

Dere tror sikker jeg er gal nå..og det tror jeg selv også. Men har de siste dagene eller

ukene hatt opplevelser som jeg ikke blir klok på. Vet ikke hvorfor.

Men..De gangene jeg koker poteter til middag sammen med annen mat, så opplever jeg at i det

stadiet hvor potetene er under koking,så skjer det noe merkelig..de koker og jeg sjekker

regelmessig til dem..og jeg vet hvor lenge potetene skal koke siden jeg tross alt er voksen

og har gjort dette siden jeg var liten.

Men det som er, er at når jeg har tatt tiden og kommer tilbake for å sjekke potetene, så er

de borte..alle sammen. Regner med du ler nå, og dette skjønner jeg?

Spørsmålet er vel heller hvor potetene blir av? For dette skal vel teknisk sett være umulig?

jeg legger oppi feks 3-4 poteter,og de koker..så kommer jeg tilbake senere,og potetene er

borte..det er kun det boblende vannet igen. Jeg vet jeg ikke er i ferd med å bli gal..

men

hva pokker er det som skjer her? Dette skjer så og si hver gang..

Har prøvd flere typer kaseroller og potettyper..uten noe særlig heller..kan det være

komfyren? Dumt spørsmål,men holder alde muligheter åpne..fordi jeg vet virkelig ikke hva

dette kommer av. Håper noen kan prøve å hjelpe til.

Noen andre som har opplevd lignende?

Kan man eventuelt klage noen steder på dette?

Hilsen Rolf Aurskog (Singel :p )

---------------------------------------------

Ingen risiko, nei ikke fått

Du kan jo starte med å levere tilbake tiden, så dukker nok potetene dine opp i rett dimensjon.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...