M-J Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Har en Ford Mondeo 2001 mod. Denne er utstyrt med en orginal dieselvarmer. Denne ryker noe veldig, dette har sikkert en sammenheng med at den stort sett blir brukt til småturer. Den står stort sett alltid parkert i oppvarmet garage. Tenkte derfor og rett å slett koble ut varmeren slik at jeg slipper å røyklegge hele garagen. Noen som veit hvordan jeg kan få koblet ut den? Hvilken sikring kan jeg neppe ut? Eller må jeg evt. klippe en kabel? Lest i innstruksjonsboka uten å bli noe mer klok av det. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Om du finner varmeren i motorrommet, så er det nok en plugg med flere kabler som går inn til den. Prøv å koble den fra der, uten å røske for hardt i kablene. Det er nok en sikring et sted også, men denne er ikke nødvendigvis så godt beskrevet i håndboken. Kan hende du får opp en feilmelding i et display, eller en feillampe i dashbordet, så det kan være du vil sette tilbake pluggen og heller finne sikringen, men jeg tipper at å nappe ut pluggen vil duge. Om intet virker som du vil, så er et merkeverksted rette stedet å gå. De kan trolig programmere vekk varmeren. Forøvrig er det ikke nødvendigvis så kostbart å få den fikset. Klassisk problem er at glødepluggen er sliten, og den er såvidt jeg husker rundt en tusenlapp å få byttet. :-) Endret 30. oktober 2012 av fikse Lenke til kommentar
mondeomk3 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 kan kjøpe den av deg hvis du vil selge da min ikke starter:) Lenke til kommentar
M-J Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Takk for svar. Skal se om jeg ikke får sett på det i helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå