Gå til innhold

Samme google-konto på mobil og nettbrett - mulig å ikke synce?


TigerJack

Anbefalte innlegg

Anskaffet nettopp nettbrett, Asus Infinity, og logget på med googlekontoen. Før jeg visste ordet av det, var den i full gang med å laste ned appene jeg har på mobilen. Det er selvsagt ikke ønskelig, da jeg ikke har bruk for mange av disse på nettbrettet.

 

Men mest av alt ønsker jeg full kontroll over nettbrettet, og ønsker ikke at det skal synces opp mot mobilen.

 

Jeg ønsker jo ikke å bruke en annen google-konto, av mange årsaker. Bl.a. ønsker jeg jo ikke å kjøpe en app to ganger, hvis jeg skal ha samme app på mobilen og nettbrettet....

 

Hvordan løser dere dette?

 

I tillegg vil nettbrettet bli brukt av hele familien. Er det mulig å lage en egen "bruker" til andre medlemmer i familien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Google Play er det egen innstilling som slår auto install funksjonen. Hvis du leter i Google Play innstillinger så finner du der.

 

Under system innstillinger kan du selv velge hva du vil synkronisere i Google verden mtp epost, bilder, browser etc

 

Angående bruker kontoer så kommer det med Android 4.2 som ble lansert igår ;) Asus er raske med oppdateringer, så vil nok komme til tabletten din snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...