Laila - Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Rådyr Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kunne blitt supert..formoder at det er håndholdt, og derav uskarpheten. Har selv masse rådyr i hagen..de står forbausende stille og egner seg for stativ Lenke til kommentar
Geir R. Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hei Se bort i fra uskapheten så er bilde tatt godt det. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Et vakker bilde dette. Lurer på innstillingene dine. Du bruker ISO 1600 som er i overkant av hva apparatet ditt tåler med masse støy til følge. Det var kanskje litt mørkt her og bruk av stativ og en lavere ISO ville nok vært tingen. Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 I lite format er jo dette et fint bilde selv om det ikke er helt sylskarpt. 600D skal jo fint tåle Iso 1600 hvis det er korrekt eksponert, men i stort format ser det merkelig ut med en slags "struktur" i bildet.Kan se ut som det enten er gjort mye lysere i etterbehandlingen eller beskåret og så forstørret igen. Hvordan er dette egentig prosessert? Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Kunne blitt supert..formoder at det er håndholdt, og derav uskarpheten. Har selv masse rådyr i hagen..de står forbausende stille og egner seg for stativ Takker Terje. Ja håndholdt og i skumringen. På hytta det her. Vanligvis er helt stille her, ellers holder de seg på lenger ute på åkerene eller i skogen hvor de har masse mat. De her er ganske sky og på vakt hele tiden. Har ikke kommet så nære før. Vet jeg får flere muligheter i årene som kommer. PLanlegging og flaks er vel greia Hei Se bort i fra uskapheten så er bilde tatt godt det. Tusen takk! Skal nok få det til skarpt en gang Endret 31. oktober 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Et vakker bilde dette. Lurer på innstillingene dine. Du bruker ISO 1600 som er i overkant av hva apparatet ditt tåler med masse støy til følge. Det var kanskje litt mørkt her og bruk av stativ og en lavere ISO ville nok vært tingen. Tusen takk Harald! Ja det var skumring/mørkt og ikke nok tid. De var allerede på vei videre. Selvom det ikke er ofte så kommer det flere muligheter i årene fremover. Skal bruke litt tid på å planlegge, sette opp stativ og være klar i god stund før skumring. Og håpe på at de kommer Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) I lite format er jo dette et fint bilde selv om det ikke er helt sylskarpt. 600D skal jo fint tåle Iso 1600 hvis det er korrekt eksponert, men i stort format ser det merkelig ut med en slags "struktur" i bildet.Kan se ut som det enten er gjort mye lysere i etterbehandlingen eller beskåret og så forstørret igen. Hvordan er dette egentig prosessert? Tusen takk SE# Ja det er som du sier, ørlite lysnet, beskåret og forstørret igjen. Det var mye bedre før jeg gjorde det om til Jpeg. Skal finne ut av hvordan beholde det i mindre. Skulle egentlig lagt V2 først, som er et bilde jeg hadde håpet jeg kunne jobbet bedre. Liker stemningen rundt det at de går inn i skogen og hjem,,,, Men her går jeg sikkert i fella ved at jeg trives på stedet og husker stemning, lyder og vær,,,, ting som jeg tillegger bildet og ikke er mulig for andre å se Endret 31. oktober 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Motiv, komposisjon og farger er veldig bra. Prøve igjen og så får du det til slutt skarpt også skal du se Liker nok V1 best. V2 blir litt feil vinkel for meg. Men kjenner meg igjen i det du beskriver, om å sanse alt; stemning, lyder, helheten i øyeblikket. Ikke lett å få det inn i et foto. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Var litt synd det ble så uskarpt,og i full størrelse ble det noe rart her??? Prøv med større blender med den iso'n..en f4,5-f5 kanskje;) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Motiv, komposisjon og farger er veldig bra. Prøve igjen og så får du det til slutt skarpt også skal du se Liker nok V1 best. V2 blir litt feil vinkel for meg. Men kjenner meg igjen i det du beskriver, om å sanse alt; stemning, lyder, helheten i øyeblikket. Ikke lett å få det inn i et foto. Motiv, komposisjon og farger er veldig bra. Prøve igjen og så får du det til slutt skarpt også skal du se Liker nok V1 best. V2 blir litt feil vinkel for meg. Men kjenner meg igjen i det du beskriver, om å sanse alt; stemning, lyder, helheten i øyeblikket. Ikke lett å få det inn i et foto. Takker Krismeko ! Gir ikke opp! Uansett så har det jo vært en glede å få oppleve Var litt synd det ble så uskarpt,og i full størrelse ble det noe rart her??? Prøv med større blender med den iso'n..en f4,5-f5 kanskje;) Takker Jan Erik! Prøver igjen med større blender så fort sjansen byr seg Skjønner ikke bæra av det med full størrelse???? Ikke sånn før opplastning. Har hatt flere bilder som endrer seg helt ??? Endret 31. oktober 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg