LukreBB Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 hei. jeg har problemer med rekkevidden til internettet mitt og ønsker å øke det i deler av huset. det rare er at modemet er 40 cm fra playstationen og nett styrken er elendig, men i andre etasje er stryken myyyyyeeee bedre. har en ruter plassert sentralt i huset og modemet er i kjelleren hvis det betyr noe for dere som har greie på dette. tips om hvordan dette kan løses settes veldig mye pris på. btw, jeg er ikke godt kjent med funksjonene til et modem, ruter osv. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 En standard router skal ikke ha noe problem opp til 46 meter innendørs. Men om Playstationen din er 40 cm unna kan ikke du bare skaffe en 1 meter kabel? Ellers kan du kjøpe en signalforsterker. At noe står nært skal ikke gjøre signalet svakere. Lenke til kommentar
LukreBB Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) takk for tipset, men modemet har ingen porter/utganger som jeg kan sette en kabel i. betyr dette at jeg å kjøpe en ruter? Endret 30. oktober 2012 av LukreBB Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det er routeren som sender ut trådløsnett, ikke modemet. Du kan flytte routeren ned til deg og koble til PS via nettverkskabel. Behøver dere bedre dekning oppe, så kan du f.eks bruke et aksesspunkt eller trådløsrouter der. Lenke til kommentar
LukreBB Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 det kan nok fungere, men hvordan installerer jeg en ruter? googlet rundt en del og fikk bare irrelevante treff. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Du kobler den til modemet... Modem ----> internettport (WAN) på router. Lenke til kommentar
LukreBB Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 med en kabel? beklager at jeg er teknologisk tilbakestående Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Her har du en enkel tegning (klikk for større bilde) Modemet er mest sannsynlig levert og satt opp av din internetleverandør. Ruteren tar imot nettet fra modemet (som er satt opp med riktige instillinger fra internetleverandør) og sender det videre ut til enheter som playstation, PC'er, mobiler etc enten trådløst eller via LAN (kabel). Det er i ruteren du setter instillinger selv, f.eks passord, åpning av porter, navn på trødløst nett, og andre funskjoner. Endret 31. oktober 2012 av Core2Dude 1 Lenke til kommentar
LukreBB Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 skjønner det nå, men trenger jeg en spesiell kabel til WAN porten? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 skjønner det nå, men trenger jeg en spesiell kabel til WAN porten? Her trenger du bare en hvilken som helst vanlig nettverkskabel som du bruker til PCer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå