Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil han mer enn å bare være pulevenner?

Anbefalte innlegg

I løpet av de siste månedene har jeg kommet nært en jeg studerer sammen med. Vi er gode venner, og henger sammen på skolen og trener sammen. Han pleier å komme på besøk til meg, så spiser vi middag og ser film. Vi pleier også å kose, og ha sex. Han har også overnattet hos meg opptil flere ganger. Når vi er sammen hjemme, er vi kosete. Holder i hånda før vi sover osv. Det hender også at han stryker på meg under forelesninger ol. Men ingen andre enn meg merker dette. De fleste vennene våre er også klare over at vi har sex.

Det som beskymrer meg, er at med en gang vi startet å ha sex sa han at han ikke ville knytte seg til bare en jente. Jeg liker han svært godt, og håper at han en gang vil ombestemme seg. Tror dere at vi heller mot å bli kjærester, eller tror dere at han kun vil ha sex med meg? Jeg er godt foreberdt på begge deler, men håper selvsagt på det første...

Endret av Lissjenta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i lignende situasjoner, og sagt noe lignende som det han sa til deg. Det trenger ikke bety noe som helst. Kanskje han i utgangspunktet mener det slik, at han vil være fri og frank osv, men så kom du, og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at han følelser for deg. Han vil sikkert uansett ikke såre deg, derfor vil han ikke gi deg falske forhåpninger. Noe han gjør godt i, for bare se på deg, du håper jo veldig på at han vil noe mer. Faktisk så tror jeg han har deg akkurat der han vil ha deg, ikke vondt ment altså.

Kan du ikke bare snakke med han? Si at du vil noe mer? Men, da går du en risiko. Da ser jeg for meg at han enten går all in, eller han slutter å være med deg. OM du klarer å være voksen med et avslag og si at det er greit at dere holder på som før, og han synes det er greit å fortsette som før til tross for hva han vet, kan dere kanskje fortsette som før.

Ville latt det være som det er en stund til, og så om det blir uutholdelig ville jeg sagt ifra hva jeg føler, og så eventuelt ta konsekvensen.

Lenke til kommentar

Siden du har vist han at det er greit for deg å gi han godsakene, forholdsopplevelsen og alt det positive uten å måtte binde seg tror jeg ikke det er store muligheter for at det utvikler seg med mindre du "påtvinger" han et valg når du tror han har gjengjeldende følelser.

Lenke til kommentar

Siden han har sagt at han ikke ønsker å knytte seg til bare ei jente, betyr det nok nettopp det. Han er ikke klar for å inngå et forhold, men er ute etter sex og nærhet likevel. Og det får han hos deg. Så jeg vil vel tro at han er ganske så fornøyd med det forholdet dere har nå.

Om du begynner å få dypere følelser for han, enn det overfladiske forholdet dere har, bør du kanskje avslutte ting nå. For din egen del. Å bare være friends with benefits med en du har større følelser for, er nok ganske kjipt. Tenk den dagen du dukker opp på forelesning og han sitter og stryker på en annen jente, f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...