Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra printer


Anbefalte innlegg

Har prøvd å få liv i en gammel epson c62, etter at canonen fant ut at rødt, nei det skal vi ikke printe ut lengre.

 

Skjebnene ville det slik at rødt, nei det ville ikke epsonen printe ut heller. Tok da og renset skriverhodet, garantert noe størknet blekk inni der etter så lang tid.

 

Skriveren slo seg på etterpå og det lyste på error-lampa, det var nok fordi jeg klarte å sette i de tomme blekkpatronene først. Men da jeg skulle bytte døde den. Når jeg kobler den til strøm nå hører jeg en svak høyfrekvent lyd og det skjer ingenting når jeg prøver å slå den på, men hvis jeg drar ut strømmen og trykker på "på"-knappen kommer det lys i et lite sekund.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Normalt når man legger inn driver så følger det med renseprogrammer, både lette og dyprenseprogrammer. Å begynne å fikle med rensing selv er risikosport. Det er massevis av microskopisk teknologi der, og det skal lite til for å skade noe. Det er også kodesystemer som registrerer at man putter inn originalt blekk osv.

 

Normalt kan man bevege vigna med blekkpatronene frem og tilbake, bare for å sjekke at det ikke er mekaniske feil. Selv om du setter inn tomme blekkpatroner, så krasjer du ikke printeren. Vil tippe du har skadet skriverhodet.

 

Nye printere er billige, men anbefaler å kjøpe med separate patroner slik at du kan skifte kun rødt når rødt er tom.

 

Vet ikke hvordan du har renset den, og hvor hardhendt du har vært og om du har satt den riktig på plass.

 

Hadde nok spandert på meg noen hundrelapper og kjøpt ny, eller funnet noen som gir dem bort på finn.no

Vi var heldige og fant en slik og fikk med en haug originale blekkpatroner av samme type som de printerne vi allerede hadde brukte.

Lenke til kommentar

Joda, alt du sier er jo riktig. Men printerens alder tatt i betrakning har jeg lite å tape.

 

Vanlig rensing funka dårlig, rensa såpass mange ganger at jeg tømte både farge- og svart-patronen som var nesten fulle.

 

Ingenting skal være ødelagt, ikke første gangen jeg har litt service på den.

 

Den slo seg jo på først også, sikkert tilfeldig at den slokna da den gjorde. Burde jo få en respons når jeg prøver å slå den på. Får bare den lyden.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...