The Avatar Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Stemmer Biskop. Mitt forslag vil være å lage ein ny vegg ca der den raude streken er på skissa i post #3. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Du kan jo bruke ditt nåværende toalett som garderobe da... EDIT: Du kan spare mye penger på belegg, som kommer i fine utførelser nå. Dusjkabinett er nesten et møst hvis du går for fliser. Endret 31. oktober 2012 av bIsk0p 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hvorfor er dusjkabinett ett møst om jeg går for fliser? Har planlagt å dusjehjørne og dusje rett på flisene. Endret 31. oktober 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 hvis jeg ikke tar helt feil (evt det har skjedd endringer) så er ikke fugene helt tette, dette kan føre til skade på vegg og gulv. Gulv blir som regel reddet av varmekabler som gjør at det tørker før noe skade skjedd. Vegg er jeg usikker på. Meeen, dette er noe jeg har overhørt når jeg var liten. Det er godt mulig at det ikke er noe å tenke på. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 I forhold til et salg får man nok mer igjen for et malingsspann enn et nytt bad, sånn rent krone for krone. Vi brukte knappe 10 000 på litt maling og smart "styling" før salg av leilighet i vår, og gikk 110 000 over takst på ei ellers ikke så veldig attraktiv leilighet. Megleren var helt sjokkert over hvilken effekt det hadde. En relativt enkel sak som å male om kjøkkeninnredninga, fra fjøsrød til antikkhvit, gjorde et enormt utslag på totalinntrykket. Alternativet var å skifte ut hele kjøkkenet, men da hadde vi aldri tjent like mye. Samtidig, det vil vel komme an på utgangspunktet man har, og markedet og kjøperen og megleren osv.. Vanskelig å lage enkle regler for slikt. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Flisleggerene hadde ingen innvendinger mot det ihvertfall, har blitt ganske standard løsning å dusje rett på flisene så jeg regner med at det fungerer slik det skal Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 I forhold til et salg får man nok mer igjen for et malingsspann enn et nytt bad, sånn rent krone for krone. Vi brukte knappe 10 000 på litt maling og smart "styling" før salg av leilighet i vår, og gikk 110 000 over takst på ei ellers ikke så veldig attraktiv leilighet. Megleren var helt sjokkert over hvilken effekt det hadde. En relativt enkel sak som å male om kjøkkeninnredninga, fra fjøsrød til antikkhvit, gjorde et enormt utslag på totalinntrykket. Alternativet var å skifte ut hele kjøkkenet, men da hadde vi aldri tjent like mye. Samtidig, det vil vel komme an på utgangspunktet man har, og markedet og kjøperen og megleren osv.. Vanskelig å lage enkle regler for slikt. Klart, krone for krone er det helt klart best med ett strøk maling, men det er begrenset hva man kan gjøre med enkle knep når det er planløsning og fysisk plass begrensningene ligger på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Nå starter vi å nærme oss noke som burde diskuterast i "Hus, hage og oppussing" kategorien, men dersom arbeidet er skikkelig utført så er det uproblematisk å dusje direkte på flisene. Mange velger likevell å sette opp eit dusjkabinett då dette enkler reinholdet (fugene kan lett bli missfarga og er vanskelige å få heilt reine). Men det krever at dei som utfører arbeidet veit kvar fuktsperra skal være. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Var først og fremst det økonomiske jeg ville prøve å få frem her, men det glir litt inn i hverandre. Men, ja, nærmer seg faretruende "Hus, hage og oppussing", men lar den stå inntil videre. Alt våt-roms relatert blir utført av sertifiserte folk, så det går greit Missfarging på fugene får jeg bare leve med, plassutnyttelse teller mer i mine øyne. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 I forhold til et salg får man nok mer igjen for et malingsspann enn et nytt bad, sånn rent krone for krone. Vi brukte knappe 10 000 på litt maling og smart "styling" før salg av leilighet i vår, og gikk 110 000 over takst på ei ellers ikke så veldig attraktiv leilighet. Megleren var helt sjokkert over hvilken effekt det hadde. En relativt enkel sak som å male om kjøkkeninnredninga, fra fjøsrød til antikkhvit, gjorde et enormt utslag på totalinntrykket. Alternativet var å skifte ut hele kjøkkenet, men da hadde vi aldri tjent like mye. Samtidig, det vil vel komme an på utgangspunktet man har, og markedet og kjøperen og megleren osv.. Vanskelig å lage enkle regler for slikt. Klart, krone for krone er det helt klart best med ett strøk maling, men det er begrenset hva man kan gjøre med enkle knep når det er planløsning og fysisk plass begrensningene ligger på. Som sagt, utgangspunktet .. Har man ei sentral leilighet med bad og kjøkken fra 30-tallet vil jo en investering på 50-100 000 kunne lønne seg, utvilsomt. Selve poenget da er vel at slikt er avhengig av hva man har og hva man ønsker seg. Men en dårlig planløsning KAN pyntes på om man er litt smart med farger og interiør. Riktige farger og mønstere kan gjøre veldig mye, rent visuelt. Et langt og smalt rom kan gjøres så man føler det større enn det er, smart interiør og ellers innbydende farger kan kompensere for en dårlig planløsning. Selv duftlys til niogtjuenitti kan gjøre store utslag for det rette mennesket. Det enkle er noen ganger faktisk det beste 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Planløsning kan til en viss grad fikses, men at toalettet er adskilt fra resten av fasilitetene man vanligvis finner på ett bad krever nok duftlys jeg ikke har lyst til å ha i hus Leiligheten er sentral ja, barnehage og fotballbane rett ved siden av, 10 minutters gange både til skole og sentrum og en veldig god utsikt. Bakdelen er støy fra motorveien, elva og fabrikken bortenfor der igjen. Disse ligger ned en bratt bakke, så jeg er ikke påvirket mtp. andre ting enn støy... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Bad og toalett nå: Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Et skikkelig bad kan nok selge bra der ja! Tenker på disse to som de mest relevante når jeg så hvor trangt det var på badet ditt :S Da slipper du mye styr med å legge nye rør til toalett og dusj, og sparer penger samtidig som det gir mye plass. Endret 1. november 2012 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Da vil jeg igjen få 0 gang-plass... Gangen blir da totalt 1,3 meter bred langs hele. Og, som du ser på bilde av toalettet, så er det 2 rør jeg ikke kan flytte som går der. Å sidestille doen vil bety at man enten må sitte med rørene mellom bena eller flytte kloakkrøret til min do nærmere gangen, altså ikke noe mindre styr eller billigere. Begge løsningene dine krever nye rør til vasken, så det blir ca det samme mtp. rør. Vaskemaskin er heller ikke kritisk, har vaske-rom i kjelleren. Er ikke meningen å være negativ, men ser problemer med alle løsninger, også den jeg har kommet opp med. Har tenkt litt på denne også, får da dusj-krok, og får nok plass til vaskemaskin. Bakdelen er at kjøkkenet blir mindre, fordelen er ta jeg slipper rør på kjøkkenet, og at det passer bedre mtp. lufteventilen til kjøkkenet, som jeg har merket i rødt på tegningen. Men, jeg får da rør inni dusjen, men disse kan skjules inni en kasse. En annen bakdel med å flytte det ut i kjøkkenet er at deler av kjøkkenet må rives, jeg må dermed fremskynde oppussingen av kjøkkenet kraftig. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det kan jeg ikke få ett stort bad, uten at jeg får ett veldig lite kjøkken. Om jeg tar din løsning med både mindre kjøkken og gang får jeg fortsatt ikke ett stort bad... Har delvis slått meg til ro med at badet forblir relativt lite. Endret 1. november 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja, ikke sant det er håpløst å drive å pusse opp når man er begrenset på den måten. Litt tvangstrøye der man aldri blir fornøyd Den du tegner over der er jo greit, men jeg skjønner ikke helt hva du skal med det hjørnet i gangen da. Hvorfor ikke bare kjøre gangens bredde helt til døren? og dersom du ordner det slik at badedøren går innover mot badet, mens den i gangen åpnes mot veggen i gangen eller ut av gangen så blir ikke gangen så trang lengere. Jeg har selv en temmelig trang gang der jeg leier, og det er egentlig ikke noe problem siden det bare er nettopp en gang:) 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Greit å ha ett sted å henge fra seg jakker og slik? Ellers er det denne løsningen jeg har fått pristilbud på, men kan utvide helt uten at det påvirker prisen nevneverdig. Døren ut (den øverste) går utover, baderomsdøren må flyttes og kan gå hvilken som helst vei. Men var kanskje en god idè å la den gå inn i badet kanskje, selv om den burde være lukket mesteparten av tiden. Endret 1. november 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Da er jeg ca 2 signaturer unna nytt bad og ~110 000 kr fattigere Endret 6. november 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå