objorkum Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har installert IRCd, og vil ha det vekk. Filene ligger overalt, så er det noen triks for å få fjernet de med en kommando? Aner ikke hvor alt ligger men config er en plass og selve prog'et en annen osv... Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 hvordan installerte du det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 ./configure make all make install Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 make uninstall fungerer ofte... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Men det vil jo si at man må ha installasjonsfilene for å kunne slette resten? Regner med man må skrive make uninstall i installasjons mappa. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 er vel bare å pakken den ut igjen, ./configure den med samme prefixer, og dra en make uninstall ? Lenke til kommentar
foolish Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ballespark til alle som misliker rpm Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ballespark til alle som misliker rpm Vil vel heller si at apt og portage er et større ballespark til alle de som liker rpm. Det finnes forresten et program man kan bruke til f.eks. slackware som kan logge det man installerer, slik at hvis man ønsker å uninstallere noe fikser den det. Husker bare ikke hva det heter... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 1) Installer på nytt, men med --prefix=~/tempdir (for eksempel). 2) Se hvilke filer som ligger i ~/tempdir. 3) Finn filene med samme navn som ligger rotet rundt på systemet ditt. 4) Fjern dem. 5) Fjern ~/tempdir. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Ballespark til alle som misliker rpm Vil vel heller si at apt-get og portage er et større ballespark til alle de som liker rpm. apt utelukker ikke rpm. Jeg bruker apt for rpm. Funker skikkelig fint. Jeg vil si ballesparket gikk mot dem som ikke bruker pakkesystemer. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 apt utelukker ikke rpm. Jeg bruker apt for rpm. Funker skikkelig fint. Jeg vil si ballesparket gikk mot dem som ikke bruker pakkesystemer. Ah, stemmer det. Brukte selv apt med SuSE en periode. Og jeg er enig i det med ballesparket, jeg bare kom til å tenke tilbake på den tiden hvor jeg brukte rpm selv (redhat, suse) og hvor lite jeg likte det når det slo seg vrangt... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 eller: skriv ./configure --prefix=(der du hadde prefixen sist) SÅ skriver du "make uninstall". Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 eller: skriv ./configure --prefix=(der du hadde prefixen sist) SÅ skriver du "make uninstall". Er jo ingen garanti for at makefilen har en uninstall-regel da... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 eller: skriv ./configure --prefix=(der du hadde prefixen sist) SÅ skriver du "make uninstall". Er jo ingen garanti for at makefilen har en uninstall-regel da... Tror det er standard i autoconf/automake med en uninstall-regel. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 make clean && make distclean rensker vel også opp... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Akkurat. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå