Runar Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Nei. Vær så snill, nei! Jeg har ikke noe i mot Microsoft, tvert i mot, men det blir sannsynlighvis slutten for Netflix utenfor Windows og Xbox. No me gusta! Jeg blir ikke overrasket hvis det kommer som metro-only app. Skype var godt etablert før Microsoft kjøpte de i 2011, og støtten for andre plattformer enn Windows har ikke blitt verre etter dette. Hva får dere til å tro at noe annet vil skje med Netflix, som fungerer utmerket godt på svært mange plattformer? Jeg finner ikke kilden, men jeg mener å huske å ha lest at PS3 på et tidspunkt utgjorde rundt 30 % av Netflix-bruken i USA. 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Hehe, Microsoft er flinke til å støtte platformer, se på Skype. Skype-klienten til Linux har ikke blitt oppdatert etter Microsoft kjøpte Skype, og det er en dårlig klient som har sine problemer (for all del, den er bedre enn Windows-klienten, men problemene med Windows-klienten er latterlig mye bloat). Also, Microsoft er ræva på å støtte andre plattformer, spesielt åpne plattformer og standarder. I flere år måtte man ta IE6 med i beregningen for å få en brukbar nettside på alle nettlesere, .NET kjører ikke på Linux uten Mono, og Silverlight kjører ikke uten Moonlight (MS er ingen støttespiller). De har også ikke noe støtte for C99 i MSVC, og C++11 støtte ligger langt bak i forhold til gcc (dette løses vel med oppdateringer). Windows er ikke POSIX-compliant, og DirectX finnes kun til Windows. Trenger du noe mer på at MS er shit på flerplatformstøtte? Og for dere som tror at Apple er noe spesielt dårlig på å støtte standarder og plattformer, så tar dere feil. De har vært mye involvert med OpenCL, LLVM og clang (bruker LLVM). De er ikke noe godt eksempel, men støtte åpne prosjekter gjør de, og dette er fordi de er avhengig av nevnt åpne prosjekter for å konkurrere. Skype var godt etablert før Microsoft kjøpte de i 2011, og støtten for andre plattformer enn Windows har ikke blitt verre etter dette. Hva får dere til å tro at noe annet vil skje med Netflix, som fungerer utmerket godt på svært mange plattformer? Jeg finner ikke kilden, men jeg mener å huske å ha lest at PS3 på et tidspunkt utgjorde rundt 30 % av Netflix-bruken i USA. Støtten forsvinner vel ikke, men jeg tipper de kommer til å integrere Netflix nok med Xbox at du får klare fordeler. Endret 30. oktober 2012 av Kaymeerah 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Henger meg på Runar. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle bety dårligere multiplattformstøtte. De vil jo åpenbart tape eksisterende kunder, og annet enn Skype så har de jo egen Office versjon for Mac. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Nei. Vær så snill, nei! Jeg har ikke noe i mot Microsoft, tvert i mot, men det blir sannsynlighvis slutten for Netflix utenfor Windows og Xbox. No me gusta! Jeg blir ikke overrasket hvis det kommer som metro-only app. Skype var godt etablert før Microsoft kjøpte de i 2011, og støtten for andre plattformer enn Windows har ikke blitt verre etter dette. Hva får dere til å tro at noe annet vil skje med Netflix, som fungerer utmerket godt på svært mange plattformer? Jeg finner ikke kilden, men jeg mener å huske å ha lest at PS3 på et tidspunkt utgjorde rundt 30 % av Netflix-bruken i USA. En skal heller ikke kimse av Wii brukerbasen http://www.gamasutra.com/view/news/31034/3_Million_Connect_To_Netflix_With_Wii_As_Console_Gains_DiscFree_Support.php#.UI_uymknDk0 Lenke til kommentar
Shadowboy889 Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Microsoft har en plan b for windows nå! Lenke til kommentar
maddog69 Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Om det blir Windows 8-only eller noe (om de får kjøpt), er det tilbake til piratkopiering for min del.Microsoft er flinke med å støtte mange platformer, i motsetning til et visst eple.. Du fremstår kun som historieløs og kunnskapsløs hvis du faktisk mente det. Apple har vært en stor pådriver for åpne nett-standarder mens Microsoft stort sett har holdt på sine egne. F.eks. har Apple pushet støtte for H264 siden den ble etablert i 2004. Microsoft på sin side pushet sin egen WMV standard. HTML5 ble tidlig omfavnet av Apple, mens microsoft først kom dinglende i 2010. Det koster en slikk og ingenting å få full tilgang til alle utviklingsverktøy på OSX, som forenklet sagt forøvrig er et avansert skall og basert på Openstep og BSD, begge åpen kildekode operativsystemer. Har selv brukt begge systemene i årevis, noe du tilsynelatene ikke har gjort. Og vil absolutt si at Microsoft ikke er flinke til å støtte andre plattformer enn sin egen. Er nok en grunn til at Microsoft er verd så utrolig mye mindre enn Apple. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Netflix er jo ubrukelig nå! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Netflix er jo ubrukelig nå! Og forskjellen på nå og igår er.... hva egentlig? Endret 30. oktober 2012 av trollhatt 2 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2012 Microsoft posisjonerer seg nå. Så lenge det blir et bra tilbud, til en overkommelig pris er jeg fornøgd. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 microsoft.com og netflix.com var nede i circa en time i dag (30.10.2012).microsoft.com og netflix.com kom online igjen samtidig ~Kl. 13:14 (30.10.2012)hmmm...??? Etter er mye omtalt uvær i USA opplevde flere større firma og datasenter problemer. Lenke til kommentar
G Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Det er allmenn kunnskap hva angår aksjonærroller at et selskap holder kortene tett inntil seg for hva som kommer til å skje. Så slippes eventuellt "NYHETEN" fra offisiellt hold samtidig til hele verden. Slik at innsidehandel og vennetips skal minimeres så mye som overhode mulig. Om en nyhet som kunne fått følger for aksjekursen ble sluppe til Hardware.no sin skribent, så ville dette fått alvorlige følger dersom nyheten ikke var sluppet offisiellt enda. Så jeg er ganske trygg på at Netflix har gjort det rette om å holde kjeft overfor hardware.no sin skribent. Det er ingenting spesiellt med en slik holdning. Hardware.no har vært i kontakt med Netflix vedrørende ryktene, men selskapet ønsker ikke å kommentere spekulasjonene. Det hverken bekrefter eller avkrefter noen ting som helst, dette her svaret "at de ikke kan si noe om det". Endret 31. oktober 2012 av G Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Nei, pokker heller! Dette ville ødelagt tjenesten helt! Nå idag har eg et inntrykk av at Netflix er ganske åpne med platformen sin og hører godt på kundene. Hvis Microsoft kjøper opp Netflix så vil hele denne åpenheten forsvinne, fordi Netflix da vil være spesielt prioritert på Microsoft sin platform. Vi alle vet at Microsoft vil kjøpe Netflix av en grunn og de vil ikke dele hele kaken med alle, de kommer til å spise mest mulig selv! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Det kommer helt an på hvordan Microsoft velger å gå fremover. De kan satse mer på hardware, noe de såvidt jeg har fått med meg allerede har hintet frempå. Alternativt kan de gi en god implementering av Netflix og Xbox Music til sine produkter, og tillate andre å implementere det i andre konsoller/på andre plattformer. Syns det er tidlig å skulle være så kritisk. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Jeg har ingen tro på at Microsoft vil gjøre noe annet enn å lukke Netflix enda mer, begrense tjenesten på det punktet. Hadde det vært Google hadde jeg vært mer positiv, men Microsoft er ikke nøytral. Microsoft har interesser, konkurranse og er ikke kjent for å dele kaken med alle. Jeg tviler uansett veldig sterkt på at Microsoft ville gjort noe positivt for Netflix og VOD-fremtiden! Endret 2. november 2012 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 Hvorfor hadde du hatt mer tro på Google? Det tok år før vi fikk kjøpe apps i Market, vi venter fortsatt på Play Music+Magazines+Books+Video+Devices. De har like mye interesse av informasjonen man gir Netflix, hva man liker, hvilke serier man ser på osv. Google hadde på ingen måte vært nøytral, de selger informasjon. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. november 2012 Rapporter Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Jeg har ikke sagt de hadde vært nøytrale de heller, men det hadde ihvertfall vært ti ganger bedre hvis Google hadde kjøpt dem fremfor Microsoft. Hvorfor hadde du hatt mer tro på Google? Det tok år før vi fikk kjøpe apps i Market, vi venter fortsatt på Play Music+Magazines+Books+Video+Devices.Netflix hadde ikke stått å sett på at Google arbeidet isåfall. De hadde fortsatt arbeidet som før, og de har fått til ting. Og det skjer fortsatt ting. Jeg er fan av mye av det google gjør. De har mye "open source" (noe "clopen source" dog), også litt Linux inne i bildet. Google er mye mer åpen for en åpen platform enn Microsoft, de deler mer kake, og jeg liker kake. Enkelt og greit. Derfor ville jeg vært mer positiv til Google. Men jeg håper Netflix fortsetter å styre skuten helt selv! Hadde vært trist om de ble kjøpt opp. De klarer seg fint selv. Endret 2. november 2012 av Stian Aarskaug 2 Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Om det blir Windows 8-only eller noe (om de får kjøpt), er det tilbake til piratkopiering for min del. "beep beep beep" du har nå kommet til en telefonsvarer som ikke lenger kan kommentere praktisk programvare i bruk, vennligst legg igjen en konstruktiv melding med fakta etter pipetonen......" Føkkings BEEEEEEEP11!!1oneleven" Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 6. november 2012 Rapporter Del Skrevet 6. november 2012 "beep beep beep" du har nå kommet til en telefonsvarer som ikke lenger kan kommentere praktisk programvare i bruk, vennligst legg igjen en konstruktiv melding med fakta etter pipetonen......" Føkkings BEEEEEEEP11!!1oneleven" umad? Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 11. november 2012 Rapporter Del Skrevet 11. november 2012 umad? im not even mad :3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå