Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

er du seriøs nå? evleaks? det er ikke en kilde. de lever jo av å spre rykter.. overlat det er der til apple-fansen er du snill :p

 

edit: ok kanskje jeg avslører min uvitenhet ved å bruke flertall på evleaks, når det er en mann som står bak alt hehe.

greit, han har nok mange gode kilder siden han har klart å bli en av verdens fremste "leak-artists", og jeg tviler ikke på at LG kommer til å lansere den første silver enheten som han skriver om, men det betyr jo ikke at google ikke kommer til å involvere seg i en ny nexus telefon.

Endret av madmats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Dessverre" har evleaks hatt rett i 99,9% av tilfellene, så jeg antar at det denne gangen også stemmer... Som sagt er han en av de fremste når det gjelder lekkasjer av mobiler. Går jo fortsatt an å håpe på at han tar feil! :)

 

Btw. det er flere andre nyhetskilder som også melder at Android Silver kommer til å ta over for Nexus-serien.

Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Btw. det er flere andre nyhetskilder som også melder at Android Silver kommer til å ta over for Nexus-serien.

Hvor mange av disse nyhetskildene resirkulerer ryktene til de forskjellige android-sitene? Evig clusterfuck av resirkulert nyheter.

 

Så lurer jeg på om dere har kilde til påstanden om 99,9% sikkerhet ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Regner med at 4.4.4 bare fikser bugs som kom i 4.4.3? Merket lite forskjell fra 4.4.2 til 4.4.3, annet enn at snapchat får telefonen til å reboote igjen :p
Satser på at det er fikset.

 

Bruker Paranoid Android btw, som bare brukte ca 1 uke fra offisiell release av 4.3.3 til de hadde en ny Paranoid build på OTA klar.

Lenke til kommentar

Regner med at 4.4.4 bare fikser bugs som kom i 4.4.3? Merket lite forskjell fra 4.4.2 til 4.4.3, annet enn at snapchat får telefonen til å reboote igjen :p

Satser på at det er fikset.

 

Bruker Paranoid Android btw, som bare brukte ca 1 uke fra offisiell release av 4.3.3 til de hadde en ny Paranoid build på OTA klar.

Som du ser her er det ikke de store endringene nei (større merkbar forskjell fra 4.4.2 til 4.4.3 enn fra 4.4.3 til 4.4.4). Verdt å merke seg at radioen har blitt endra fra 2.0.1701.02 til 2.0.1701.03.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dessverre" har evleaks hatt rett i 99,9% av tilfellene, så jeg antar at det denne gangen også stemmer... Som sagt er han en av de fremste når det gjelder lekkasjer av mobiler. Går jo fortsatt an å håpe på at han tar feil! :)

 

Btw. det er flere andre nyhetskilder som også melder at Android Silver kommer til å ta over for Nexus-serien.

http://readwrite.com/2014/06/26/google-nexus-android-silver#awesm=~oInIEZHvafck8C

Lenke til kommentar

noen som vet om en metode å ta mobilen til 100% standard. har klart å "herpe" ganske mye på den. feil partisjons tabell ingen mac adresse og den nekter å starte noe annet enn android 4.2 uansett kernel / modem.

 

Det burde bare være så "enkelt" som å flashe factory image.

 

https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=no

 

(se evt denne tråden http://forum.xda-developers.com/nexus-4/general/how-to-how-to-flash-factory-image-t2010312 )

Lenke til kommentar

det er ikke så enkelt. det hele startet med en brick etter jeg flashet stock 4.3

 

som sakt nekter den å starte alt annet enn 4.2 selv om alt fra "factory" flashes i rekkefølge. og det er noen små partisjoner som ikke det blir gjort noe med når man flasher "vanlig" samt partisjonstabellen ble feil, da jeg prøvde full restore fra brick med lg sitt flashtool via download-mode og en oppskrift for unbrick. jeg bare lurer på om det er blitt lagd et godt verktøy/guide for å gjennopprette 100%

 

er likksom så enkelt med xperia telefoner etter at alt har gått galt, hvorfor skal det være så hinsides køddent med en nexus?

Lenke til kommentar

Vel, Nexus er jo lagd for utviklere, så da er det lettere å åpne bootloaderen og gjøre hva du vil.. når man da først har klart å rote det til så er det jo rimelig enkelt å flashe factory image.

rart det ikke funker?

 

men gjør du som det står her:

 

http://forum.xda-developers.com/nexus-4/general/how-to-how-to-flash-factory-image-t2010312

 

og sletter usedata og selv om det står optional?

 

og merk denne:

 

Note that some users indicate that they can't get past the X on boot. If this happens to you, reboot into the bootloader and select recovery. Then, when you see the Android with the red exclamation mark, hold power and press volume up to take you to the menu. Wipe cache. If that still doesn't work, boot back into recovery and do a factory reset (this will obviously delete all your data & files in /sdcard...).

 

 

hvis du har testa alt det der så må du nok høre med en som har mer peil enn det lille jeg kan prøv å post i nexus 4 sitt forum på xda-developers. ta en logcat av hva som skjer når den booter evt?

Endret av madmats
Lenke til kommentar

nå er jeg alvorlig lei av den. bytter den vekk eller gir den vekk til en som kan mer en fastboot.

 

ting som foreløpig fungerer på den;

*developer android som kan lastes inn fra lg sitt eget program via download mode (kan ikke brukes til noe som helst. ble lastet inn for unbrick) og de andre android du eventuelt får liv i er ikke stabile.

*fastboot

*twrp (stock recovery fungerer ikke)

*boot animasjon.

*volum +

*volum -

*power

*simkort lokk

Lenke til kommentar

det er ikke så enkelt. det hele startet med en brick etter jeg flashet stock 4.3

 

som sakt nekter den å starte alt annet enn 4.2 selv om alt fra "factory" flashes i rekkefølge. og det er noen små partisjoner som ikke det blir gjort noe med når man flasher "vanlig" samt partisjonstabellen ble feil, da jeg prøvde full restore fra brick med lg sitt flashtool via download-mode og en oppskrift for unbrick. jeg bare lurer på om det er blitt lagd et godt verktøy/guide for å gjennopprette 100%

 

er likksom så enkelt med xperia telefoner etter at alt har gått galt, hvorfor skal det være så hinsides køddent med en nexus?

Rekkefølge?

Stock images inneholder en automatisk fil som gjør at du ikke trenger å tenke på rekkefølgen:

  • flash-all.bat
  • flash-all.sh (linux)

Denne benytter du deg ved å installere Android SDK og sørg for at du har korrekte drivere (særlig problem for windows) før du påbegynner dette.

Lenke til kommentar

 

"Dessverre" har evleaks hatt rett i 99,9% av tilfellene, så jeg antar at det denne gangen også stemmer... Som sagt er han en av de fremste når det gjelder lekkasjer av mobiler. Går jo fortsatt an å håpe på at han tar feil! :)

 

Btw. det er flere andre nyhetskilder som også melder at Android Silver kommer til å ta over for Nexus-serien.

http://readwrite.com/2014/06/26/google-nexus-android-silver#awesm=~oInIEZHvafck8C

 

Har sett det. Ser ut som @evleaks også delvis "innrømmer" at han tok feil: https://twitter.com/evleaks/status/483003778212179969

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg opplevde noe veldig merkelig tidligere i dag; plutselig sluttet navigasjons-tastene å fungere fullstendig (de 3 nederste tastene på skjermen - tilbake, hjem og multitask). Det som er enda merkeligere er når jeg roterer mobilen til landskapmodus, fungerer tastene utmerket (når de flytter seg til toppen av mobilen). Samtidig som mobilen befinner seg i landskapmodus fungerer feltet som tidligere ikke fungerte for navigasjons-tastene til for eksempel scrolling i Chrome. Har søkt litt på nettet, og ser at jeg ikke er den eneste med dette problemet... Noen andre som har opplevd lignende? Antar jeg må levere den inn på reparasjon. :hm:

 

EDIT: Plutselig etter en ukestid startet knappene å fungere! Merkelige greier...

 

EDIT 2: Da var problemet tilbake igjen...

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...