Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?

Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, fikk nettopp oppdatering. Forventet 4.4.1, men det var jaggu 4.4.2! Noen andre som har fått den, evt. vet hva som er nytt?

Enhancements/Fixes

- Fix for clearing the VM Indicator

- Fix for delivery of the VM Indicator

- Various additional software fixes

- Security enhancements

Fra Androidpolice

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noe må være rart med denne sorteringen av hva man får for oppdateringer når man får 4.4.2 før 4.4.1.....

Det virker som om de setter i gang utrullingen av oppdateringene før de er helt sikre på om de vil sende dem ut, og at de lager mange versjoner over kort tid.

KRT16O ble trukket tilbake før OTAen kom i gang, og ble kun tilgjengelig som factory image. KRT16S ble sendt ut til de fleste, og jeg tror alle som skal opp til 4.4 får den OTAen først. 4.4.1 kom for noen dager siden, men utrulligen ble stoppet (etter at en vesentlig andel hadde fått den), nå har de startet oppdatering til 4.4.2 i stedet.

Lenke til kommentar

Innstillinger, sted.

Siste forespørsler har alltid Battery guru. Skjønner ikke hvorfor den trenger å vite lokasjonen.....

Aha. Jo, det er fordi BatteryGuru styrer Wi-Fi. Gå inn på innstillinger for BatteryGuru -> General -> Manage Wi-Fi. Den krever jo bruk av "Sted" for å finne ut om du er i nærheten av mest brukte Wi-Fi-lokasjoner, slik at den kan skru av/på Wi-Fi alt ettersom.

Lenke til kommentar

Noe må være rart med denne sorteringen av hva man får for oppdateringer når man får 4.4.2 før 4.4.1.....

Det er derfor Google ruler ut oppdateringen i puljer, slik at de kan oppdatere feil uten at alle får den. 4.4.1 har blitt forkastet slik at de som ikke fikk 4.4.1 vil direkte få .2, alle som har 4.4.1 vil også få .2 straks.

http://www.androidpolice.com/2013/12/09/android-4-4-2-kot49h-is-already-rolling-out-to-nexus-devices-here-are-the-ota-zip-links-for-manual-updating/

Lenke til kommentar

Fikk melding om oppdatering til 4.4.2 nå, og har forsøkt å installere den to ganger, med det resultat at jeg får meldingen "feil", og en død android på skjermen. Kjører stock ROM, kernel og recovery nå. Er riktignok rootet, men det har aldri vært noen problemer med OTA-oppdateringer på grunn av dette tidligere.

Tips?

Lenke til kommentar

Tror jeg fant ut av problemet. Smart som jeg er, hadde jeg avinstallert en del forhåndsinstallerte apper. Nyheter og vær, og annet som jeg aldri bruker, eller kommer til å bruke. Det var tydeligvis ikke så lurt.

Nå har jeg lagt inn factory image på nytt, og det ser ut til at oppdateringen går bra denne gangen.

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

In -ear høyttaleren skal ikke skurre. Gjør ikke det hos meg.

Reparerte forresten min døde in-ear høytaler ved å bøye ut fjærkontaktene som går til den. Kanskje dere ha dårlig kontakt der?

Ny høytaler koster nesten ingenting på ebay, og er nok den enkleste komponenten å bytte på telefonen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...