Xpi Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Dama har knust skjermen på sin Nexus 4. Er det noen her som har skiftet på sin, og evt. kan guide meg til hva jeg må gjøre? Evt. firma som kan skifte for meg? Vet om personer som skifter på Samsung- og Apple-mobiler, men Nexus-telefoner har jeg ikke sett noen snakke om. Hvis du vil gjøre det selv kan du følge videoen som ligger her . Mytrendyphone.no har også deler. Her er et eksempel . Hvis du synes dette så vanskelig ut, eller tidkrevende, har Deltaservice service på LG telefoner. Vet ikke pris eller hvor de holder til, men send de en mail 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei! Hvordan er det hvis man bestiller en Nexus 5 fra USA; vil den da også fungere like bra i Norge (LTE, 3G, osv.)? EDIT: Ser at den amerikanske versjonen ikke støtter norske LTE bånd (3 og 7): http://www.androidcentral.com/nexus-5-models-whats-different-between-two Er det noen her som vet hva prisen på tyske Google Play er og hvordan man eventuelt kan få sendt den til Norge? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2506144 Vil gi deg en liten how-to å bestille ifra Norge. Tho, shipping-biten er nok litt mere uklar men råd finnes i tråden jeg linker til. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hvorfor spammer dere denne tråden med innlegg om Nexus 5? Her er Nexus 5-tråden. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hvis du vil gjøre det selv kan du følge videoen som ligger her . Mytrendyphone.no har også deler. Her er et eksempel . Hvis du synes dette så vanskelig ut, eller tidkrevende, har Deltaservice service på LG telefoner. Vet ikke pris eller hvor de holder til, men send de en mail Tusen takk for svar! Jeg har nå bestilt fra MyTrendyPhone og skal skifte den selv (prosedyren så grei ut). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvorfor spammer dere denne tråden med innlegg om Nexus 5? Her er Nexus 5-tråden. fordi man er høflig og svarer på et spørsmål som noen lurer på, blir det en langvarig diskusjon bre man det taes t annet sted. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Når kan en forvente å få 4.4 på Nexus 4? Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Når kan en forvente å få 4.4 på Nexus 4? I løpet av de kommende ukene: Nexus Devices Nexus 4 – “Coming weeks” Nexus 7 – “Coming weeks” Nexus 10 – “Coming weeks” 1 Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Er det noen som har installert 4.4, og har testet ART? Har selv kjørt ett par dager med pa_aosp og det meste virker overraskende bra. Men når jeg aktiverer ART virker det som hele GApp pakken får force closed hele tiden, så må bare dekativere den igjen.. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Er det noen som har installert 4.4, og har testet ART? Har selv kjørt ett par dager med pa_aosp og det meste virker overraskende bra. Men når jeg aktiverer ART virker det som hele GApp pakken får force closed hele tiden, så må bare dekativere den igjen.. Her er litt mer info, orker ikke å oversette så har copy paste fra xda forum : " 5. Does ART have any requirements? Yes. Two important things you should notice: a.) If you switch to ART you have to reboot. During the reboot, your device switches from using Dalvik Runtime to ART. This may take a while. IMPORTANT You may have a lot FC 's in GAPPS. Why? This happens when you have flashed the wrong GAPPS package. To work properly you have to flash an Odex GAPPS package. You will find this here from @#gnome: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2508185 If you want to know more about odex and deodex - ask google b.) Some apps are still not working on ART and no known workaround is available. Two apps that I know of are Whatsapp and Titanium Backup (tested 6.10)" Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) 4.4 er tilgjengelig: https://developers.google.com/android/nexus/images Nå venter jeg bare på OTA link, satser på at den kommer i dag. Endret 14. november 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 4.4 er tilgjengelig: https://developers.google.com/android/nexus/images Nå venter jeg bare på OTA link, satser på at den kommer i dag. Tok en god stund (uker) fra 4.3 kom, til det kom på OTA i norge iallefall.. Så må nok installere manuelt om man vil ha det nå. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Har tenkt å legge inn factory image nå, vil helst wipe alt som en burde gjøre ved en så stor oppdatering. Men noen som vet om det er problematisk å legge inn backup tatt fra TWRP. Altså en backup tatt med 4.3? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Sist jeg prøvde meg på noe sånt @madmats så endte jeg opp med bare knot og en total factory reset. Min anbefaling er en heller en backup av bilder/mp3/sms osv og heller la telefonen få starte på nytt. App-data er sjelden verdt å ta vare på imo. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 OK det har du nok rett i. Er mest pga det tar lang tid å sette opp mine widgets(uccw og tasker) selv med backup fra launcher at jeg ville prøve det, ikke pga appdata. Men husker nå at det har blitt enklere å gjenopprette de etter 4.3 eller 4.2. Så tar nok ikke lang tid. SMS blir også tatt autobackup av etter hangouts sin sms integrering Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Tok en god stund (uker) fra 4.3 kom, til det kom på OTA i norge iallefall.. Så må nok installere manuelt om man vil ha det nå. De driver en gradvis utrulling av OTAen, men det er enkelt å unngå ved hjelp av adb sideload. Så snart noen får OTAen og fanger opp URLen hvor telefonen henter oppdateringen, så kan man bare laste den ned selv og installere. Da slipper man å wipe telefonen, som man må gjøre med factory image metoden. Det er strengt tatt ingen som vet når OTAen begynner å dukke opp, men om mange tror det skjer i dag siden de lastet opp factory image. Endret 14. november 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Hvis noen finner fila som brukes til adb sideload, så hadde det vært fint om de kunne ha linka den her. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Må man ta en factory reset ifm sideload, eller kan man kun oppgradere? Gjorde det med 4.3, men lite keen på å gjøre en full wipe igjen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Må man ta en factory reset ifm sideload, eller kan man kun oppgradere? Gjorde det med 4.3, men lite keen på å gjøre en full wipe igjen. Man måtte vel ikke det når man oppgraderte til 4.3 med Sideload? Mener at jeg ikke tok en factory reset da, men tok en noen uker senere for å bli kvitt litt bugs.. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Må man ta en factory reset ifm sideload, eller kan man kun oppgradere? Gjorde det med 4.3, men lite keen på å gjøre en full wipe igjen. Du slipper factory reset med adb sideload. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Satt meg ned for å legge inn 4.4, men ser at man ikke kan bruke sideload enda siden ingen har OTA linken.. Får speide på xda i kveld å se om noen får fatt i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå