Xpi Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Det rapporteres om bedre batteritid etter 4.3. Selv merker jeg at jeg fikk ca 3 timer med SOT (Screen on time) på 4.2.2. Nå har jeg 4 timer ofte. Les mer her Hvis du mister 10 % av batteriet på to og en halv time uten bruk så kan det være en app som sluker strøm. Hva viser batteribruket ditt i innstillinger ? Prøv å last ned Carat eller "BetterBatteryStats" og se hva som suger strøm. Endret 3. august 2013 av Xpi Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg hadde Wakelock Detector installert før, og så ingen problemer der etter OTA til 4.3. Men etter å ha flashet telefonen på nytt installerte jeg det ikke igjen før nå, og det ser ut til at telefonen ikke går i deep sleep. Så er det bare å finne synderen. Foreløpig ser det dessverre ut til å være noe Google Calendar-greier. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg hadde Wakelock Detector installert før, og så ingen problemer der etter OTA til 4.3. Men etter å ha flashet telefonen på nytt installerte jeg det ikke igjen før nå, og det ser ut til at telefonen ikke går i deep sleep. Så er det bare å finne synderen. Foreløpig ser det dessverre ut til å være noe Google Calendar-greier. Du kan jo prøve Greenify. Funker selv på system apps Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Hos meg har både opera og tvguiden slått seg vrange (hver sin gang) og brukt en hel masse strøm. Jeg sliter fælt med dårligere batteritid etter 4.3... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Du kan jo prøve Greenify. Funker selv på system apps Greenify krever vel root? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Da var nexus'en solgt, til fordel for en s4 active. Nexus'en føyer seg så langt inn i rekken som den telefonen jeg har vært desidert mest fornøyd med, noen gang. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Da var nexus'en solgt, til fordel for en s4 active. Nexus'en føyer seg så langt inn i rekken som den telefonen jeg har vært desidert mest fornøyd med, noen gang. Gratulerer! Da blir det vel å vente 2 år på Android 5.0 for din del... Endret 4. august 2013 av Nystad97 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Yes, det har du nok dessverre helt rett i. Men, nexus'en hadde aldri overlevd 2 år i skogen med meg, så like greit å bytte før den går i stykker Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Du kan jo prøve Greenify. Funker selv på system apps Etter å ha dillet en del mer, tror jeg ikke det er strømforbruket det er noe galt med likevel. Telefonen går i deep sleep, og strømforbruket rapporteres slik: Men de 17% med telefonsamtaler er totalt litt under 12 minutter, og utgjør i grunnen ingen forskjell. Det virker som om det heller er målingen det er noe galt med. Men det er ikke noe «wipe battery stats» i recovery, og iflg. Google er det uansett bare tull. Jeg får vel se hvordan telefonen oppfører seg når batteriet nærmer seg 0%. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Fikk 4.3 for et par dager siden, og har en del problemer. Litt googling ser ut til å bekrefte at jeg ikke er den eneste med disse problemene: - Wifi på 5GHz-båndet har sluttet å fungere. Den prøver å koble til aksesspunktet noen ganger, gir opp og skrur av hele wifi. Ettersom jeg bruker 5GHz hjemme er det ganske håpløst for meg. - Den lader ikke lenger fra "USB-power", dvs PC i standby, skjerm med USB-porter i standby, eller verst av alt, fra stikkontaktladeren. Først når jeg kobler den i en PC og den får fullt USB-signal (connected as a media device etc), begynner den å lade. Er det noen andre her som har opplevd dette, og evt. har noen tips? Svarer meg selv her.. jeg løste problemet med ladingen. Viser seg at telefonen ikke lader når den står i "debug mode" (noe jeg hadde påskrudd, siden jeg lager Android-apps fra tid til annen..). Det er en relativt smal sak å skru av/på og bare bruke når jeg trenger det, så ingen big deal. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hvordan er folkets inntrykk av batteritiden med 4.3? Jeg er meget fornøyd med deep sleep og batteritid under idling, men med en gang jeg bruker skjermen, og browser/sjekker facebook og diverse så raser batteriet nedover. Får vel kanskje 2,5 timer screen-on-time, og skjønner ingenting når noen klarer opp mot 5 timer. Jeg er på rooted stock 4.3 med franco 174-kernel, og akkurat nå har jeg underclocket til max 1,1Ghz og undervoltet med 150-225mV. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Hva syns folket her inne om LG G2? I alle ryktene jeg har lest om "Nexus 5" så sies det at den skal baseres på G2. Virker jo også naturlig ettersom Nexus 4 var basert på G(1). Tipper det blir skiftet ut til et billigere kamera for å nå prispunktet Google ser ut til å ønske med Nexus enhetene, men jeg syns det er stilig at de har fått inn en så stor skjerm i en telefon som er på størrelse med 4.7"-5" skjermer. For meg er det 3 ting som gjør at jeg vil oppgradere min Nexus: - Lagringsplass, 16gb er for lite for meg - Batteritid. G2 har fått 3000mAh batteri - Skjerm, jeg kunne tenkt meg større skjerm med bedre oppløsning. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hva syns folket her inne om LG G2? I alle ryktene jeg har lest om "Nexus 5" så sies det at den skal baseres på G2. Virker jo også naturlig ettersom Nexus 4 var basert på G(1). Tipper det blir skiftet ut til et billigere kamera for å nå prispunktet Google ser ut til å ønske med Nexus enhetene, men jeg syns det er stilig at de har fått inn en så stor skjerm i en telefon som er på størrelse med 4.7"-5" skjermer. For meg er det 3 ting som gjør at jeg vil oppgradere min Nexus: - Lagringsplass, 16gb er for lite for meg - Batteritid. G2 har fått 3000mAh batteri - Skjerm, jeg kunne tenkt meg større skjerm med bedre oppløsning. Ser lovende ut! Har forøvrig de samme ønske punktene som deg pluss noen småting til:- Lagringsplass: 32GB+ - Batteri: 3000mAh+ - Skjerm: 5" 1080 x 1920 og Gorilla Glass 3 - Nettverk: LTE og Wi-Fi 802.11 ac standard - Kamera: 13MP/2MP (1080p opptak) - Prosessor og grafikk: Snapdragon 800 og Adreno 330 Hadde vært flott med disse spesifikasjonene, men spørs vel om Google får med alt med tanke på pris... Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Hadde vært bra om det hadde blitt en telefonen som tålte litt neste gang, istedenfor en lagd av glass. Edit: Muligheten til å fjerne deksel hadde også vært fint, med tanke på større batteri og lignende. Endret 8. august 2013 av K_7 Lenke til kommentar
erik-a Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Etter 4.3 oppdateringen må eg taste inn pin koden mange ganger om dagen . Spesielt viss det er dårlig dekning/ mister dekningen. Har lest litt på nettet og dette er tydeligvis ett problem . legger ved en link https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41376 Noen som har en løsning ? Går det ann å installere forrige versjon igjen . Frustrerende !! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Etter 4.3 oppdateringen må eg taste inn pin koden mange ganger om dagen . Spesielt viss det er dårlig dekning/ mister dekningen. Har lest litt på nettet og dette er tydeligvis ett problem . legger ved en link https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41376 Noen som har en løsning ? Går det ann å installere forrige versjon igjen . Frustrerende !! Har og dette problemet. Skal ta en factory reset å se om det blir bedre, må bare orke å ta backup av alt Lenke til kommentar
erik-a Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Har og dette problemet. Skal ta en factory reset å se om det blir bedre, må bare orke å ta backup av alt ja e vel eneste løsning :/ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 ja e vel eneste løsning :/ Har ikke merket noe til problemet etter at jeg tok en redet, så det lover godt Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Etter oppdatering til 4.3 så syntes jeg at batteritiden har blitt dårligere. Og under batteribruk så ser jeg at Android-operativsystem ligger øverst med 32%. Jeg la inn stock 4.3,og kjører nå et helt normalt oppsett uten root eller lignende. Noen som har opplevd dette? Eventuelt tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut hva som bruker så mye strøm under Android-operativsystem? For hadde det vært et program så hadde vel programnavnet stått der? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Nå har telefonen begynt å spørre etter pinkode titt å ofte igjen. Irriterende saker, men kan vel løses med å ta bort pinkoden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå