Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?

Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen enn meg som sliter med å få notifikasjoner etter oppdateringen? Jeg hadde det før og, men nå får jeg ikke noe. Spesielt facebook.

Har gjort en fabrikkreset før, men det hjelper ikke. Noen her som vet om en mulig fix?

Lenke til kommentar

Noen enn meg som sliter med å få notifikasjoner etter oppdateringen? Jeg hadde det før og, men nå får jeg ikke noe. Spesielt facebook.

Har gjort en fabrikkreset før, men det hjelper ikke. Noen her som vet om en mulig fix?

Hadde samme problemet. Slettet og installerte facebook/ssnapchat osv på nytt og det har fungert siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvor mye tilgjengelig lagringsplass har dere med 16gb versjonen? med tanke på at min s4 bare har 9 av 16gb :)

Nå har jeg ca. 10 GB ledig, men har installert diverse apper, har noen bilder, musikk, etc. Tror du fra starten av har 13 GB ledig... :) Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Fikk 4.3 for et par dager siden, og har en del problemer. Litt googling ser ut til å bekrefte at jeg ikke er den eneste med disse problemene:

- Wifi på 5GHz-båndet har sluttet å fungere. Den prøver å koble til aksesspunktet noen ganger, gir opp og skrur av hele wifi. Ettersom jeg bruker 5GHz hjemme er det ganske håpløst for meg.

- Den lader ikke lenger fra "USB-power", dvs PC i standby, skjerm med USB-porter i standby, eller verst av alt, fra stikkontaktladeren. Først når jeg kobler den i en PC og den får fullt USB-signal (connected as a media device etc), begynner den å lade.

Er det noen andre her som har opplevd dette, og evt. har noen tips?

Lenke til kommentar

Det med WiFi på 5GHZ-båndet har jeg også. Koblet( :) ) det faktisk ikke til oppgraderingen av telefonen, trodde det var blitt noe galt med routeren... Min telefon ville ikke koble seg til i det hele tatt, og "fant" plutselig et åpent gjestenett som ingen av datamaskinene i huset, eller mobilen til min samboer, kunne se.

Sliter forøvrig med dårligere batteri nå enn med 4.2 (og da var det allerede ganske dårlig..). Fant først ut at det hadde å gjøre med en MMS-service som stod og prøvde å laste ned en melding (jeg hadde skrudd av datatrafikk, men den ble stående å kjøre i bakgrunnen og tappe strøm). Etter å ha stoppet denne, gikk det greit en stund, inntil opera bestemte seg for å kjøre full-pupp og tappe batteriet i går. Prøver igjen i dag og ser om ting endrer seg....

Det med ladingen har jeg heldigvis ikke opplevd.

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Hm, tok nå å la inn stock 4.3 herfra: https://developers.g...ges#occamjwr66v

Gjorde det slik:

> fastboot erase boot
> fastboot format cache
> fastboot erase recovery
> fastboot format system
> fastboot format userdata
> fastboot flash bootloader bootloader-mako-makoz20i.img
> fastboot reboot-bootloader
> fastboot flash radio radio-mako-m9615a-cefwmazm-2.0.1700.84.img
> fastboot reboot-bootloader
> fastboot -w update image-occam-jwr66v.zip

Alt gikk smertefritt, frem til dette Google krysset kommer opp under oppstarten, der står den bare å animere, den booter liksom ikke inn i systemet.

Noen tips?

EDIT: Fikset det nå, jeg hadde tatt fastboot erase også på cache, system og userdata. Det skal være format der. Funket nå når jeg gjorde det om.

Endret av RickyG
Lenke til kommentar

Med en uke med testing av den nye 4.3 Android må jeg virkelig si at jeg er fornøyd. Her er en liste over forbedringene jeg mener er bra med firmwaren.

• Autofullføring av talltastaturet. Denne funksjonen lar deg taste inn navnet til den personen du skal ringe med T9 tastaturet. Noe lignende finner vi også på Samsung Galaxy serien (sikkert andre serie også). Funksjonen må skrus på manuelt*.
  • PhotoSphere har blitt bedre.
  • Tar man bilder med blits på vil den ikke ta inn så mye lys denne gangen.
  • "Skanning er alltid tilgjengelig" funksjonen. Søker etter posisjon hele tiden selv Wifi er avslått.
  • Bluetooth gir endelig singel info når man spiller av musikk.
  • Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er mer formatstøtte på videoavspilling?
  • Bedre farge? Øyene mine er ihvertfall mer fornøyd enn da jeg brukte 4.2.2 Android.

*Gå inn på Telefon/Oppringer appsen, trykk på meny knappen (de tre dottene nederst til høyre hjørne) og innstillinger. Hakk over "Autofullføring av talltastaturet" og telefonen din er klar ;)

Er også en ting som irriterer meg også, men det har ikke noe med Google og gjøre, men apps-utviklerne å gjøre. Ikke at det er deres skyld, men med 4.3 Android så er det noe apps som ikke fungerer som den skal. Mediene sier også at mobilen går raskere, men dette merker jeg ikke til da 4.2.2 var allerede raskt nok for meg.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...