Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Mrheina sier det øverst på siden også....

 

Vi kan håpe, men jeg har sett mange 'gresset er grønnere' poster på xda som ikke har noe hold i virkeligheten. Det er også veldig tidlig å vurdere batteriet, selv om noen sideloadet for noen dager siden.

 

Eneste jeg kan tenke meg er sikkerhetshullene de har tettet, men det betyr jo at man har installert programmer som utnytter disse, eller misbruker tilganger man har gitt de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor tar du dette fra? Ingen endringer jeg har lest om skulle tilsi dette, med unntak av BT-opplegget.

 

Mixy : Jeg har dette fra mobilen min.. Flashet 4.3 igår. bruker hvertfall betydelig mindre batteri. uten nøyaktisk måling gikk den ca ned 8-9 prosent på; rundt 5 timer. Var en samtale på 20 min og litt sms og diverse. WiFI og BT på; konstant

 

 

Det er helt riktig at de ikke nevner at de har gjort noe nevneverdig med ytelsen til kjernen, men, siden vi har en ny radio inn i bildet også, så tror jeg mye ligger der. Som nevnt tidligere, så sliter jeg ikke med dropp i samtaler lengre. Om den klarer å holde signalet stabilt, så bruker det betydelig mindre strøm.

 

Virker som radioen er mer stabil. Den bytter hvertfall ikke og like ofte som før.

 

En annen ting er at de skal ha gjort wifi mer strømsparende.

 

Skulle gjerne ønske at når wifi var i "scanning" modus skrudde den seg automatisk på når det var kjente nettverk i nærheten. SIden google uansett ikke oppfordrer til å skru av wifi helt.

Endret av Dukes
Lenke til kommentar

Hvis noen lurer, xda melder at det er ingen som har fått OTA oppdateringen enda. Altså den som popper ned på telefonen automatisk. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.

 

Tipper de ruller ut til de som trykker på "Sjekk etter oppdatering nå" først.

 

Men er feil å si at de ikke blir rullet ut OTA er mer at det ikke popper opp automatisk.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe om at det ikke blir rullet ut en OTA, men jeg sa at ingen hadde fått den enda rett på telefonen. Du får lese innlegget mitt en gang til.

 

Og oppdateringen kommer ikke først til de som trykker på knappen først.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Skal sies at jeg ikke har internett-tilgang på PCen når jeg prøver å oppdatere Nexus 4 (er på en hytte), vet ikke om dette har noe å si?

 

Burde ikke ha noe å si. Sikker på at du har fått telefonen i "update from adb" modus i recovery? Slet litt først med å trykke raskt nok på power og volum tasten, men det går etterhvert.

Lenke til kommentar

 

 

Burde ikke ha noe å si. Sikker på at du har fått telefonen i "update from adb" modus i recovery? Slet litt først med å trykke raskt nok på power og volum tasten, men det går etterhvert.

Har greid det, men sliter med command prompt hvor du skriver inn "adb sideload update.zip". Kan noen si nøyaktig hva og hvilket program jeg skal bruke? Takk! :)

 

EDIT: Tenkte jeg skal prøve denne metoden etterpå: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2377140&highlight=android+4+3

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd med 4.3 så langt. Ser tydelige forbedringer i mange forskjellige benchmarks, og fotosfærefunksjonen ser ut til å være kraftig forbedret. Litt mer skuffende at appene som lagget mest tidligere ser ut til å lagge like mye fortsatt, som for eksempel nye google maps.

 

Har ikke hørt om noen store problemer med oppdateringen, men jeg har sett rapporter om at noen widgets ikke fungerer like bra lengre, og ser også at noen melder om nedsatt hastighet på 5GHz wifi.

 

Hvis noen lurer, xda melder at det er ingen som har fått OTA oppdateringen enda. Altså den som popper ned på telefonen automatisk. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.

 

Dette er helt feil etter hva jeg har fått med meg, har sett mange som har rapportert at de har fått OTAen(og flere av dem fikk den allerede i går).

 

Dessuten har noen allerede fått tak i linken som lar deg laste ned OTA filen direkte fra googles server, så du kan laste den ned og legge inn oppdateringen manuelt med adb, uten å miste brukerdata. Ingen grunn til å vente :-)

 

http://www.diskusjon...post&p=20774975

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Hei godtfolk.

 

Har hatt min Nexus 4 siden januar, og det tok ikke mange dagene før jeg greide å knuse bakdekslet da telefonen falt i bakken fra 30 cm. Jeg fikk erstattet bakdekslet ganske enkelt, og frem til i juni var jeg svært fornøyd helt til jeg mistet telefonen fra halvannen meter ned på ujevnt underlag og knuste skjermen.. Jada, telefonen min har fått hard medfart.

 

I dag byttet jeg skjermen etter å ha mottatt en ny skjerm fra mytrendyphone. Det tok meg omtrent 1 time å skifte skjermen, og for de av dere som sitter med knust skjerm kan det absolutt anbefales å følge videoguiden her (

) som sitert flere ganger tidligere i tråden. Det var forholdsvis enkelt å skifte skjerm selv om hele telefonen må demonteres. Tilgang til hårføner eller lignende anbefales siden batteriet sitter noe inn i helvete med dobbeltsidig teip.

 

Jeg tok et par bilder, som for å bevise at jeg faktisk demonterte og satte sammen telefonen på egen hånd..

 

Her er telefonen nesten helt demontert..

 

KCPzFvY.jpg

 

Og her ligger den til lading etter fullført operasjon.. Smykkene er naturligvis ikke mine. ;)

 

4cQ8Oab.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...