J. Verlander Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Det skal jo være mulig å aktivere lte på alle nexus 4. Så om dette ikke kommer som en standard software oppdatering blir jeg forundret. Den har jo lte modem. Tror det er frekvensene som er feil. De fungerer bare i Canada så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Tror det er frekvensene som er feil. De fungerer bare i Canada så vidt jeg vet. Den støtter kun LTE i ett bånd, 1700/2100 mhz aws båndet. Det er kun i bruk I Canada og i T-Mobiles nettverk i USA. Dette båndet er ikke i bruk til LTE i Norge. Denne støtten fikk man ganske enkelt åpnet uten engang å skaffe rottilgang, ved å taste inn en kode og aktivere en innstilling. Denne muligheten ble fjernet med oppdateringen til 4.2.2, så nå må man legge inn custom firmware for å få det til. Det koster penger for lisenser for å selge telefoner med LTE, så det er lite sannsynlig at de vil aktivere LTE for oss som allerede har en nexus 4. Det som er mer interessant er om en eventuell ny versjon vil støtte LTE i Norge, det er heller ikke noe jeg ville tatt for gitt. Dagens nexus 4 har hw støtte for LTE i flere av båndene som brukes i USA, men ikke for de som brukes i Norge. Endret 21. april 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Tar jeg ikke feil så fungerer også LTE svært dårlig, da signalet krever forsterkning som ikke er i Nexus 4 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Den støtter kun LTE i ett bånd, 1700/2100 mhz aws båndet. Det er kun i bruk I Canada og i T-Mobiles nettverk i USA. Dette båndet er ikke i bruk til LTE i Norge. Denne støtten fikk man ganske enkelt åpnet uten engang å skaffe rottilgang, ved å taste inn en kode og aktivere en innstilling. Denne muligheten ble fjernet med oppdateringen til 4.2.2, så nå må man legge inn custom firmware for å få det til. Det koster penger for lisenser for å selge telefoner med LTE, så det er lite sannsynlig at de vil aktivere LTE for oss som allerede har en nexus 4. Det som er mer interessant er om en eventuell ny versjon vil støtte LTE i Norge, det er heller ikke noe jeg ville tatt for gitt. Disse instillingene mener du? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Disse instillingene mener du? Jepp Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Tar jeg ikke feil så fungerer også LTE svært dårlig, da signalet krever forsterkning som ikke er i Nexus 4 Der tror jeg du tar feil, all hardware som trengs er der, også forsterkeren. Flere av de som testet nexus 4 hadde allerede bemerket at den så ut til å ha alt som trengtes for å kjøre LTE på minst tre ulike bånd, men at den manglet støtten i software, før det kom ut at den faktisk støttet LTE på et av de tre båndene. Dessverre tror jeg ingen av de tre båndene er i bruk til LTE i Norge. Edit: kilde: http://www.anandtech.com/show/6474/nexus-4-includes-support-for-lte-on-band-4-aws Edit 2: Den mangler forsterkere for de LTE båndene som brukes i Norge, og vil derfor ikke fungere med LTE i Norge uansett software tror jeg. Endret 21. april 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Var den artikkelen jeg husket det fra, men da husket jeg litt feil Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 bra jeg ikke brukte noe tid på å teste dette veldig synd de skimpa på lte og otg på denne saken. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Har hatt et par tilfeller hvor telefonen har blitt svart og responsløs, slik at jeg må koble til PC/lader og holde power-knappen svært lenge for at den skal starte igjen. Føler egentlig at slik oppførsel er noe som kommer med smart-telefoner (og spesielt Android)... Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Har hatt et par tilfeller hvor telefonen har blitt svart og responsløs, slik at jeg må koble til PC/lader og holde power-knappen svært lenge for at den skal starte igjen. Føler egentlig at slik oppførsel er noe som kommer med smart-telefoner (og spesielt Android)... Da får du sende den inn til rep. Det har aldri skjedd med mitt eksemplar. Hvis det skjer, så skal du ikke trenge å koble den til pc eller lader, da er den jo tom for strøm.. En hard reset gjør du ved og holde inn powerknappen i 10 sekunder. Endret 22. april 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Nå må eg spørre. Har tidligere klagd på litt støy under samtalene. Dette legger eg ikke særlig merke til lenger, pluss at det varierer. Men i dag oppdaget eg (under en leketelefonsamtale med minsten) at det faktisk var ganske merkbar "støy" selv når telefonen ligger med screenlock og ikke er i noen samtale, eller i bruk i det hele tatt. Den er kun på. Kan noen sjekke om dette gjelder deres telefoner? Mistenker at det er noe med min..... Noe som blir forsterket når eg snakker i telefonen. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Hører faktisk en svak tikkelyd i min ja. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Har hatt et par tilfeller hvor telefonen har blitt svart og responsløs, slik at jeg må koble til PC/lader og holde power-knappen svært lenge for at den skal starte igjen. Føler egentlig at slik oppførsel er noe som kommer med smart-telefoner (og spesielt Android)... Dette skjer med min også, men bare når eg bruker bluetooth headset. Lenke til kommentar
Millijonas Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Nå må eg spørre. Har tidligere klagd på litt støy under samtalene. Dette legger eg ikke særlig merke til lenger, pluss at det varierer. Men i dag oppdaget eg (under en leketelefonsamtale med minsten) at det faktisk var ganske merkbar "støy" selv når telefonen ligger med screenlock og ikke er i noen samtale, eller i bruk i det hele tatt. Den er kun på. Kan noen sjekke om dette gjelder deres telefoner? Mistenker at det er noe med min..... Noe som blir forsterket når eg snakker i telefonen. Bruker du headset? Hadde samme problem, og det er proximity sensoren som lager støy. Hadde en screenlock som brukte proximity sensoren. Avinstallerte screenlocken og alt var normalt igjen.. Las at flere var plaget på xda-forum. Har ikke klaget, da jeg er lat og klarer å leve uten den screenlocken.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Ikke noe headset nei. Har heller ikke installert noen annen screenlock enn det som følger med. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Hvor får dere kjøpt den ofisielle bumperen til en grei pris? Helst i Norge Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Hvor får dere kjøpt den ofisielle bumperen til en grei pris? Helst i Norge Kjøpte min fra Netshop, men har sluttet å bruke den siden telefonen plutselig blir veldig stor med den på. Kjøpte meg heller Ringke Slim case. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Hva med den offisielle headset? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Hva med den offisielle headset? Det medfølger ingen headsett som standard til LG Nexus 4. Er likså greit da man alltid bruker sine egne, gode headset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå