Lunalotic Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Det er en "vanlig" bug, jeg har mistet 1% i løpet av en natt, på engang jeg skrur på skjermen i 5 min har den droppet 5-6% . Det er nok en bug i android os. Lenke til kommentar
eirik5800 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Slik ser en vanlig dag ut for meg. Trekker veldig mye strøm når skjermen er aktiv Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 For personer som også sliter med batteritiden med Nexus 4 anbefaler jeg folk å titte innom ovennevnte teknobloggen, etter trening (har som regel 100%) når jeg drar dit så bruker jeg spotify og skjerm veldig ofte og da etter hjemkomst er jeg som regel nede i 40-50%, nå var jeg oppe i 80% batteri. Det var da ikke måte på da. Så bra at det funket for deg også. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Så problemet mitt er ganske enkelt ved bruk. Det må være noen dårlige optimaliseringer fra google et eller annet sted. Dette kan du altså sjekke med appen BetterBatteryStats, som er nevnt i min artikkel. Da finner du synderen. Et generelt tips vil jo også være å skru ned lysstyrken på skjermen. Når du har optimalisert Nexus 4 ved en del tiltak, så er det ihvertfall logisk at det er skjermen som bruker mest batteri når telefonen er i bruk. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Slik ser en vanlig dag ut for meg. Trekker veldig mye strøm når skjermen er aktiv Dette så veldig merkelig ut. Bare 12% igjen etter 11 timer? Da må du vel ha brukt telefonen ekstremt mye? Sjekk bakgrunnsprosesser med BetterBatteryStats du også. Det skjermbildet du viser til viser jo egentlig minimalt med informasjon. Nå er vi ihvertfall to personer her som merker betraktelig forbedring på batteriet ved å følge min guide. Min varer fortsatt i 2 døgn ved normal bruk. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Dette er med ca 1 time musikk og rundt 3 timer screen time, med 3G aktivert og all syncing på. Kunne vel nådd 4,5-5,5 timer om jeg starter bruken rett etter jeg ladet telefonen opp. Holder helt fint for min bruk i hvert fall. Endret 26. mars 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Min låser seg opp til flere ganger daglig når jeg prøver å vekke den med powerknappen. Finnes det en løsning på dette? Begynner å bli lei av å restarte telefonen hele tiden.. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Har jeg ikke hørt om... Prøvd en reset? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 min gjorde det 1 gang også. men den trengte bare noen minutter, så ble den fin igjen. har bare skjedd 1 gang med meg. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det virker som det bare skjer når jeg er på jobb og da har et et bluetooth-headset tilkoblet. Tipper det har en sammenheng med det. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 trur jeg også hadde et BT headsett tilkoblet. men jeg fant nettopp ut noe som er svært dumt med nexus 4. den har faktisk ikke USB-OTG out of the box. noe ALLE mine tidligere android telefoner har hatt(bortsett fra htc desire). og alle har vært under 1300kr. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Den har faktisk USB-OTG, men den leverer ikke 5V ut av usb porten. Man kan derimot bruke OTG om man kobller det via en USB hub med ekstern power. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Lurte på en ting. Hører dere at det skurer på tophøytaleren på telefonen uten at dere er i samtale? Prøv på et veldig stille rom så vil dere høre det dersom det er vanlig. Ellers er min defekt... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Verre med støyen under samtale. Men det er kanskje bare på min, siden ingen helt svarer på om dette er et vanlig problem. Edit: Beklager nKyb: Eg mente ikke at eg har hørt noe lyd når den ikke er i bruk. Endret 26. mars 2013 av Jotun Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hmm... så det er ikke bare på min med andre ord. Søren. Lurer på om dette er vanlig. Er irriterende når du vet at den ikke skal være slik da den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Synes folk er veldig følsomme, eller så har ikke jeg de samme problemene. Synes hvertfall jeg ikke har noen problemer, men igjen så bryr jeg meg ikke om det er litt susing eller støy så lenge jeg hører hva den på andre siden av røret sier. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er liksom noe med det å gå markant tilbake i samtalekvalitet når man kjøper en flett ny mobil.... Men har brukt den veldig lite enda, så kan jo hende det bare er noe rusk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Den har faktisk USB-OTG, men den leverer ikke 5V ut av usb porten. Man kan derimot bruke OTG om man kobller det via en USB hub med ekstern power. det stemmer, etter at du har en patchet kernel. stock kernel mangler otg støtte helt etter det jeg har lest om det rundt om på nettet. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Må bare uttrykke mine store glede over Nexus 4! En helt nydelig telefon og selv om det er synd at Nexus-telefonene ikke selger like godt som andre toppmodeller takket være manglende markedsføring, er det litt deilig å føle seg som "litt bedre" enn alle der ute som betaler nesten det dobbelte for en HTC One, Galaxy S4 eller iPhone 5 ^^ Alle her som sitter med en N4 har en + i margen i min bok Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 de endra nettopp litt på designen på n4. den har fått små knotter under så den ikke glir så lett og litt ved kameraet. http://www.androidcentral.com/confirmed-nexus-4-now-shipping-updated-design Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå