FenrisC0de Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 For mange så er ikke det å slå av data noe alternativ. Særlig hvis man bruker mobilen på jobb, og er avhengig av å motta jobbmail stort sett hele tiden. Da gikk i alle fall batteriet på Galaxy Nexus veldig fort! Litt skuffende at denne ikke ser ut til å være bedre i så måte. jeg merker vesentlig bedre batterilevetid på N4 enn Galaxy Nexus, så du kan nok forvente en forbedring selv om du må påregne å lade den hver natt.. Klarer meg fint ut dagen selv uten strømbesparende tiltak Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har hatt N4 i halvannen mnd, og er sånn ok fornøyd med batteriet. Holder stort sett én dag, men når jeg er på reise ryker den ofte før dagen er omme. Er ikke noe alternativ for meg å skruv av og på data, så mitt bruk er med data konstant på, og samme med WiFi. Bluetooth står for tiden av, men når jeg får installert dette i bilen blir nok også dette skrudd på. Skulle gjerne sett at batteriet holdt enda mer når det er mye surfing, men sånn alt i alt er det vel helt på gjennomsnittet. Man kjøper ikke denne for batteritiden, hvertfall. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har hatt N4 i halvannen mnd, og er sånn ok fornøyd med batteriet. Holder stort sett én dag, men når jeg er på reise ryker den ofte før dagen er omme. Er ikke noe alternativ for meg å skruv av og på data, så mitt bruk er med data konstant på, og samme med WiFi. Bluetooth står for tiden av, men når jeg får installert dette i bilen blir nok også dette skrudd på. Skulle gjerne sett at batteriet holdt enda mer når det er mye surfing, men sånn alt i alt er det vel helt på gjennomsnittet. Man kjøper ikke denne for batteritiden, hvertfall. Bestill noen NFC-tags, som du kan ha litt rundt omkring. Jeg har f.eks tags hjemme, på kontoret og i bilen. Når jeg skal kjøre så legger jeg mobilen inntil Tagen og da skrur bluetooth seg på automatisk osv. På kontoret og hjemme, har jeg at Wifi skrur seg på osv. Så man kan tilpasse etter sitt bruk, så får man utnyttet batteriet bedre. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Bestill noen NFC-tags, som du kan ha litt rundt omkring. Jeg har f.eks tags hjemme, på kontoret og i bilen. Når jeg skal kjøre så legger jeg mobilen inntil Tagen og da skrur bluetooth seg på automatisk osv. På kontoret og hjemme, har jeg at Wifi skrur seg på osv. Så man kan tilpasse etter sitt bruk, så får man utnyttet batteriet bedre. Hvordan skrur du av da? Tenker på det praktisk, er det slik at du skrur på via tags men av manuelt, eller...? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvordan skrur du av da? Tenker på det praktisk, er det slik at du skrur på via tags men av manuelt, eller...? Når jeg f.eks har kjørt til kontoret kan jeg stille inn at tagen der skal skru på Wifi, og av Bluetooth igjen. (Som jeg har hatt på i bilen) Det blir jo en rutine sak. Men det er jo klart, man glemmer noen ganger å skru av etter å ha aktivtert med tag. Men de gangene man husker å bruke tagene, så hjelper det med å holde liv i batteriet. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Fordi det er en smarttelefon så må nettet være på 24/7? Idioti. Greit, visst du bruker tlfnen din like mye som det står på. Men bruker du ikke nettet der og da.. skrur du det selvfølgelig av! Erke vits at det står i bakgrunnen og tapper batteriet ditt pga du er dum nok til å ikke slå det av, når det ikke brukes. Erke rart folk klager da.. når man ikke engang vet åssen man bruker og sparer batteri på en mobil nå til dags. Samme med min søster det.. hu klager og klager.. JA tlfnen varer ikke lenge.. når du sitter på facebook HELE tida, og har nettet på hele tida selv om du ikke bruker det! uff.. blir lei meg av å se sånne kommentarer. Ja det er vel idioti og måtte ha tilgang til mail store deler av døgnet grunnet jobb?! Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men det er faktisk slik at mennesker trenger å ha tilkobling til nett hele dagen og da kan man faktisk ikke ha en telefon som varer bare 8-9 timer. Særlig ikke når telefonen ikke kan bytte batteriet. 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ja det er vel idioti og måtte ha tilgang til mail store deler av døgnet grunnet jobb?! Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men det er faktisk slik at mennesker trenger å ha tilkobling til nett hele dagen og da kan man faktisk ikke ha en telefon som varer bare 8-9 timer. Særlig ikke når telefonen ikke kan bytte batteriet. Hvis du bare får 8-9 timer batterilevetid vil jeg be deg sjekke for wakelocks.. Min varer lett ut dagen med god bruk. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Juicedefender: Eksempelvis slår den av mobildata når du allikevel er koblet på et trådløst nett, og når skjermen er avslått, slår den av datatrafikk dersom ingen applikasjoner bruker den, for så å slå den på hvert kvarter slik at epostkonti, Facebook og annet får tid til å hente nytt innhold. ref; http://www.dinside.n...d-juicedefender Takk for tipset, jeg testet denne nå men et raskt spørsmål: Må man roote for å få full tilgang? Det står i loggen internt "please install cyanmod " Jeg tester den as we speak og jeg fjernet det ikonet da det irriterte meg litt, men når ikonet var aktivt så funket det, noen flere tips om f.eks advanced mode, custom mode som jeg ikke har lagt merke til ? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ja det er vel idioti og måtte ha tilgang til mail store deler av døgnet grunnet jobb?! Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men det er faktisk slik at mennesker trenger å ha tilkobling til nett hele dagen og da kan man faktisk ikke ha en telefon som varer bare 8-9 timer. Særlig ikke når telefonen ikke kan bytte batteriet. "Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men det er faktisk slik at mennesker trenger å ha tilkobling til nett hele dagen" Så du snakker på vegne av alle da? Man må ha nett hele tiden for å være et menneske altså? :/ Trenger du nett pga jobb så burde det være en data i nærheten, det å sitte på en tlfn igjennom arbeidstida er lite morro. Nå jobber jo jeg i butikk, så er veldig glad for at jeg ikke er avhengig av tlfn på jobb. Alle har forskjellige bruk, men hadde du visst åssen man sparer strøm til ditt bruk, hadde du hatt tlfnen din ut dagen.. garantert. Og lengre enn så det. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 "Nå vet ikke jeg hvor gammel du er men det er faktisk slik at mennesker trenger å ha tilkobling til nett hele dagen" Så du snakker på vegne av alle da? Man må ha nett hele tiden for å være et menneske altså? :/ Svært dårlig formulert av meg, men jeg mente at mange voksne mennesker trenger det. Mye skole ungdom og tenåringer som frekventerer forumet så virkelighetsbildet er totalt annerledes enn hva mitt er f.eks. Trenger du nett pga jobb så burde det være en data i nærheten, det å sitte på en tlfn igjennom arbeidstida er lite morro. Nå jobber jo jeg i butikk, så er veldig glad for at jeg ikke er avhengig av tlfn på jobb. Alle har forskjellige bruk, men hadde du visst åssen man sparer strøm til ditt bruk, hadde du hatt tlfnen din ut dagen.. garantert. Og lengre enn så det. Reiser man mye mellom forskjellige steder, med tog og fly osv så blir det lite tid til å lade. Og jeg sier ikke at det sikkert finnes måter å spare inn litt prosenter her og der, men i min erfaring er det svært vanskelig å få disse andoid telefonene til å vare fra jeg drar hjemmefra til jeg kommer hjem (9-12 timer) når man må ha datatilkoblingen på. Og grunnen til at reagerer er at formulerer deg som at vi som faktisk må bruke telefonen som ett arbeidsverktøy er idioter. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Trenger du nett pga jobb så burde det være en data i nærheten, det å sitte på en tlfn igjennom arbeidstida er lite morro. Nå jobber jo jeg i butikk, så er veldig glad for at jeg ikke er avhengig av tlfn på jobb. Jada, og en PC har mange i nærheten. Selv har jeg PC på pulten rett foran meg, og mobilen liggende på den samme pulten. Allikevel er tendenser klar, med de fleste telefoner er batteriet godt og vel utladet når kvelden kommer. Som regel blir det litt klattlading på dagtid også faktisk.. Den eneste telefonen jeg har sluppet det med hittil er HTC 8X.. Men det er fordi den er så ubrukelig at jeg ikke orker å røre den mer enn absolutt nødvendig. Alle har forskjellige bruk, men hadde du visst åssen man sparer strøm til ditt bruk, hadde du hatt tlfnen din ut dagen.. garantert. Og lengre enn så det. Du stiller mange morsomme garantier du ikke kalrer å holde. Jeg har testet ut juicedefender, og resultatet er at jeg ikke får varslingene jeg MÅ ha før det er for sent. Altså er slikt uaktuelt. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Svært dårlig formulert av meg, men jeg mente at mange voksne mennesker trenger det. Mye skole ungdom og tenåringer som frekventerer forumet så virkelighetsbildet er totalt annerledes enn hva mitt er f.eks. Reiser man mye mellom forskjellige steder, med tog og fly osv så blir det lite tid til å lade. Og jeg sier ikke at det sikkert finnes måter å spare inn litt prosenter her og der, men i min erfaring er det svært vanskelig å få disse andoid telefonene til å vare fra jeg drar hjemmefra til jeg kommer hjem (9-12 timer) når man må ha datatilkoblingen på. Og grunnen til at reagerer er at formulerer deg som at vi som faktisk må bruke telefonen som ett arbeidsverktøy er idioter. Jeg syntes det er idioti og si at en mobil har dårlig batteri.. når man har data / wifi på hele tiden, selv om man ikke bruker tlfnen iseg selv.. Det vill si at bakgrunns-ressurser kjører i bakgrunnen, tapper data+batteri, og oppdaterer ting som du kanskje ikke engang bruker.. applikasjoner osv som du har lastet ned kan ha slike push-meldinger osv.. Alt dette drar strøm som ingenting! Dette gjelder alle telefoner med slike systemer som android og iOS. det og si "det svært vanskelig å få disse android telefonene...." er virkelig ikke voksent ville jeg sakt. Jeg har hatt både iphone og android, og begge ligger på samme nivå ang batteri tid. Eneste jeg merket var at s4 var ikke helt konge på batteri, men var veldig greit til mitt bruk. Man trenger ikke og være en ungdom i 15-18 åra for å vite hva man snakker om ang batteri osv og ang bruk.. Er bare ikke alle som bruker en tlfn som hoved ressurs til jobb-mails osv:) Men forstår at visst du er reisende, at du må ha en enhet som er liten og grei med godt batteri osv. Men bare les litt rundt ang batteri.. åssen du kan spare osv Tru meg.. du blir veldig overrasket over hvor dårlig batteri du hadde før du begynte med å gjøre noen enkle småting for å få batteriet til å leve lenge. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jada, og en PC har mange i nærheten. Selv har jeg PC på pulten rett foran meg, og mobilen liggende på den samme pulten. Allikevel er tendenser klar, med de fleste telefoner er batteriet godt og vel utladet når kvelden kommer. Som regel blir det litt klattlading på dagtid også faktisk.. Den eneste telefonen jeg har sluppet det med hittil er HTC 8X.. Men det er fordi den er så ubrukelig at jeg ikke orker å røre den mer enn absolutt nødvendig. Du stiller mange morsomme garantier du ikke kalrer å holde. Jeg har testet ut juicedefender, og resultatet er at jeg ikke får varslingene jeg MÅ ha før det er for sent. Altså er slikt uaktuelt. Jeg har da ikke sakt noe ang juicedefender :/? Jeg bruker ingen apps til batteri sparing. Alt jeg gjør er : slå av nettet når e ikke bruker det, slår det på når e bruker det.. quiter apps som jeg har vært på før jeg slår av skjermen, har skjermen på 40%, dette virker perfekt ute, men er det lyst ute.. er det en annen sak. + jeg har custom kernel + rom osv.. som skal hjelpe drastiskt på batteri levetiden.. Slått av alt som pusher og står i bakgrunnen når jeg har wifi/data på. Slik at jeg kun får de når jeg er inne på appen isegselv. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Verdt å selge iPhone 5 for å gå for denne mobilen? Hvordan syncer denne med feks Mac? Er avhengig av å få over sangene Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Apps som ligger i multitasking må fjernes en og en har sett på s3 kan de gjøres med en klikk. Er det mulig å gjør det på Nexus? How? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Verdt å selge iPhone 5 for å gå for denne mobilen? Hvordan syncer denne med feks Mac? Er avhengig av å få over sangene Du drar sangene over som om det var en harddisk. Hvis ikke kan du bruke winamp f.seks. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Funker det på Mac? Samt hvordan sette opp spillelister fra Mac? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har da ikke sakt noe ang juicedefender :/? Jeg bruker ingen apps til batteri sparing. Enda verre! Alt jeg gjør er : slå av nettet når e ikke bruker det, slår det på når e bruker det.. quiter apps som jeg har vært på før jeg slår av skjermen, har skjermen på 40%, dette virker perfekt ute, men er det lyst ute.. er det en annen sak. Det med å ikke ha full skjermbelysning er noe jeg også bruker, som regel har jeg mine omtrent på minimum. Men å slå av nett når jeg ikke bruker det aktivt er for det første tungvint og manuelt, dernest er det en svært dårlig løsning for oss som er avhengig av varsler på mobilen i tide og utide. Overser jeg et varsel kan det fort koste noen titusener, og etter få timer passerer regningen millionen. + jeg har custom kernel + rom osv.. som skal hjelpe drastiskt på batteri levetiden.. Slått av alt som pusher og står i bakgrunnen når jeg har wifi/data på. Slik at jeg kun får de når jeg er inne på appen isegselv. Akkurat, det er sånne ting som gjør at jeg like gjerne kunne hatt en god gammeldags dumtelefon. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Apps som ligger i multitasking må fjernes en og en har sett på s3 kan de gjøres med en klikk. Er det mulig å gjør det på Nexus? How? På de fleste custom roms kan du det Endret 14. januar 2013 av b3ndik Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Har noen spm som jeg trenger svar på før jeg kjøper denne. 1. Hvordan er samtalekvaliteten? Er den god og høy nokk? Lest en test som sier det spraker og at det er for lav lyd under samtaler 2. Hører man gsm støy i headset? 3. Noen som har erfaring med å overføre sanger til den ga Mac? Kan man ta over en spilleliste feks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå